روش های خانگی درمان جوش صورت

علل ایجاد جوش‌ های چرکی و روش‌ های درمان آن

A
۰

ناحیه اطراف پوست جوش چرکی نیز می تواند قرمز و دردناک باشد. جوش چرکی بزرگ معمولا به دلیل وجود باکتری استافیلوکوکوس اورئوس ایجاد می‌ شود.

جوش های چرکی برآمدگی های قرمز رنگ و پر از چرک هستند که در زیر پوست ایجاد می شوند. آنها اغلب دردناک هستند و تا زمانی که تخلیه نشوند بزرگتر می شوند. این نوع جوش ها می توانند به اندازه یک توپ بیسبال رشد کنند و هر چقدر که بزرگتر شوند به عنوان آبسه های پوستی نیز شناخته می شوند. ناحیه اطراف پوست جوش چرکی نیز می تواند قرمز و دردناک باشد. جوش چرکی بزرگ معمولا به دلیل وجود باکتری استافیلوکوکوس اورئوس ایجاد می‌شود. این باکتری بیشتر در داخل بینی رشد می‌ کند. جوش چرکی جدا از اینکه جدی‌ ترین شکل آکنه است، از نظر‌ اندازه نیز از دیگر انواع جوش بزرگتر بوده و همچنین داخل پوست عمیق‌ تر است.

علل ایجاد جوش های چرکی

جوش‌ ها بیشتر در صورت، گردن، شانه ها، زیر بغل، باسن ظاهر می شوند:

باکتری هایی که فولیکول های مو را آلوده و سپس ملتهب می کنند باعث ایجاد جوش‌ های چرکی می شوند. بیشتر جوش ها نتیجه باکتری استافیلوکوکوس اورئوس هستند. سایر علل احتمالی این نوع از جوش‌ ها عبارتند از: موهای زیر پوستی و گرفتگی غدد عرق.

عوامل خطری که ممکن است شانس شما را برای ایجاد جوش‌ های چرکی افزایش دهد عبارتند از:

  • بهداشت نامناسب
  • اصلاح
  • داشتن بریدگی های کوچک روی پوست
  • داشتن برخی بیماری های پوستی، مانند آکنه یا اگزما
  • داشتن یک اختلال ایمنی، که شما را در برابر عفونت های باکتریایی آسیب پذیرتر می کند
  • تماس نزدیک با کسی که جوش چرکی داشته است، مانند استفاده از تیغ یا حوله مشترک

روش های درمان جوش‌های چرکی

اعمال گرما

گرما به افزایش گردش خون در یک ناحیه کمک می کند و گلبول های سفید و آنتی بادی های بیشتری را برای مبارزه با عفونت به آن ناحیه می آورد. قرار دادن حرارت روی جوش‌ های چرکی یکی از بهترین درمان‌ های خانگی است که می‌ توانید امتحان کنید. کمپرس گرم را هر بار به مدت 20 دقیقه روی ناحیه مورد نظر قرار دهید. این کار را سه یا چهار بار در روز و هر روز انجام دهید تا زمانی که جوش از بین برود.

روغن درخت چای

روغن درخت چای دارای خواص ضد باکتری و ضدعفونی کننده قوی است. این خواص ممکن است به درمان عفونت باکتریایی که باعث جوش‌ های چرکی می شود کمک کند. روغن درخت چای نباید مستقیماً روی پوست مالیده شود، زیرا می تواند پوست را دچار سوزش کند. در عوض، پنج قطره روغن درخت چای را با یک قاشق چایخوری روغن نارگیل یا زیتون مخلوط کنید. روغن درخت چای رقیق شده را روی یک پنبه بریزید و آن را دو یا سه بار در روز روی جوش بمالید. این کار را هر روز انجام دهید تا جای جوش کاملا از بین برود.

پودر زردچوبه

پودر زردچوبه دارای خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی است. خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی زردچوبه ممکن است به بهبود جوش و سریع خلاص شدن از شر آن کمک کند. می توانید پودر زردچوبه را درون غذا یا به صورت موضعی برای درمان جای جوش استفاده کنید. برای خوردن آن، یک قاشق چایخوری پودر زردچوبه را در آب یا شیر بجوشانید، سپس بگذارید خنک شود و مخلوط را سه بار در روز بنوشید. برای استفاده موضعی، زردچوبه را با آب، زنجبیل یا هر دو مخلوط کنید تا یک حالت خمیر شکل درست شود. خمیر را حداقل دو بار در روز روی جوش قرار دهید.

نمک اپسوم

نمک اپسوم فقط یک درمان آرامش بخش نیست. ممکن است به درمان جوش‌های چرکی نیز کمک کند. نمک ممکن است به خشک شدن چرک کمک کند و باعث تخلیه جوش شود. نمک اپسوم را در آب گرم حل کرده و کمپرس را در آن خیس کنید. کمپرس را هر بار به مدت 20 دقیقه روی ناحیه قرار دهید. این کار را حداقل سه بار در روز انجام دهید تا زمانی که جوش از بین برود.

روغن کرچک

روغن کرچک حاوی ترکیبی است که یک ضد التهاب طبیعی اما قوی است. این ماده، همراه با خواص ضد باکتریایی قوی آن، روغن کرچک را به یک درمان طبیعی عالی برای درمان جوش‌ های چرکی تبدیل می کند. حداقل سه بار در روز مقدار کمی روغن کرچک را مستقیماً روی جوش بمالید تا زمانی که جوش از بین برود.

روغن چریش

روغن چریش دارای خواص ضدعفونی کننده، ضد باکتریایی و ضد میکروبی است که می تواند به درمان عفونت های پوستی از جمله جای جوش کمک کند این روغن به یاس بنفش هندی نیز معروف است. برای درمان جای‌ جوش با روغن چریش، سه تا چهار بار در روز روغن را مستقیماً روی جوش بمالید. قبل و بعد از استفاده حتما دست های خود را بشویید.

چه زمانی باید برای درمان جوش‌ های چرکی به پزشک خود مراجعه کنید؟

گاهی اوقات درمان های خانگی جوش‌ های چرکی بزرگ را از بین نمی برند. در موارد زیر با پزشک خود وقت ملاقات بگیرید:

  • با وجود درمان خانگی، جوش همچنان بزرگتر می شود.
  • جوش چرکی پس از یک هفته درمان خانگی از بین نرفت یا کاهش نیابد.
  • حجم جوش چرکی به اندازه یک توپ پینگ پونگ است.
  • پوست اطراف جوش قرمز روشن است یا دارای رگه های قرمزی است که از آن امتداد یافته است.
  • جوش به شدت دردناک است.
  • توده های دیگری در نزدیکی جوش وجود دارد.
  • شما در طی چندین ماه دچار جوش های مکرر می شوید.
  • شما دیابت دارید.

نتیجه گیری

درمان های خانگی می توانند برای جوش‌ های چرکی کوچک بسیار موثر باشند. اطمینان حاصل کنید که از آنها در صورت نیاز استفاده کنید تا بهترین نتایج را مشاهده کنید. اگر بعد از 5 تا 7 روز نتیجه‌ ای نگرفتید یا اگر جوش‌ های چرکی بزرگتر و دردناک‌ تر شده یا علائم عفونت را نشان می‌ دهند با پزشک خود قرار ملاقات بگذارید. پزشک ممکن است با سوراخ کردن جای جوش آن را تخلیه کند و برای درمان عفونت آنتی بیوتیک تجویز کند. برای تعیین آنتی بیوتیک مناسب برای شما، ممکن است نمونه ای از چرک را از جای جوش آزمایش کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار مرتبط سایر رسانه ها