پاک کننده‌ های گیاهی پوست

A
۰

پاک کننده های گیاهی برای پوست بهترین جایگزین برای پاک‌ کننده‌ های شیمیایی است که حاوی الکل و سایر ترکیباتی هستند که پوست را خشک می‌ کنند.

بسیاری از گیاهان علاوه بر خاصیت لطافت بخشی، پاک‌ کننده‌ های خوبی نیز هستند. از این گیاهان به شکل دم کرده و یا خیسانده در آب جوشان می‌ توانید استفاده کنید. پاک‌ کننده‌ های گیاهی ضرر پاک کننده‌ های شیمیایی را ندارند و بسیار مقرون بصرفه و مطمئن‌ هستند. پاک کننده های گیاهی برای پوست بهترین جایگزین برای پاک‌ کننده‌ های شیمیایی است که معمولا حاوی الکل و سایر ترکیباتی هستند که پوست را خشک می‌ کنند. با کمک مواد طبیعی مثل عصاره‌ ها و روغن‌ های گیاهی می‌ توانید بهترین و مناسب ترین پاک کننده های گیاهی را در خانه تهیه کنید. در ادامه گیاهانی را معرفی خواهیم کرد که اگر به شکل مناسبی تهیه و مصرف شوند می‌ توانند خاصیت پاک‌ کنندگی خوبی داشته باشند.

پاک کننده با گل‌ های رازیانه

گل‌ های خشك رازیانه یکی از پاک كننده‌ های خوب گیاهی هستند. اگر مقداری گل خشك رازيانه را در آب جوشان بریزید و بگذارید چند ساعت بماند، پاک كننده خوبی به دست می‌ آورید که خاصیت تنگ‌ کنندگی منافذ پوست را هم دارد.

پاک کننده با برگ بارهنگ

برگ تازه بارهنگ را اگر چند ساعت در آب جوشیده قرار دهید و روی زخم بگذارید، زخم ضد عفونی شده و التیام می‌ یابد. برگ‌ های تازه این گیاه در بد ترین شرایط می‌ توانند از گسترش عفونت جلوگیری کنند. یونانی‌ ها بارهنگ را شفا دهنده می‌ نامیدند و از برگ‌ های آن برای درمان بسیاری از درد ها و بیماری‌ های پوستی مانند جای نیش حشرات، تورم، گرفتگی و زخم استفاده می‌ کردند.

این گیاه در بسیاری از کرم‌ های پوست به کار رفته است. علاوه بر آن در پماد های پوستی نیز مورد استفاده قرار می‌ گیرد. اگر مقداری برگ بارهنگ را در آب جوشان بریزید و پس از نیم ساعت یا بیشتر آن را صاف کنید، آب به دست آمده می‌ تواند پاک کننده بسیار خوبی برای پوست باشد. توجه داشته باشید که ماده حاصل را در ظرفی غیر فلزی بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

پاک کنندگی پوست با تنتور بنژوان

تنتور بنژوان ماده‌ ای تشکیل شده از رزین و اتانول (همون الکل) است. تنتور ساده بنژوان پاک كننده خوبی است که جوش و لکه‌ های قرمز را از بین می‌ برد. ۱۵ قطره تنتور ساده بنژوان را در يک ليوان آب مقطر بریزید و پوست را با آن تمیز کنید.

پاک کنندگی پوست با دانه‌ های آفتابگردان

دانه گل آفتابگردان سرشار از ویتامین E است. برای استفاده از آن به عنوان مغذی پوست و پاک کننده باید دو قاشق غذا خوری مغز تخمه آفتابگردان بو نداده را بکوبید و با يک قاشق چای‌ خوری آب مقطر و يک چهارم قاشق چای‌ خوری عسل و يک چهارم قاشق چای‌ خوری روغن آفتابگردان مخلوط کرده و پوست را به كمک ماده به دست آمده ماساژ دهید.

پاک کننده های گیاهی پوست

پاک کردن پوست با سیب زمینی

برای پاک کردن پوست‌ های چرب و معمولی، سیب زمینی خام توصیه می‌ شود. اگر پوست چرب یا معمولی دارید، آب سیب زمینی خام را بگیرید و با آن پوستتان را تمیز کنید. سیب زمینی خام در درمان اگزما نیز موثر است. اگر پوست خشکی دارید از روغن بادام و یا صابون‌ های گلیسیرین دار و گیاهی استفاده کنید. برای نگهداری صحیح از پوست خشک توصیه می کنیم مقاله " راه های مراقبت از پوست خشک " را بخوانید.

پاک کننده‌ ای با ماست و نمک

یکی دیگر از پاک کننده‌ های بسیار خوب برای پوست‌ های چرب، ماست و مقدار كمی نمک است. دو قاشق غذا خوری ماست را با يک سوم قاشق چای‌ خوری نمک مخلوط کنید و روی پوست بگذارید و به آرامی ماساژ دهید و سپس با آب نیم گرم بشویید.

پاک کننده گیاهی بلغور جو دوسر و سبوس گندم

راه دیگر پاک كردن پوست، استفاده از بلغور جو دوسر و سبوس گندم است. به این شکل که مقداری جو دوسر و سبوس گندم را با کمی آب به شکل خمیر درآورید و روی پوست بگذارید، سپس به آرامی ماساژ دهید تا پوست تمیز شود و بعد با آب نیم‌ گرم بشویید.

پاک کنندگی پوست با لیمو ترش

ليمو ترش هم پاک كننده خوبی است و علاوه بر این خاصیت، بو زدا نیز هست. این میوه خوشبو بوی ماهی، سیر ، پیاز و… را از دست می‌ زداید.

ليمو ترش لطافت بخش پوست است و به توصيه يک مادربزرگ انگلیسی همیشه باید در خانه خانم‌ های خانه دار پیدا شود. او عقیده دارد که اگر يك عدد لیمو ترش را سوراخ کنید و مقدار کمی نبات در آن بریزید و آن را با کاغذ آلومینیومی بپوشانید و در فر یا زیر خاکستر داغ یا روی زغال قرار دهید، پس از چند دقیقه معجون معجزه آسایی خواهید داشت که در مواقع لزوم می‌ توانید چند قطره از آب این لیمو ترش را روی پنیه بریزید و پوست را با آن تمیز کنید. این مایع، افزون بر خاصیت پاک‌ کنندگی، سبب شفافیت پوست نیز می‌ شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها