تغییر کارکرد ژن ها با مصرف انگور | پیشگیری و درمان کبد چرب با انگور

تاثیرات مصرف انگور بر طول عمر

A
۰

خوردن انگور می تواند تاثیرات بسیار مفیدی روی بدن از جمله کبد داشته باشد و طول عمر را نیز افزایش خواهد داد.

انگور به عنوان "ملکه میوه ها" مشهور است و به سه نوع براساس رنگ قرمز، سبز و سیاه آبی طبقه‌ بندی می شود. این میوه لذیذ نه تنها مزه خوبی دارد بلکه بسیار مفید و حاوی ویتامین C می باشد. انگور ، شکر ساده ای است که انرژی فوری و آنتی اکسیدان ها را فراهم می کنند و ضد التهاب می باشد. طبق تحقیقات جدید انجام شده، مصرف انگور می تواند تاثیرات مثبتی روی افزایش طول عمر نیز داشته باشد.

نویسنده اصلی، جان پزوتو، دکترا، رئیس و استاد داروسازی کالج داروسازی و علوم بهداشتی دانشگاه نیوانگلند غربی، گفت که تحقیقات او نشان می‌ دهد که چگونه خوردن انگور می‌ تواند به جبران برخی از اثرات رژیم غذایی غربی پرچرب کمک کند.

پزوتو گفت: «اول، طول عمر افزایش می‌ یابد، که نشان‌ دهنده یک پاسخ جهانی و تمام بدن است.
در مرحله بعد، سیستم دفاعی آنتی اکسیدانی بدن تقویت می شود. علاوه بر این، کبد چرب که تخمین زده می‌شود 25 درصد از جمعیت را تحت تأثیر قرار دهد و منجر به پیامد های بد سلامتی شود، پیشگیری می‌ شود یا حداقل به تأخیر می‌ افتد.

خوردن انگور سلامت مغز و کبد را نیز افزایش می دهد

انگور کشمش پلویی عملکرد نورون ها را بهبود می بخشد و از بیماری آلزایمر محافظت می کند. آنها اثرات مثبتی بر رفتار و شناخت داشتند که در موش هایی که از رژیم غذایی پرچرب بدون عصاره تغذیه شده بودند، دچار اختلال شد.

مطالعه دیگر نشان می دهد که انگور سیاه علاوه بر خواص دیگر، با افزایش متابولیسم به سوزاندن کالری نیز کمک می کند. به طور خاص، آنها ممکن است به پیشگیری از آلزایمر و بیماری کبد چرب غیر الکلی کمک کنند، که هر دو با خوردن غذاهای ناسالم مرتبط هستند.

واکنش نامطلوب با مداخله انگور یاقوتی قرمز کاهش یافت. پتانسیل انگور رژیمی برای تعدیل بیان ژن، جلوگیری از آسیب اکسیداتیو، القای متابولیسم اسید های چرب و افزایش طول عمر در صورت مصرف همزمان با رژیم غذایی پرچرب است.

رژیم های غذایی حاوی انگور

علاوه بر ژن‌ های مرتبط با کبد چرب، رژیم‌ های غذایی حاوی انگور باعث افزایش سطح ژن‌ های آنتی‌ اکسیدان می‌ شوند. بسیاری از مردم امروزه به مصرف مکمل های غذایی که دارای فعالیت آنتی اکسیدانی بالایی هستند فکر می کنند. در واقع، با این حال شما نمی توانید به اندازه کافی آنتی اکسیدان مصرف کنید تا تفاوت زیادی ایجاد کنید.

اثر قابل توجه دیگری که در این تحقیق نشان داده شد، توانایی انگور برای افزایش طول عمر موش ها با رژیم غذایی با الگوی غربی پرچرب بود. رژیم غذایی با الگوی غربی پرچرب با شرایط نامطلوب مانند چاقی، بیماریهای قلبی عروقی، دیابت، بیماریهای خودایمنی، سرطان و بیماری آلزایمر مرتبط است. افزودن انگور به رژیم غذایی که تاثیری بر میزان مصرف یا وزن بدن نداشت، مرگ طبیعی را به تاخیر انداخت.

افزودن انگور به رژیم غذایی باعث تغییر بیان ژن در بیشتر کبد می شود. در مطالعاتی که به تازگی منتشر شده است، مشخص شد که مصرف انگور بیان ژن در مغز را تغییر می دهد. در عین حال، مصرف انگور تأثیرات مثبتی بر رفتار و شناخت داشت که با رژیم غذایی پرچرب مختل می‌ شد و نشان می‌ داد که تغییر بیان ژن چیزی است که این پاسخ مفید را ایجاد می‌ کند. مطالعات بیشتری برای این موضوع مورد نیاز است، اما قابل توجه است که مصرف روزانه انگور اثر محافظتی بر متابولیسم مغز دارد. این تحقیق جدید نشان می دهد که این به دلیل تغییر بیان ژن است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها