میوه‌ی غیر وگان | افراد وگان مجاز به خوردن انجیر نیستند

آیا انجیر یک ماده غذایی وگان است؟

A
۰

با توجه به اینکه انجیر نوعی میوه است، برخی معتقدند که انجیر گیاه نیست و کسانی که سبک زندگی وگان را انتخاب می کنند باید از مصرف آن اجتناب کنند.

وگانیسم یا گیاه‌خواری مطلق یک روش تغذیه و زندگی است که هدف آن حذف هر نوع فرآورده جانوری چه در غذا و چه در مواد مصرفی است. به این ترتیب، رژیم های وگان فاقد محصولات حیوانی، از جمله گوشت قرمز، مرغ، ماهی، تخم مرغ و لبنیات و همچنین غذاهایی است که از این مواد به دست می آیند. انجیر که میوه ای بومی جنوب غربی آسیا و شرق مدیترانه است را می توان به صورت تازه یا خشک مصرف کرد.

آنها سرشار از آنتی‌ اکسیدان‌ ها، منبع خوبی از فیبر، و حاوی مقادیر کمی کلسیم، آهن، پتاسیم، مس و برخی ویتامین‌ های گروه B هستند. با توجه به اینکه انجیر یک غذای گیاهی است، اکثر مردم انتظار دارند که اکثر رژیم های غذایی گیاهخواری آن را مصرف کنند با این حال، برخی معتقدند که انجیر گیاهی نیست و کسانی که سبک زندگی وگان را انتخاب می کنند باید از مصرف آن اجتناب کنند.

چرا برخی افراد انجیر را وگان نمی دانند؟

وضعیت گیاهخواری انجیر بحث هایی را برانگیخته است، زیرا در حالی که آن یک غذای گیاهی محسوب می شود، برخی افراد آن را جزء مواد غذایی گیاهخواری نمی دانند. این افراد پیشنهاد می کنند که روند رشد این میوه قبل از رسیدن به بلوغ با ایدئولوژی گیاهخواری همخوانی ندارد. انجیر به عنوان یک گل معکوس بسته شروع می شود. شکل گل‌ انجیر آن را از تکیه بر زنبورها یا باد باز می دارد تا گرده خود را به همان روشی که گلهای دیگر می توانند پخش کنند.

در عوض، انجیر باید برای تولید مثل به کمک زنبورهای گرده افشان تکیه کند. زنبور ماده در اواخر عمر خود از دهانه کوچک گل‌ انجیر وارونه می خزد تا تخم بگذارد. او در این فرآیند شاخک ها و بالهای خود را می‌ شکند و مدت کوتاهی پس از آن می‌ میرد. سپس بدن او توسط یک آنزیم در انجیر هضم می شود، در حالی که تخم های او آماده بچه ریزی می شوند.

پس از انجام این کار، لاروهای نر با لاروهای ماده جفت گیری می کنند، که سپس از انجیر خارج می شوند، با گرده های متصل به بدنشان، تا چرخه زندگی هر دو گونه را ادامه دهند. از آنجایی که انجیر نتیجه مرگ یک زنبور است، برخی افراد پیشنهاد می کنند که این میوه را نباید گیاهخوار دانست. اکثر مردم از جمله وگان ها، این فرآیند را به استثمار یا ظلم به حیوانات تشبیه نمی کنند و بنابراین، انجیر را وگان می دانند.

محصولات مشتق شده از انجیر همیشه وگان نیستند

انجیر معمولا به صورت خام یا خشک خورده می شود، اما می توان از آن برای تهیه انواع محصولات غذایی استفاده کرد که همه آنها گیاهخوار نیستند. به عنوان مثال، این میوه را می توان برای شیرین کردن محصولات پخته شده، که برخی از آنها حاوی تخم مرغ یا لبنیات هستند، استفاده کرد. از انجیر همچنین می توان برای تهیه ژله استفاده کرد که اغلب حاوی ژلاتینی است که از پوست یا استخوان حیوانات به دست می آید.

شما به راحتی می توانید با بررسی برچسب مواد تشکیل دهنده آن وگان بودن محصول حاوی انجیر را بررسی کنید تا مطمئن شوید که فاقد مواد حیوانی مانند شیر، کره، تخم مرغ یا ژلاتین است. برخی از افزودنی‌ های غذایی و رنگهای طبیعی مواد غذایی نیز می‌ توانند از مواد حیوانی مشتق شوند. نتیجه این که گرده افشانی انجیر به زنبورهایی بستگی دارد که در این فرآیند می میرند.

با این حال، رابطه بین انجیر و زنبور دو طرف سودمند است، زیرا هر گونه برای بقا به دیگری متکی است. اکثر مردم، از جمله وگان ها، معتقد نیستند که این با تصویر استثمار یا ظلم حیوانات که وگان ها سعی می کنند از آن اجتناب کنند، مطابقت ندارد. صرف نظر از اینکه این میوه را بعنوان وگان می‌ بینید، به خاطر داشته باشید که همه محصولات مشتق شده از انجیر وگان نیستند. بررسی برچسب محصول غذایی بهترین راه برای اطمینان از وضعیت گیاهخواری آن است.

مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها