دمنوش های موثر برای کاهش درد های قاعدگی

A
۰

برای تسکین درد ناشی از انقباضات رحم، مصرف دمنوش‌ های گیاهی بسیار تاثیرگذار است. در این شرایط، به جای استفاده از دارو از این دمنوش‌ ها بنوشید.

رنج کشیدن از درد های قاعدگی مسئله ایست که اغلب خانم ها با آن مواجه هستند و این دردها از حدود 2 هفته مانده به قاعدگی شروع شده و با نزدیکتر شدن به آن بیشتر می شوند. این درد ها اغلب به دلیل منقبض شدن رحم و عدم تعادل هورمون‌ ها به وجود می‌ آیند. در این شرایط، برخی از زنان به جای استفاده از دارو به انواع دمنوش‌ ها روی می‌ آورند تا به طور طبیعی به تسکین گرفتگی عضلات کمک کنند. بنابر این برای تسکین درد ناشی از انقباضات رحم، مصرف دمنوش‌ های گیاهی بسیار تاثیرگذار است. دمنوش‌ های گیاهی یک درمان طبیعی عالی برای تسکین درد های قاعدگی هستند و خوب است برای اینکه این دوره را با آرامش و درد کمتری سپری کنید، از این دمنوش ها استفاده کنید. در ادامه این مقاله می‌ توانید با تعدادی از موثرترین دمنوش های گیاهی برای کاهش درد آشنا شوید.

دمنوش زنجبیل

زنجبیل به دلیل خواص ضد التهابی که دارد یک دمنوش عالی برای درد های قاعدگی است. زنجبیل می‌ تواند یک راه‌ حل گیاهی موثر برای تسکین سندرم پیش از قاعدگی باشد و به اندازه یک ایبوپروفن درد را کاهش می‌ دهد. این دمنوش، علائم رایج قاعدگی مانند گرفتگی عضلات، تغییرات خلقی و سردرد را نیز کاهش می‌ دهد. اگر در دوران پریودی درد زیادی دارید، زنجبیل یکی از بهترین دمنوش‌ های گیاهی برای تسکین آن‌ هاست.

دمنوش بادرنجبویه

چای بادرنجبویه یکی دیگر از دمنوش‌ های گیاهی برای درد های قاعدگی است که می‌ تواند به کاهش درد پریود کمک کند. مطالعات نشان می دهد که بادرنجبویه منبع آنتی اکسیدان‌ هایی است که می‌ تواند به کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب کمک کند و همچنین اثرات ضد اسپاسم دارد.

دمنوش شنبلیله

شنبلیله یک دمنوش گیاهی برای درد های قاعدگی است که می‌ تواند به کاهش علائم کمک کند. مطالعات نشان می‌ دهد که شنبلیله به دوره‌ های دردناک پریودی کمک می کند و دانه شنبلیله حاوی فیتواستروژن است که به تعادل استروژن کمک می‌ کند و آن را به یک گیاه عالی برای متعادل کردن هورمون‌ های زنانه تبدیل می‌ نماید.

دمنوش رازیانه

یک قاشق چای خوری دانه رازیانه له شده و یک چهارم قاشق چای خوری برگ آن را به یک فنجان آب اضافه کنید و این مخلوط را بجوشانید و بگذارید 8 تا 10 دقیقه دم بکشد. لازم به ذکر است که می‌ توانید به جای آب از شیر نیز استفاده کنید. رازیانه اغلب بعد از وعده های غذایی سنگین برای کمک به هضم غذا مصرف می شود، اما اغلب نمی‌ دانند که تا حد زیادی به نفخ و گرفتگی عضلات کمک می کند. رازیانه دارای خواص ضد التهابی است که می‌ تواند به کاهش درد ناشی از قاعدگی نیز کمک کند.

دمنوش نعناع

نعناع یکی دیگر از دمنوش‌ های گیاهی عالی برای درد های قاعدگی است زیرا به دلیل اثرات شل کننده عضلانی، به کاهش شدت درد و بهبود علائم مرتبط با قاعدگی کمک می‌ کند.

