گیاهان دارویی موثر در مقابله با کرونا

A
۰

مطالعات نشان داده است که مصرف برخی گیاهان دارویی می تواند با تقویت سیستم ایمنی بدن در پیشگیری و مقابله با کرونا و سایر بیماری های عفونی موثر باشد.

مصیب محمدی یک کارشناس تغذیه در کردستان در گفت و گو با ایسنا در رابطه با تاثیر گیاهان دارویی در تقویت سیستم ایمنی بدن اظهار کرد: زنجبیل یک گیاه دارویی سرشار از فیتوکمیکال ها یا مواد شیمیایی که توان مقابله با رادیکال های آزاد بدن را دارد است؛ این مورد دارای خاصیت آنتی اکسیدانی قوی بوده که می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.

زنجبیل یک گیاه ضد ویروس و ضد التهاب قوی است که با بیماری های عفونی مقابله می کند.

به گفته وی، دارچین دارای ماده فعال شیمیایی با اثرات ضد ویرورسی است که موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود ؛ کرونا منشاء ویروس است و مصرف دارچین می تواند شانس ابتلای بدن به کرونا را کاهش دهد.

فلفل قرمز که علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، باعث رقیق شدن اخلاط و تسهیل عبور آن ها از ریه و بهبود کار ریه می شود، در نتیجه، این عمل نیز موجب تقویت شش ها و مقابله با ویروس ها می شود.

فلفل سیاه دارای خاصیت ضد باکتریایی است و قدرت شفا بخشی آن به دلیل وجود پورین ها است که موجب افزایش حرارت بدن شده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

این کارشناس تغذیه، زردچوبه را یک بسته سلامتی فوق العاده و شگفت انگیز که از پیشگری تا درمان در بدن می تواند موثر باشد، ذکر کرد و گفت: زردچوبه حاوی کورکومین است که یک ماده فعال بوده و قدرت آنتی اکسیدانی بسیار بالایی داشته و می تواند در مقابله بدن با بسیاری از بیماری های عفونی موثر باشد.

پونه کوهی، دارای خاصیت ضد باکتری، ویروسی و ضد قارچ قوی است.

پونه کوهی دارای آنتی اکسیدان های بسیار قوی بوده که مصرف متعادل آن می تواند بدن را در مقابل بیماری ها محافظت کند.

این کارشناس تغذیه، آویشن را یک ضد عفونی کننده قوی دانست و افزود: روغن حاصل از آویشن به صورت موضعی مصرف شده و تاثیر زیادی بر بهبود دردهای مفصلی دارد.

نعناع از دیگر گیاهان دارویی موثر بر تقویت سیستم ایمنی بدن بوده که غنی ازماده ای به نام منتول است؛ منتول گرفتگی بینی را از بین برده و موجب بهبود وضعیت تنفسی می شود.

مصرف متعادل نعناع به ویژه در افرادی که بیماری ریه دارند می تواند موجب پاکسازی ریه و تقویت قدرت دفاعی و محافظت از بدن در برابر بیماری های عفونی شود.

سیر امروزه به عنوان یک آنتی بیوتک قوی شناخته شده است؛ ماده موثر آن آلیسین بوده که علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، دارای خاصیت ضد ویروس، ضد باکتری و قارچ بوده و مصروف روزانه آن تا سه حبه می تواند بر تقویت قدرت دفاعی بدن بسیار موثر باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار مرتبط سایر رسانه ها