بهترین روغن های گیاهی روشن کننده پوست

A
۰

استفاده از روغن ‌های گیاهی روشن کننده پوست یکی از روش ‌های درمانی پوست و زیبایی به شمار می ‌آید و یکی از بهترین روش ‌ها برای پوست محسوب می شود.

روغن‌ های گیاهی یکی از این محصولات است که ترکیبات آلی دارند، از گیاهان استخراج می‌ شوند و خاصیت‌ های درمانی فوق‌ العاده‌ای نیز دارند. از این روغن‌‌ های درمانی به صورت خوراکی یا موضعی مانند رایحه‌ درمانی با روغن‌ های معطر (آروما تراپی) یا ماساژ درمانی و… استفاده می‌ شود. استفاده از روغن ‌های گیاهی روشن کننده پوست یکی از روش ‌های درمانی پوست و زیبایی به شمار می ‌آید. انواع روغن های گیاهی روشن کننده پوست صورت هم به شکل طبیعی و هم در کرم‌ ها و دیگر لوازم بهداشتی و آرایشی مورد استفاده قرار می‌ گیرند. از بین بردن هاله سیاهی دور چشم و اثرات آفتاب سوختگی که از مهم ترین دغدغه ‌های افراد بوده با انواع روغن روشن کننده پوست به راحتی امکان پذیر است. عوارض کمتر روغن های گیاهی روشن کننده پوست نسبت به انواع کرم‌ های آرایشی از دلایل اصلی گرایش افراد به شناخت بهترین روغن روشن کننده پوست صورت است.

چگونه یک روغن باعث روشنی پوست می شود؟

شاید با خودتان فکر کنید مگر یک روغن چه قدر می تواند توانایی داشته باشد و پوست را روشن کند؟ اما باید بدانید این موضوع نیز مانند تمام موضوعات دیگر یک راه حل کوچک دارد و روغن هایی که این مزیت را داشته باشند باعث حل این مشکل می شوند. روشن شدن پوست و درمان لک ها نیاز به سه عنصر به نام اسید لینولئیک، ویتامین A و ویتامین C دارد و ترکیب آن ها به عنوان روغن روشن کننده پوست صورت به کار می رود.

فواید استفاده از روغن های گیاهی

دلایل زیادی مثل آفتاب سوختگی، مصرف کم آب، سیگار کشیدن و مصرف الکل، تغذیه نادرست، اضطراب و لایه برداری نکردن پوست در تیرگی و رنگ پریدگی رنگ پوست تاثیر زیادی دارند. استفاده از روغن‎ های گیاهی برای روشن کردن پوست صورت به دلیل فراهم آوردن شرایط ترمیم پوست مانند پیشگیری از ایجاد خطوط کشیدگی روی صورت و بدن، تغذیه پوست، آبرسانی به پوست، مبارزه با اضطراب و خستگی با رایحه ‌آن ها، جلوگیری از تغیر رنگ سلول‌ های پوستی و چین و چروک و جوش بسیار توصیه می ‌شود.

معرفی روغن های گیاهی روشن کننده پوست

در این قسمت از مطلب با معرفی بهترین روغن‌ های گیاهی روشن کننده پوست برای استفاده در قسمت‌ های مختلف بدن با شما همراه خواهیم بود.

روغن رزماری

از دیگر روغن ‌های گیاهی روشن کننده پوست که تحت تاثیر وجود ویتامین ‌هایی مثل E و C در روشن کردن پوست تاثیر مثبتی دارد، روغن گرفته شده از گیاه رزماری می ‌باشد. این روغن با تاثیر پذیری از رتینول موجود در ویتامین E در جوانسازی پوست تاثیر زیادی دارد.

روغن نارگیل

نارگیل از آن میوه هایی است که آوازه خاصیت آن در تمامی عطاری ها پیچیده است و از بوی جذاب آن در صنعت عطر و همچنین کرم ها بسیار استفاده می شود. درست است که روغن نارگیل به صورت بسیار زیادی برای تقویت موها کاربرد دارد، اما می توانید از آن برای روشن شدن پوست زیر بغل استفاده کنید یا در صورتی که پوستتان دچار سوختگی یا لکه است از معجزه آن غافل نشوید.

روغن جوانه گندم

از روغن جوانه گندم در کنار دیگر روغن روشن کننده پوست برای تقویت و شفافیت پوست صورت استفاده می‌ شود. این روغن در کنار مصارف بهداشتی و زیبایی از طریق تغذیه نیز بر پوست در رژیم‌ های غذایی تاثیر مثبتی دارد.

روغن زردچوبه

روغن زردچوبه یکی از بهترین روش‌ های خانگی برای روشن کردن پوست و به طور کلی مراقبت از پوست است. بنابراین اگر بخواهید یک روغن روشن کننده پوست دیگر به شما معرفی کنیم، آن حتما روغن زردچوبه است. اگر شما استفاده از روغن زردچوبه و ماساژ دادن آن به صورت یک الی دو بار در هفته را در برنامه مراقبت پوست خود قرار دهید، کم کم متوجه خواهید شد که در هر بار استفاده از آن پوستتان روشن ‌تر و شفاف ‌تر به نظر می ‌رسد. روغن زردچوبه خاصیت ضد جوش دارد و همچنین جای جوش و لک‌ ها را نیز به مرور کم رنگ می ‌کند تا جایی که کاملا محو شوند. جالب است بدانید که روغن زردچوبه می ‌تواند بخش زیادی از رطوبت مورد نیاز پوست شما را هم تامین کند.

روغن هسته انگور

همان طور که در بالاتر به آن اشاره کردیم هر کدام از روغن روشن کننده پوست صورت که نام برده می شود، خواص دیگری نیز دارد که باید به آن ها توجه شود. به طور مثال روغن هسته انگور علاوه بر خاصیت روشن کنندگی، برای پوست های چرب و کاهش آکنه بسیار مفید است. این روغن همچنین برای تقویت موها و از بین بردن شوره سر استفاده می شود.

روغن شکوفه پرتقال

روغن شکوفه پرتقال یکی از بهترین روغن‌ های گیاهی روشن کننده پوست که بسیار معطر است. این روغن حاوی ترکیبات سیتریک اسید و لیمونین بوده که در لایه برداری پوست و حفاظت از آن در مقابل تجمع آلودگی‌ های محیط تاثیر زیادی دارد

روغن زیتون

روغن زیتون با توجه به خاصیت رفع ترکی که دارد، در بسیاری از سالن های زیبایی برای رفع ترک پاها نیز توصیه می شود. اما چیزی که این روغن را خاص می کند، خاصیت آن در از بردن چین و چروک به دلیل ویتامین E بالای آن است. شواهدی از تاثیر این روغن در سرطان پوست نیز مشاهده شده است. اگر می خواهید تاثیر این روغن را بیشتر حس کنید، آن را با ماست و عسل ترکیب کرده و به مدت 20 دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید.

روغن گل سرخ

گل سرخ همان عصاره‌ ای است که در گلاب وجود دارد. احتمالا با نقش و کاربرد اثربخش گلاب برای شفاف بودن و روشن شدن پوست آشنایی دارید. معمولا از گلاب هم به عنوان یک پاک کننده و یک تونر طبیعی و بسیار سازگار برای پوست استفاده می ‌کنند. روغن گل سرخ نیز عصاره‌ جوانی و شادابی برای پوستتان به همراه دارد. روغن گل سرخ به از بین بردن چین و چروک، جای زخم و لک روی پوست کمک می ‌کند و ماساژ آن روی پوست به درخشندگی و روشنی بیشتر پوست نیز منجر می‌ شود. البته توجه داشته باشید که اگر پوست حساسی دارید این روغن برای شما مناسب نیست و بهتر است به سراغ روغن روشن کننده دیگری بروید.

روغن سنجد تلخ

اسید ها با کم کردن میزان ملانین در ملانوسیت های فعال و همچنین انجام لایه برداری باعث روشن شدن پوست می شوند. اسید لینولئیک و اسید های آلفا لینولئیک فراوان در این روغن گیاهی 70 درصد روشنی پوست را با لایه برداری و از بین بردن لک، جای جوش، آفتاب سوختگی و لکه ‌های ناشی از کهولت سن تامین می ‌کند.

روغن بهار نارنج

هیدروکینون موجود در این روغن گیاهی که بیشتر در صنعت زیبایی کاربرد داشته مانع رشد ملانین پوست صورت می ‌شود. این ماده در کرم‌ های روشن کننده پوست نیز استفاده شده، اما به دلیل قرار گرفتن در معرض واکنش ‌های شیمیایی مختلف به اندازه روغن روشن کننده پوست بهار نارنج تاثیر مثبتی ندارد. این روغن نیز برای کاهش ملانین موثر است و برای از بین بردن تمامی لک ها کاربرد دارد.

روغن گلاب

یکی از بهترین و قوی ترین روشن کننده پوست صورت که از آن به عنوان پاک کننده نیز استفاده می ‌شود، روغن گلاب یا همان گلاب است. گلاب ضد آکنه و لک پوستی بوده و یک تقویت کننده و محافظ پوست به شمار می ‌آید.

روغن آرگان

روغن آرگان یا طلای مایع نیز باعث روشن شدن پوست صورت و جوان سازی آن می شود. این روغن نیز مانند سایر روغن های معرفی شده باعث جلوگیری از تولید ملانین در پوست و در نتیجه روشن شدن آن می شود. شاید با خودتان بگویید چرا در میان تمام روغن های معرفی شده، آرگان را به نام روغن مایع می شناسند. این روغن به غیر از خاصیت روشن کنندگی بالایی که دارد، مزیت های دیگری مانند جوان سازی پوست و از بین بردن جوش و چین و چروک نیز دارد و همچنین می توانید از آن برای تقویت موهایتان نیز استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

روغن سیاه دانه

روغن گیاهی سیاه دانه در کنار دیگر خواص شناخته شده اش برای مو، به عنوان ترمیم کننده در رفع تیرگی ‌های پوستی مانند کشاله ‌های ران، زیر بغل ‌ها یا زیر چشم‌ ها نیز کاربرد دارد.

روغن اسطوخودوس

قبل از این که بخواهیم به خواص روغن اسطوخودوس اشاره کنیم، بهتر است بدانید، این روغن خاصیت غیر قابل وصفی در در روشن شدن پوست دارد و همچنین برای مهار تولید بیش از حد رنگدانه ها به کار برده می شود. با توجه به دانستن این نکته بهتر است خاصیت های دیگر آن مانند رفع خشکی پوست، تقویت ناخن و همچنین آرامش اعصاب را به لیست خواص آن اضافه کنید.

روغن کرچک

روغن کرچک برخلاف اسم گوش خراشی که دارد، در زمینه سلامت پوست و مو بسیار کاربرد دارد. اگر روغن روشن کننده پوست صورت نیاز بسیار لازم و ضروری شما است، حتما روغن کرچک را در لیست سفارش های خود قرار دهید. این روغن علاوه بر خاصیت روشن کنندگی برای جلوگیری از پیری، رفع آکنه و رفع لک ها کاربرد دارد.

روغن چوب صندل

شاید نام این روغن گیاهی به گوش شما نا آشنا باشد. اما خوب است بدانید این روغن گیاهی در طولانی مدت اثر زیادی بر روشن کردن پوست صورت دارد. علاوه بر این موارد از بین بردن لک صورت، جوش‌ های سر سیاه و همین طور مرطوب کردن پوست و ضد التهاب از ویژگی ‌های بارز این روغن گیاهی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها