زیست‌بوم شرکت‌های خلاق گیاهان دارویی توسعه یافت

A
۰

ستاد توسعه علوم و فناوری های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری اعلام کرد با افزایش شرکتهای دانش بنیان طی سال گذشته زیست بوم شرکتهای خلاق گیاهان دارویی توسعه یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری، حمایت از شرکت‌های خلاق مسیر جدیدی برای توسعه علمی کشور و جهش تولید داخلی و حلقه مفقوده این سال‌ها در زیست بوم فناوری و نوآوری است.

ستاد توسعه علوم و فناوری های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در همین راستا و برای پشتیبانی از شرکت هایی که در این مقوله فعالیت می کنند، تولید و تجاری سازی محصولات آنها را مورد حمایت قرار داده است.

سال ۱۴۰۰ با پذیرش و افزایش ۱۲ شرکت خلاق به مجموع ۶۰ شرکت فعال در این حوزه تعداد آنها به ۷۲ مجموعه رسید. شرکت هایی که از حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سه حوزه «توسعه بازار محصولات و خدمات»، «تسهیل فضای کسب و کار» و «پشتیبانی مالی و جذب سرمایه» برخوردار هستند.

این ستاد در سالی که گذشت مجوز تولید برای محصولاتی چون «ماسک جوان سازی پوست به روش طب سنتی ایران»، «بهینه سازی فرمولاسیون محصولات غذایی و مکمل و فرمول طعم دهنده و رنگ غذایی»، «مکمل های رژیمی- ورزشی گیاهی»، «کپسولها، شربت، لوسیون و داروهای گیاهی درمان و مکمل درمان»، «کرم ماساژ»، «انواع عطر و خوشبوکننده گیاهی» و «پودرهای تولید شده از عرقیجات گیاهی» مجوز تولید و تجاری سازی صادر کرد.

محصولاتی که توسط شرکت های خلاق مورد تایید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تولید شده و به بازار رسیده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار مرتبط سایر رسانه ها