دمنوش دارچین

دارچین گیاهی قاعده‌ آور بوده و مصرف دمنوش دارچین باعث تسهیل و کاهش خونریزی می‌ شود و می تواند تا حد زیادی علائم و گرفتگی‌ های عضلات را برطرف نماید.

دمنوش ریشه قاصدک

ریشه قاصدک سرشار از استروژن گیاهی است و در سم‌ زدایی بدن نقش دارد که این پاکسازی در سم‌ زدایی و پاکسازی هورمون‌ های اضافی در بدن بسیار مؤثر است. قاصدک یک گیاه غیر سمی است که دارای بسیاری از ترکیبات ضد التهابی طبیعی است و زمانی که از درد های شدید قاعدگی رنج می برید به شما کمک بزرگی می‌ کند. درد های قاعدگی در صورت وجود هر نوع عدم تعادل استروژن و پروژسترون می‌ توانند بسیار شدید تر شوند و خوشبختانه ریشه قاصدک سرشار از استروژن گیاهی است و نقش مهمی در از بین بردن هورمون‌ های اضافی بدن دارد.

دمنوش چای سبز

یک یا دو قاشق چای خوری چای سبز را به آب جوش اضافه کنید و بگذارید 5 تا 10 دقیقه دم بکشد تا برای خود یک فنجان از این دمنوش گیاهی جادویی تهیه کنید و می‌ توانید مقداری لیمو و عسل به آن اضافه کنید تا طعم آن بهتر شود. چای سبز برای کاهش نفخ که از علائم رایج قاعدگی است، شناخته شده است. علاوه بر این دارای خواص ضد التهابی است که می‌ تواند به مقابله با گرفتگی های دردناک نیز کمک کند. یکی از اجزای اصلی این چای ماده‌ ای به نام «تیانین» است که اساساً یک آمینو اسید است که به شما کمک می‌ کند آرام شوید. و در این چای ریزمغذی هایی به نام پلی فنول وجود دارد که در غذاهای گیاهی بسیار رایج است. به طور کلی چای سبز یک منبع غنی برای سلامتی و تندرستی شما به شمار می‌ رود.

دمنوش آویشن

آویشن یک گیاه محبوب آشپزی بوده و برای سلامت انسان بسیار مفید است. آویشن عطر و طعم بی‌ نظیری دارد که این عطر و طعم قوی طرفداران زیادی از مناطق مختلف جهان دارد. به گفته برخی منابع، دمنوش آویشن می تواند تا 50 درصد درد ها و ضعف های ناشی از پریودی را کاهش دهد.

دمنوش تمشک قرمز

چای برگ تمشک قرمز از برگ های گیاه تمشک تهیه می‌ شود که طعم ملایمی شبیه چای سیاه دارد. دمنوش برگ تمشک قرمز برای مسائل مختلف و مرتبط با سلامت زنان مورد استفاده قرار می‌ گیرد. انقباضات رحمی همان چیزی است که باعث درد های قاعدگی می شود و این دمنوش به تقویت رحم کمک کرده و آن را قوی تر می کند. همچنین، تحقیقات نشان می‌ دهند که برگ‌ های تمشک به تسکین بسیاری از علائم پیش از قاعدگی مانند تهوع، اسهال و گرفتگی عضلات و نیز تقویت و سفت شدن ماهیچه های ناحیه لگن کمک می کند. احساس گرفتگی عضلات زمانی به سراغ شما می‌ آیند که دچار اسپاسم شوید و برگ‌ های تمشک قرمز حاوی «فرگارین» است که از اسپاسم این عضلات لگن جلوگیری می‌ کند.

دمنوش بابونه

دمنوش بابونه آرام بخش است و نوشیدن آن به مدت یک ماه می‌ تواند درد های قاعدگی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. همچنین در مطالعه‌ ای نشان داده شده است که اگر یک هفته قبل از پریودی روزی 2 فنجان چای بابونه بنوشید، ناراحتی و اضطراب قاعدگی و درد ها کم می‌ شوند.

مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها