بهبود و سریعتر شدن رشد مو | روغن های گیاهی برای رشد مو

بهترین روغن های گیاهی برای افزایش سرعت رشد مو

A
۰

یکی از مزایای روغن های گیاهی، افزایش سرعت رشد مو است. در مقاله زیر لیستی از بهترین روغن های گیاهی برای افزایش سرعت رشد مو گردآوری شده است.

این روز ها سرعت بخشیدن به رشد مو یکی از دغدغه های فکری افراد به ویژه خانم هاست. روغن های گیاهی ای به افزایش سرعت رشد مو کمک بسیاری می کنند. این روغن ها از طریق روش هایی مانند تقطیر یا تبخیر از گیاهان استخراج می شوند. در حالی که انواع روغن های گیاهی بیشتر به دلیل قابلیت های معطر خود مشهور هستند، آنها همچنین حاوی خواص شیمیایی قوی هستند که می تواند برای سلامتی مفید باشد از جمله این خواص می توان به رشد مو اشاره کرد. یکی از مزایای برخی از روغن های گیاهی، بهبود سلامت مو و افزایش سرعت رشد مو است. روغن های گیاهی مختلف می توانند مزایای متفاوتی از جمله کمک به رشد مو تا افزایش قدرت و درخشندگی برای مو داشته باشند. در مقاله زیر به معرفی بهترین روغن های گیاهی برای افزایش سرعت رشد مو می پردازیم.

روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس موجب رشد سریع مو شده و دارای خواصی است که باعث رشد سلول ها و کاهش استرس می شود. محققان در یک مطالعه حیوانی دریافتند که این روغن قادر به رشد سریع مو در موش ها است. همچنین دارای خواص ضد میکروبی و ضد باکتریایی است که سلامت پوست سر را بهبود می بخشد. چند قطره روغن اسطوخودوس را با 3 قاشق غذا خوری روغن حامل مانند روغن زیتون یا روغن نارگیل ذوب شده مخلوط کنید و آن را مستقیماً روی پوست سر خود بمالید. بگذارید حداقل 10 دقیقه بماند قبل از این که آن را بشویید و مطابق معمول شامپو بزنید. می توانید این کار را چند بار در هفته انجام دهید.

روغن نعناع فلفلی

روغن نعناع زمانی که گردش خون را در ناحیه ای که روی آن اعمال می شود افزایش می دهد، باعث احساس سرما و سوزن سوزن شدن می شود. به رشد مو در مرحله آناژن (یا رشد) کمک می کند. روغن نعناع زمانی که روی موش ها استفاده می شود، تعداد فولیکول ها، عمق فولیکول ها و رشد سریع مو را افزایش می دهد. قطره اسانس نعناع فلفلی را با روغن حامل انتخابی خود مخلوط کنید. آن را روی پوست سر خود ماساژ دهید و بگذارید 5 دقیقه بماند و سپس با شامپو و نرم کننده کاملا بشویید.

روغن رزماری

اگر می خواهید هم ضخامت مو و هم رشد سریع مو را بهبود ببخشید روغن رزماری به دلیل توانایی آن در بهبود تولید سلولی یک انتخاب عالی است. روغن رزماری به خوبی ماینوکسیدیل یک درمان رایج رشد مو اما با خارش کمتر پوست سر به عنوان یک عارضه جانبی عمل می کند. چند قطره روغن رزماری را با روغن زیتون یا نارگیل مخلوط کرده و به پوست سر خود بمالید. قبل از این که با شامپو بشویید، حداقل 10 دقیقه بگذارید بماند. برای بهترین نتیجه این کار را دو بار در هفته انجام دهید.

روغن چوب سدر

اسانس چوب سدر با متعادل کردن غدد تولید کننده روغن در پوست سر باعث رشد سریع مو و کاهش ریزش مو می شود. همچنین دارای خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی است که شرایط مختلفی را که ممکن است به شوره سر یا ریزش مو کمک کند را درمان می کند. در ترکیبی با اسطوخودوس و رزماری، عصاره چوب سدر نیز برای کاهش ریزش مو در افراد مبتلا به آلوپسی یافت شد. چند قطره اسانس چوب سدر را با 2 قاشق غذا خوری روغن حامل دلخواه مخلوط کنید. آن را روی پوست سر خود ماساژ دهید و بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس بشویید.

روغن بادرنجبویه

شوره سر می تواند یک بیماری شایع باشد و داشتن پوست سر سالم و بدون پوسته پوسته بخش مهمی از سلامت مو است. روغن بادرنجبویه یک درمان موثر شوره سر است، و می تواند پس از یک هفته شوره سر را به طور قابل توجهی کاهش می دهد. روغن بادرنجبویه برای شوره سر زمانی که به صورت روزانه استفاده شود بیشترین تاثیر را دارد. روزانه چند قطره از این روغن را در شامپو یا نرم کننده خود مخلوط کنید و مطمئن شوید که روی پوست سرتان ماساژ داده شود.

روغن آویشن

آویشن با تحریک پوست سر و جلوگیری از ریزش مو به رشد سریع مو کمک می کند. مانند روغن چوب سدر، روغن آویشن نیز در درمان آلوپسی سکه ای مفید است. آویشن حتی در میان اسانس ها قوی است. فقط 2 قطره کوچک را در 2 قاشق غذا خوری روغن حامل قبل از استفاده از آن بر روی پوست سر خود بریزید. بگذارید حدود 10 دقیقه بماند سپس آن را بشویید.

روغن مریم گلی

روغن مریم گلی حاوی همان لینالیل استات است که به موثر شدن روغن مریم گلی در افزایش رشد مو کمک می کند، استحکام مو را بهبود می بخشد، علاوه بر افزایش رشد مو، شکستن مو را نیز دشوارتر می کند. 3 قطره روغن مریم گلی را با نرم کننده مورد علاقه خود یا با 1 قاشق غذا خوری روغن حامل مخلوط کنید. در صورت استفاده روزانه، پس از 2 دقیقه آن را بشویید. اگر هفته ای یک یا دو بار از آن استفاده می کنید بگذارید 10 دقیقه روی پوست سر باقی بماند.

روغن درخت چای

روغن درخت چای دارای خواص پاک کنندگی قوی، ضد باکتریایی و ضد میکروبی است و هنگامی که به صورت موضعی استفاده می شود به جدا کردن فولیکول های مو و افزایش رشد سریع مو کمک می کند. برخی از آن ها روغن های بسیار غلیظ هستند و سایر محصولات در یک کرم یا روغن مخلوط می شوند. مخلوطی حاوی روغن درخت چای و ماینوکسیدیل در بهبود رشد مو موثر تر از ماینوکسیدیل به تنهایی است. روغن درخت چای همچنین در محصولات درمان ضد شوره استفاده می شود. می توانید 10 قطره اسانس درخت چای را با شامپو یا نرم کننده خود مخلوط کرده و روزانه از آن استفاده کنید. یا می توانید 3 قطره از آن را با 2 قاشق غذا خوری روغن حامل مخلوط کنید و بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس آن را بشویید.

روغن یلانگ یلانگ

روغن یلانگ یلانگ برای کسانی که پوست سر خشک دارند ایده آل است زیرا تولید سبوم را تحریک کرده و از آن جایی که کمبود چربی و سبوم کافی باعث خشک و شکننده شدن مو می شود، یلانگ یلانگ می تواند بافت مو را بهبود بخشد و شکستگی مو را کاهش دهد. 5 قطره روغن یلانگ یلانگ را با 2 قاشق غذا خوری روغن گرم مخلوط کنید. آن را روی پوست سر خود ماساژ دهید و سر خود را با یک حوله گرم بپیچید. قبل از شستن آن را به مدت 30 دقیقه بگذارید.

روغن عصاره گیاه دم اسب

روغن گیاه دم اسب حاوی سیلیس است که سرعت رشد و استحکام مو را بهبود می بخشد و شوره سر را کاهش می دهد. یک مطالعه در سال 2015 نشان داد که قرص های خوراکی حاوی این روغن رشد و استحکام مو را در زنانی با موهای نازک بهبود می بخشد. همچنین به عنوان یک درمان موضعی مؤثر می باشد، به تقویت گردش خون در پوست سر کمک می کند و فوایدی مشابه قرص خوراکی دارد. می توان آن را به شامپو اضافه کرد یا روی پوست سر خود ماساژ داد.

عوارض جانبی استفاده از روغن های گیاهی برای رشد سریع مو

بزرگترین خطر استفاده از روغن های گیاهی تحریک پوست یا واکنش های آلرژیک است. این امر به ویژه زمانی رایج است که یک روغن گیاهی مستقیماً روی پوست سر مالیده شود، بنابراین ضروری است همیشه از روغن حامل برای رقیق کردن آن استفاده کنید. واکنش های آلرژیک نیز در افرادی که پوست حساس دارند یا افرادی که به اسانس آلرژی دارند، شایع تر است.

علائم تحریک پوست عبارتند از:

  • درماتیت تماسی
  • سوزش، ناراحتی یا سوزن سوزن شدن دردناک
  • قرمزی در ناحیه آسیب دیده

علائم واکنش آلرژیک عبارتند از:

  • درماتیت شدید
  • راش های تاول دار
  • مشکل در تنفس
  • تورم زبان یا تنگ شدن گلو

فقط نوجوانان و بزرگسالان باید از روغن های گیاهی به صورت موضعی برای سلامت مو استفاده کنند. اگر فکر می‌ کنید روغن‌ های گیاهی برای کودکان مفید است، ابتدا از پزشک اطفال بپرسید تا از بی خطر بودن آن مطمئن شود. برای ارزیابی تحریک پوست سر و واکنش آلرژیک، به یاد داشته باشید که قبل از استفاده کامل از روغن های گیاهی، مقدار کمی از مخلوط را روی قسمت کوچکی از پوست آزمایش کنید.

نتیجه گیری

روغن‌ های گیاهی به شما کمک می کنند تا سلامت موهای خود و رشد سریع موها را با خطر بسیار کم عوارض جانبی با قیمتی مقرون‌ به‌ صرفه بهبود بخشید. استفاده از آنها نیز آسان است. برای بسیاری از افراد مخلوط کردن مقداری از آن با روغن حامل یا شامپو و استفاده منظم از آن روی پوست سر، رشد و استحکام یا درخشندگی مو را افزایش می دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها