کرونا تمایل مردم به مصرف گیاهان دارویی را افزایش داده است

A
۰

حسین زینلی، مشاور وزیر و مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی گفت: شیوع کرونا باعث شد که بیشتر مردم به اهمیت گیاهان دارویی و شناخت انواع و کاربرد آنها پی ببرند و گیاهان دارویی بیشتری مصرف کنند و علاوه بر غذا، حفظ سلامت خود را نیز در اولویت قرار دهند.

حسین زینلی پنجشنبه شب 27 آبان 1400 در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی و نهمین نمایشگاه چاپ و بسته بندی مشهد در جمع خبرنگاران با اشاره به توسعه صنعت گیاهان دارویی طی سال‌های اخیر گفت: در سالهای ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ به طور متوسط سالانه ۲۰ هزار هکتار به سطح زیر کشت گیاهان دارویی در کشور اضافه شده است.

هم اینک سالانه بیش از ۳۰۰ هزار تن گیاهان دارویی تولید، ۵۰۰ میلیون دلار گیاهان دارویی به خارج از کشور صادر و ۳۵۰ هزار تن از گیاهان دارویی در چرخه صنعت فرآوری می شود که نمونه آن تولید انواع دمنوش، شربتها و محصولات زعفرانی است.

نوع بسته بندی و فاخر بودن آن نقش مهمی در فروش محصول دارد که ارزش چند برابری به آن داده و زمینه فروش آن را بیشتر می کند.

با ارتقای سطح کیفی در بسته بندیهای مربوط به گیاهان دارویی، ذائقه ها تغییر یافته و سطح سلامت جامعه ارتقا پیدا کرده و کشورهای مختلف به گیاهان دارویی ایران وابسته شوند.

بسته بندی مطلوب می تواند مانع از فاسد شدن محصول شود، در دنیا روش های متعددی برای انواع بسته بندی و حفظ سلامت محصول وجود دارد که باید تلاش کرد با بهره گیری از دانش جدید در ایجاد بسته بندیهای پیشرفته، بتوان مشتری بیشتری جذب کرده و کیفیت محصولات را ارتقا داد.

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی، برپایی نمایشگاه های چاپ و بسته بندی و صنایع غذایی را در فرهنگ سازی برای استفاده از بسته بندی های مختلف در تولیدات، جلب بیشتر اعتماد مردم و ارتقای سرانه مصرف غذاهای سالم و گیاهان دارویی توسط آنان، آشنایی سرمایه گذاران با فناوریهای جدید بسته بندی و ماشین آلات تولید بسیار موثر دانست.

برپایی نمایشگاه صنایع غذایی می تواند اطلاعات جدیدی در خصوص ترکیبات گیاهان دارویی و فناوری‌های جدید در این زمینه را به علاقه مندان ارائه کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها