چه میوه هایی بیشترین تاثیر را در لاغری دارند؟

A
۰

رژیم میوه ها یکی از پر طرفدارترین و موثرترین رژیم های لاغری در دنیا است.میوه ها گردش خون را بهبود بخشیده و سیستم ایمنی بدن را قوی تر می کنند،

مصرف میوه، یکی از راه های سالم برای کاهش وزن سریع است. میوه ها گردش خون را بهبود می بخشند و سیستم ایمنی بدن را قوی تر می کنند، پوست را جوان و شاداب نگاه می دارند، موها را براق می کنند و سلامت عمومی بدن را افزایش می دهند. رژیم میوه ها یکی از پر طرفدارترین و در عین حال موثر ترین رژیم های لاغری در دنیا به شمار می روند، که در این رژیم مانند رژیم های دیگر باید نکات مهم و کاربردی را دانست و آن را دنبال کرد.

هنگامی که شما شروع به کاهش وزن می کنید، تمام چیزهایی که می خورید در لاغری اثر دارند. در این مقاله میوه هایی را معرفی می کنیم که در لاغری و از بین بردن چربی شکم و پهلو موثر هستند. پژوهش های اخیر نشان می دهد که مصرف گروهی از میوه ها می تواند سوخت و ساز بدن و در نتیجه سرعت سوزاندن چربی هایتان را بالا ببرد.

میوه هایی که سبب کاهش وزن می شوند

بعضی از میوه ها قند دارند و باعث چاقی می شوند و بعضی دیگر بالعکس لاغر می کنند، اما آیا تا کنون درباره میوه هایی که چربی را بسوزانند شنیده اید و این میوه ها را می شناسید؟ یک سری مواد غذایی وجود دارد که به نام غذا هایی با کالری منفی معروف هستند، این مواد غذایی نسبت به سایر مواد، انرژی بیشتری برای هضم خود نیاز دارند، یعنی بدن انرژی بیشتری برای هضم آنها می سوزاند و در عین حال بدن نمی تواند کالری زیادی از آنها برای خود ذخیره کند، پس علاوه بر اینکه باعث سوخت چربی ها می شوند، کمتر به چربی تبدیل شده و ذخیره می شوند.

خیار

خیار یک میوه ‌ی طراوت ‌بخش و کم ‌کالری و همچنین یک چربی سوز شکم است. ۱۰۰ گرم خیار حاوی حدودا ۹۶ درصد آب و ۴۵ کالری انرژی است. خیارهمچنین سرشار از مواد معدنی، فیبر خوراکی و ویتامین است. خوردن یک بشقاب سالاد خیار روشی موثر و سالم برای کاهش وزن و دفع سموم آزاد شده از سیستم گوارش است.

گریپ فروت

گریپ فروت میوه ای خوشمزه شبیه پرتقال است و معمولاً در بهترین رژیم های لاغری به فراوانی یافت می شود. تقریبا نیمی از گریپ فروت حاوی فقط ۳۹ کالری است، اما ۶۵٪ از منابع ویتامین C را برای ما تامین می کند. علاوه بر این، گریپ فروت دارای شاخص گلیسمی پایین (GI) است، به این معنی که قند را آرام تر از جریان خون شما آزاد می کند. رژیم غذایی با GI کم می تواند به کاهش وزن و حفظ وزن سالم کمک کند.

در یک مطالعه در ۸۵ فرد چاق، خوردن گریپ فروت یا نوشیدن آب گریپ فروت قبل از وعده های غذایی، به مدت ۱۲ هفته منجر به کاهش کالری دریافتی، کاهش ۷.۱ درصدی از وزن بدن و بهبود سطح کلسترول شد. مصرف گریپ فروت باعث کاهش چربی بدن، سایز دور کمر و فشارخون در مقایسه با گروه های شاهد می شود. در حالی که گریپ فروت به تنهایی قابل خوردن است، مصرف آن در سالاد ها و غذا های دیگر نیز فوق العاده است.

گریپ فروت

آناناس

آناناس، یکی از رایج ترین و محبوب ترین میوه های گرمسیری است. شامل تیامین، منیزیم، ویتامین B6، ویتامین C، ریبوفلاوین، نیاسین، مس، آهن و فولات است. آناناس علاوه بر کاهش وزن برای مشکلاتی از جمله آسم، دیابت و بیماری های قلبی مفید است، در هر 100 گرم آناناس تازه 52 کیلوکالری انرژی وجود دارد.

این میوه خوشمزه سرشار از فیبرهای غذایی به خصوص فیبرهای غیرمحلول در آب می باشد که باعث تسهیل عبور مواد غذایی از روده ها شده و به این ترتیب اجازه نمی دهند که پدیده ذخیره سازی صورت بگیرد. بهتر است بدانید که ساقه این میوه حاوی آنزیم معروفی به نام «بروملین» است که به کاهش وزن رفع سلولیت کمک زیادی می کند. این ترکیب باعث دفع چربی هایی می شود که از قبل در بدن انبار شده اند.

موز

موز منبع خوبی از پتاسیم، ویتامین B6، منگنز، منیزیم، ویتامین C، فولات و پروتئین است. خوردن موز به دلیل فیبر موجود در آن می‌ تواند برای کاهش اشتها بسیار مناسب باشد. بررسی‌ ها در این زمینه بیانگر این موضوع است که، خوردن فیبر می ‌تواند تا 30 درصد از خطر افزایش وزن افراد جلوگیری کند. این موضوع می ‌تواند یکی از مهمترین دلایل خوردن موز در رژیم‌ های غذایی لاغری باشد، موز چربی سوز است، در حالی که کالری کمی دارد، اما فیبر غذایی تولید می کند.

هندوانه

هنگامی که هندوانه به ذهن می آید، برخی فکر می کنند که حاوی قند طبیعی زیادی است که می تواند برای کاهش وزن سریع مضر باشد، اما هندوانه، آب بسیار زیادی دارد، همچنین حاوی دوز سالم اسید آمینه، آنتی اکسیدان، لیکوپن، پتاسیم، ویتامین A، ویتامین B6 و ویتامین C است. هندوانه دارای مقدار زیادی مواد مغذی است علاوه بر از دست دادن وزن، خوردن هندوانه می تواند سلامت قلب را بهبود ببخشد.

بلوبری

بلوبری با داشتن کالری پایین در رژیم های غذایی محبوبیت ویژه ای دارد، زیرا برای کسانی که می خواهند رژیم غذایی سالم داشته باشند، مناسب است. در واقع با مصرف 100 گرم بلوبری حدود 57 گرم کالری دریافت می کنید. علاوه بر این، حاوی 85 درصد این میوه آب است که باعث کاهش وزن می شود. بلوبری میوه کم کالری است که مواد مغذی وارد شده به بدن را در طول روز بهبود می بخشد. خوردن آن به جای غذاهایی با کالری بالا و بدون مواد مغذی، کمک می کند مقدار کالری دریافتی در طول روز کم شود.

آلبالو

دو آنتی اکسیدان قوی آنتوسیانین و کوئرستین در آلبالو موجود است. آلبالو همچنین حاوی مقادیر زیادی فیبر، ویتامین C، کاروتنوئید ها و ملاتونین می باشد و به همین دلیل یکی از میوه های لاغر کننده شکم است. آلبالو میوه ای است که دارای کربوهیدرات و فیبر فراوان است که باعث کاهش اشتها شده و از پرخوری جلوگیری می‌ کند، که این امر به کاهش لاغری کمک می کند. آنتوسیانین موجود در این میوه باعث افزایش چربی سوزی شده و به کاهش وزن و کاهش چربی‌ های شکمی کمک بسزایی می‌ کند.

سیب

سیب یکی از بهترین میوه‌ها برای کم کردن وزن است. این میوه ‌ی فوق ‌العاده، سرشار از فیبر و کم کالری است. سیب ‌ها حاوی ویتامین ‌ها، مواد معدنی و همچنین فیبر هستند. همه‌ اینها می ‌توانند به شما کمک کنند تا به شیوه ‌های مختلف وزن کم کنید. اگر می‌خواهید لاغر شوید حتما هر روز یک عدد سیب بخورید. در یک سیب بزرگ ۲۲۳ گرمی ۱۱۶ کالری و ۵.۴ گرم فیبر وجود دارد. این میوه برای کاهش وزن بسیار مفید است.

انواع توت ها

مصرف توت ها می تواند روش درمان جدیدی برای معضل چاقی و کاهش وزن محسوب شود. این در حالی است که وجود ترکیبات طبیعی در توت با شکل گیری چربی های قهوه ای در بدن مبارزه کرده، متابولیسم را افزایش می دهد و به کاهش وزن افراد کمک می کند. علاوه بر این، به گفته محققان مصرف این میوه وزن را کاهش می ‌دهد. طبق یافته ‌های پژوهشگران، فیبرهای نامحلول موجود در توت ها کالری جذب شده در بدن را کاهش داده و موجب کاهش وزن می‌ شود.

گلابی

گلابی میوه ای آبدار و خوشمزه است که خوردنش، احساس سیری طولانی مدتی به بدن می دهد بدون آن که چربی، کلسترول و سدیم را وارد بدن کند، اضافه کردن آن به سبد تغذیه می تواند به کاهش وزن سریع کمک فراوانی کند. گلابی سرشار از فیبرهای غذایی است و پوست آن منبع آنتی اکسیدان‌ ها است.

لیمو

یکی از بهترین میوه های کاهش وزن، لیمو است. با مصرف لیمو ترش کاهش وزن سریعترانجام می شود و سم زدایی بدن را به روش طبیعی انجام می دهد. لیمو خواص بی شماری دارد که کاهش وزن تنها یکی از این موارد است که به دفع مواد زائد و تحرکات بدن کمک می کند و همچنین در زیبایی و جوانی موثر است و حاوی ویتامین C، پتاسیم، کلسیم و منیزیم است.

انار

انار یکی از بهترین چربی سوزها است که مزایای سلامتی زیادی دارد. انار علاوه بر اینکه دارای ویتامین ‌های فراوانی بوده و برای سلامتی مفید است، در کاهش وزن نیز نقش اساسی دارد و میزان چربی ‌های بدن را کاهش داده و موجب سوخت و ساز چربی در بدن می ‌‌شود. انار خاصیتی آنتی اکسیدان دارد که تقریبا ۳ برابر چای سبز است. این میوه با از بین بردن اسید‌ های چرب نقش موثری در کاهش چربی ‌های اطراف شکم دارد.

کیوی

یکی از خاصیت های کیوی این است که بر خلاف ظاهرش برای لاغری و کاهش دادن وزن یک میوه ی ایده آل است. کیوی در دسته بندی میوه های کم کالری قرار می گیرد و جالب است بدانید در هر ۱۰۰ گرم کیوی فقط ۵۵ کالری وجود دارد. اکثر افرادی که از رژیم غذایی لاغری استفاده می کنند از طعم سبزیجات چربی سوز تکراری مانند کرفس و کدو سبز خسته می شوند.

با اضافه کردن کیوی به رژیم غذایی خود می توانید علاوه بر لاغر شدن از طعم فوق العاده این میوه نیز لذت ببرید. کیوی منبع عالی ویتامین C، ویتامین E، فولات و فیبر هستند و فواید سلامتی قابل توجهی دارند. رژیم های غذایی حاوی فیبر میوه و سبزیجات باعث کاهش وزن، افزایش حس سیری و بهبود سلامت روده می شوند.

خربزه

خربزه کالری کمی دارد و از آب بالایی برخوردار است و همین باعث می شود از نظر کمک به لاغری و کاهش وزن بسیار با ارزش باشند. گرچه کالری کم است اما خربزه سرشار از فیبر، پتاسیم و آنتی اکسیدان ها، ویتامین C، بتاکاروتن و لیکوپن است. علاوه بر این، مصرف میوه هایی با آب زیاد همچون خربزه و هندوانه ممکن است به شما در کاهش وزن اضافی کمک کند. خربزه دارای سدیم و کالری کم می باشد و چربی و کلسترول ندارد. ۹۰ درصد خربزه آب است.

آووکادو

یکی از میوه‌های شگفت انگیزی است که ۳۲۲ کالری و ۲۹ گرم چربی دارد. آووکادو چربی بیشتری نسبت به سایر میوه‌ ها دارد و همیشه به عنوان میوه پر چرب از آن یاد می شود. با این حال، اسید های چرب تک غیر اشباعی که در محتویات آن وجود دارد می ‌تواند آن را به یک میوه شگفت انگیز و خاص تبدیل کند. آووکادو به خاطر توانایی که برای کاهش دادن کلسترول خون و آب کردن چربی شکمی دارد به عنوان یک میوه عالی برای کاهش وزن شناخته شده است. آووکادو چربی سوز است.

پرتقال

پرتقال دارای کالری کمی بوده و فیبر فراوانی دارد به همین دلیل برای کاهش وزن مؤثر است و می‌ تواند به شما به مدت طولانی احساس سیری دهد.برای کمک به کاهش وزن و کاهش خطر ابتلا به سرطان، بیماری کبد، دیابت، فشارخون بالا، مسائل مربوط به پوست و بیماری های قلبی مفید است. آب پرتقال از نوشیدنی های کم کالری و تقریبا فاقد چربی است به همین دلیل برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند بسیار مناسب است.

زغال اخته

زغال اخته، کوچک اما قدرتمند است، همچنین خواص چربی سوزی دارد و هضم را سریعتر می کند. زغال ‌اخته به‌‌ عنوان یک تنظیم ‌کننده انسولین بوده و به ‌این ‌ترتیب از انباشتگی چربی‌ ها پیشگیری کرده و با افزایش چربی سوزی بدن باعث کاهش وزن و لاغری می شود. آب زغال اخته بر روی چربی های ذخیره شده در بدن، اثر امولسیون دارند و به نوبه خود در از بین بردن انها بسیار موثر هستند و به کاهش وزن کمک می کنند و با توجه به فیبر بالایی که دارد، شکم را برای مدت زیادی پر و سیر نگاه می دارد.

هلو

هلو میوه‌ ایده آلی برای یک رژیم غذایی کم کالری است. این میوه مقادیر فراوانی فیبر و پتاسیم دارد و سرشار از ویتامین است. هلو با وجود مقادیر بالایی از ریز مغذی‌ های مفید، برای بدن دارای کالری ناچیزی است و درنتیجه به کاهش وزن و لاغری کمک می ‌کند. میزان قند و چربی موجود در این میوه کم بوده و با افزایش سوخت ‌و ساز و حس سیری ناشی از وجود فیبر، باعث لاغری خواهد شد.

نارگیل

نارگیل میوه‌ای شیرین و سیرکننده‌ ای است که وقتی هوس شیرینی ‌جات کردید، می ‌تواند به شما کمک کند. می ‌توان آن را به صورت روغن نارگیل، آب، شیر، پودر نارگیل و یا حتی به صورت خشک خورد. این میوه حاوی زنجیره‌ ای از تریگلیسیرید ها است که متابولیسم کبدتان را تا ۳۰ درصد افزایش می ‌دهد و به این صورت وز‌نتان را پایین می ‌آورد.

خیلی‌ افراد از نارگیل به خاطر چربی اشباع شده‌ ی آن دوری می ‌کنند، اما نمی ‌دانند که چربی ‌های نارگیل با سایر چربی ‌های اشباع شده، کاملا متفاوت است. مثلا روغن نارگیل از زنجیره ‌ای از اسید های چرب ساخته شده است که به عنوان چربی در بدن ما ذخیره نمی‌ شوند. اگر به فکر سلامتی و کاهش وزن خود هستید، آب نارگیل تازه را بنوشید.

انبه

میوه پرخاصیت انبه حاوی مقدار قابل توجهی از انواع ویتامین ها و مواد مغذی است که حس سیری و رفع گرسنگی را به افراد انتقال داده و برای کنترل اشتها فوق العاده است، از طرفی انبه به دلیل داشتن فیبر، کارکرد گوارشی بدن را افزایش داده و همین افزایش موجب سوزاندن کالری های اضافی و کمک به کاهش وزن می شود. این میوه حدود ۱۳۰ کالری، ۳ گرم فیبر، ویتامین C، ویتامین A و کلسیم دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار مرتبط سایر رسانه ها