معروفترین گیاهخواران ایران و جهان

A
۰

مشهور ترین گیاهخوران ایران و جهان را می‌ توان در بین افراد هنرمند، نویسندگان، پزشکان، ورزشکاران و بازیگران مختلف یافت.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید معروف ترین گیاهخواران ایران و جهان چه کسانی هستند و دلایل آن‌ ها برای روی آوردن به این سبک غذایی چیست؟ مشهور ترین گیاهخوران ایران و جهان را می‌ توان در بین افراد هنرمند، نویسندگان، پزشکان، ورزشکاران و بازیگران مختلف یافت که به طور معمول به سلامت و داشتن سبک زندگی سالم اهمیت زیادی می‌ دهند. برای آشنایی با گیاهخواران معروف جهان و ایران با ادامه مطلب همراه باشید.

مشهورترین گیاهخواران ایران

بسیاری از ورزشکاران، بازیگران و یا حتی خوانندگان ایران رژیم گیاهخواری دارند. در ادامه به برخی از مشهور ترین گیاهخواران ایران اشاره شده است.

محسن چاووشی

این خواننده معروف و گیاهخوار، معتقد است که خوردن گوشت حیواناتی که با ترس و در برخی موارد با باور های غلط کشته می‌ شوند، رژیم غذایی مناسبی نبوده و به آرامش انسان آسیب می‌ زند.

شهره سلطانی

شهره سلطانی یکی از بازیگران موفق ایرانی است که از کودکی به سبک غذایی گیاهخواری علاقه زیادی داشته است. او معتقد است که غذاهای حاوی انواع سبزیجات و گیاهان، طعم و خاصیت بهتری دارند و به راحتی می‌ توان غذاهای ایرانی و خارجی متنوعی را بدون استفاده از گوشت، طبخ و استفاده کرد. این هنرمند، یکی از حرفه‌ ای ترین و مشهور ترین گیاهخواران ایران است که علاقه زیادی به استفاده از قارچ در وعده های غذایی خود دارد.

جواد رضویان

جواد رضویان یکی دیگر از بازیگران معروف ایرانی است که رژیم گیاهخواری دارد. این هنرمند در صحبت‌ های خود به این باور غلط که گیاهخواری باعث ضعیف شدن بدن شده و سلامت انسان را به خطر می‌ اندازد، اشاره کرده و معتقد است که این باور از اساس باطل است.

مائده طهماسبی و فرهاد آئیش

این زوج هنرمند و فعال در حوزه بازیگری تئاتر و سینما، گیاهخوار هستند و چندین سال است که سبک غذایی گیاهخواری را انتخاب کرده‌ اند.

پریناز ایزد یار

از مهم‌ ترین دلایل گیاهخوار شدن این بازیگر معروف علاقه شدید او به حیوانات است. او در گفت‌ و گویی به این موضوع اشاره کرده است که چون حیوانات را دوست دارم گیاهخوار شدم، زیرا نمی‌ توانم گوشت یک موجود زنده را بخورم.

صادق هدایت

این نویسنده معروف از دوران جوانی به گیاهخواری روی آورده و درباره فواید گیاهخواری نیز کتاب نوشته است. صادق هدایت تا آخر عمر خود، گیاهخوار ماند و این سبک غذایی را اولین قدم در جهت نزدیک شدن به راستی و درستی می‌ دانست. این نویسنده مشهور معتقد بود تا زمانی که انسان‌ ها گوشت حیوانات را می‌ خورند، روی انسانیت، آزادی و خوشبختی را نخواهند دید.

ابوعلی سینا

بوعلی سینا یکی از مشهور ترین گیاهخواران ایران است. این پزشک و فیلسوف ایرانی معتقد بود که سیستم بدن و دستگاه گوارش انسان برای هضم گوشت طراحی نشده است و به این شکل، خوردن گوشت به سلامتی انسان آسیب می‌ زند. ابوعلی سینا توصیه کرده است که افراد از خوردن گوشت اجتناب کنند.

گیاهخواران معروف جهان

بسیاری از افراد معروف در جهان به دلایل مختلف، از خوردن گوشت و فرآورده‌ های آن اجتناب کرده و گیاهخوار شده‌ اند. تعدادی از این افراد را ورزشکاران حرفه‌ ای که فعالیت بدنی و تمرینات سنگینی دارند تشکیل می‌ دهند. این افراد معتقدند که گیاهخواری خللی به موفقیت و سلامت آن‌ ها وارد نمی‌ کند. برای آشنایی با گیاهخواران معروف جهان با ادامه مطلب همراه باشید.

بیلی آیلیش (لاتین)

بیلی آیلیش، خواننده جوان و موفق در سن 12 سالگی و به مدت 7 سال وگان بوده و در حال حاضر نیز گیاهخوار است. او در مصاحبه ای گفته است که نمی‌ توانم به زندگی خود ادامه دهم و ببینم در دنیای حیوانات چه می گذرد و کاری در مورد آن انجام ندهم.

لوئیس همیلتون

لوئیس همیلتون برنده مسابقه فرمول یک، در سال 2018 به رژیم غذایی گیاهی روی آورد و موفقیت خود را مدیون تغییر در سبک زندگی خود می‌ داند. رژیم غذایی روزانه او شامل انواع میوه‌ ها، اسموتی‌ ها، سالاد ها، آجیل، انواع پروتئین و غذاهای گیاهی است. او دو دلیل اصلی برای گیاهخواری داشت:

  • حمایت از حیوانات
  • توجه به سلامت بدن و افزایش سطح انرژی خود

سرنا ویلیامز

سرنا ویلیامز یکی از گیاهخواران معروف جهان است که به طور حرفه‌ ای ورزش می‌ کند. رژیم غذایی این تنیس باز، شامل وعده‌ های غذایی گیاهی با پروتئین بالا است که عمدتا از کینوا، عدس و لوبیا تهیه می‌ شود.

بیل کلینتون

بیل کلینتون رئیس جمهور سابق آمریکا بعد از انجام عمل قلب باز، عادات غذایی خود را تغییر داده و گیاهخوار شد. او در قسمتی از صحبت‌ های خود درباره روی آوردن به گیاهخواری گفته است که "من در حال حاضر مسن ترین فرد در خانواده خود برای سه نسل هستم ."

مدونا

این خوانند معروف از یک رژیم غذایی گیاهخواری سختگیرانه پیروی می‌ کند. او برای حفظ تناسب اندام و داشتن یک سبک غذایی متعادل به گیاهخواری روی آورده است.

آلن پاسارد

آلن پاسارد سر آشپز و صاحب رستوران سه ستاره میشلن در پاریس است. این گیاهخوار معروف در سال 2001، گوشت قرمز را از منوی رستوران خود حذف و به جای آن انواع غذاهای حاوی سبزیجات را جایگزین کرد. او یکی از پیشگامان غذاهای گیاهی محسوب می‌ شود.

لئوناردو دی کاپریو

یکی از مشهور ترین گیاهخواران جهان که به طور سر سخت از گیاهخواری حمایت می‌ کند، لئوناردو دی کاپریو نام دارد. این بازیگر معروف هالیوودی برای حمایت از زمین و حیوانات، تبلیغ گیاهخواری و روی آوردن به غذاهای غیرگوشتی، سرمایه گذاری زیادی انجام داده است.

استیو جابز

استیو جابز بنیان گذار شرکت اپل، گیاهخوار است و سالهاست که گوشت را از رژیم غذایی خود حذف کرده است.

گیاهخوار بودن استیو جابز

جمعیت گیاهخواران جهان

یکی از سوالات چالش برانگیز درباره گیاهخواری این است که چند نفر در سراسر جهان گیاهخوار هستند؟ باید گفت که هیچ داده رسمی جهانی در مورد جمعیت گیاهخواران وجود ندارد. با این حال، طبق نظرسنجی‌ ها، برآورد ها و داده‌ های مختلف اعلام شده است که در سال 2020 ، 22 درصد افراد در سراسر جهان گیاهخوار هستند. همچنین بررسی‌ ها نشان می‌ دهد که جمعیت گیاهخواران جهان رو به افزایش است. طبق تحقیقات انجام شده، کشور هند، بیشترین تعداد افراد گیاهخوار را نسبت به جمعیت خود دارد.

سخن پایانی

در سال‌ های گذشته، بسیاری از افراد با شناخت رژیم غذایی بدون گوشت، به گیاهخواری روی آورده‌ اند. تعداد زیادی از این افراد، با الهام گرفتن از معروف ترین گیاهخواران ایران و جهان، این سبک غذایی را انتخاب کرده‌ اند. بازیگران، هنرمندان و ورزشکاران زیادی در سراسر جهان گیاهخوار هستند و برای شناساندن فواید گیاهخواری، تلاش زیادی کرده‌ اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها