احیای گیاهان دارویی بومی در دستور کار

A
۰

طرح توسعه و احیای باغ‌های گیاه‌شناسی و گیاهان دارویی بومی مناطق مختلف کشور در دستور کار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار گرفت، محصولاتی که با توجه به شرایط اقلیمی هر شهر و استان قابل کشت و تکثیر هستند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، ‌با شناسایی گیاهان دارویی بومی و منحصر به فرد مناطق مختلف کشور، زمینه برای توسعه و احیای این محصولات فراهم می شود، صیانت از این ذخایر ارزشمند زیستی در کشور می تواند به رونق اقتصادی شهرها و روستاهای کشور کمک کند و سبب ایجاد کسب‌وکارهای بومی و پایدار در این مناطق شود.

بر همین اساس و با توجه به اهمیت موضوع، ستاد توسعه علوم و فناوری‌های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به این حوزه ورود کرد، توسعه و احیا باغ‌های گیاه‌شناسی و تکمیل پنج طرح توسعه کلکسیون در مشهد، کهگیلویه و بویراحمد، گناباد، الموت و لرستان نیز طرح هایی هستند که برای آغاز این طرح انتخاب شدند.

در مرحله بعدی اجرای طرح احداث کلکسیون گیاهان دارویی بومی و در حال انقراض استان کرمان به اجرا در می آید.

ایران کشوری است با تنوع آب و هوایی بالا، این تنوع موجب شده تا غنای گیاهان ایران چشمگیر باشد، به طوری که حدود ۱۸۰۰ گونه، اندمیک یا انحصاری ایران هستند، گیاهان اندمیک یا انحصاری ، عناصر گیاهی با ارزش و ذخایر ژنتیکی گیاهی کشور محسوب می شوند و حفظ و حراست از آنها بسیار ضروری و مهم است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها