تاثیر آب کرفس در لاغری

A
۰

خواص آب کرفس لیست بلند بالایی دارد. خواص درد معده را تسکین می دهد، فشارخون را تنظیم می کند و بوی بد دهان را از بین می برد.

خواص آب کرفس لیست بلند بالایی دارد. خواص درد معده را تسکین می دهد، فشارخون را تنظیم می کند و بوی بد دهان را از بین می برد. برگ و آب کرفس آرتروز را درمان می کند و گرفتگی رگهای قلب را برطرف می نماید. خواص کرفس بسیار است چنانچه کرفس را سلطان سبزی ها می نامند. در میان هزاران خواص کرفس می توان درمان انواع بیماری های داخلی و پوستی را به دست آورد. فواید برگ و آب کرفس برای تناسب اندام و زیبایی در سرتاسر جهان شناخته و مورد استفاده قرار می گیرد.

آب کرفس برای شما چه می کند؟

کرفس با کاهش سطح فشارخون مرتبط است. این سبک، طراوت و شفا بخش است. به شما انرژی می دهد در حالی که کالری زیادی به رژیم غذایی شما اضافه نمی کند. برگ ‌های کرفس سرشار از ویتامین A هستند، در حالی که ساقه ‌های آن منبعی عالی از ویتامین ‌های B1 ،B2 ،B6 و C با پتاسیم، فولات، کلسیم، منیزیم، آهن و بسیاری از اسید های آمینه ضروری هستند. هنگامی که کرفس به عنوان سبزی مصرف شود، بسیار سالم خواهد بود، اما زمانی که به عنوان آبمیوه مصرف شود، حتی برای بدن مفید است.

فواید آب کرفس برای سلامت بدن

کرفس جزء سبزیجات بسیار مفید و سرشار از ویتامین C، ویتامین K و پتاسیم می ‌باشد. تحقیقات نشان داده‌ اند که کرفس می ‌تواند با سرطان و بیماری‌ های کبدی مقابله کرده و به کاهش التهابات ( به خصوص التهابات ناشی از بیماری‌ های زوال مغزی ) و همچنین به بهبود سلامت قلب و عروق کمک کند.

  • مواد معدنی حیاتی موجود در این آبمیوه به طور موثر pH خون بدن را متعادل می کند و اسیدیته را خنثی می کند.
  • مصرف آب کرفس باعث جلوگیری از سکته، کاهش فشار خون و کاهش پلاک در شریان ها می شود.
  • مشکلات سرطان با نوشیدن هر روز آب کرفس سرطان را به دام بیندازید.
  • آب کرفس یک درمان طبیعی فوق العاده برای کاهش سطح کلسترول در بدن ما است.
  • آب کرفس پتانسیل خوبی برای درمان بسیاری از اختلالات گوارشی دارد. اثر ملین طبیعی آن به کاهش یبوست کمک می کند.
  • آب کرفس ترشح ادرار را تسهیل می کند و به حفظ سلامتی شما کمک می کند.
  • آب کرفس تازه علاوه بر این برای جلوگیری از کلسیفیکاسیون در کیسه صفرا، مثانه و کلیه ها مفید است.
  • یک خاصیت سم زدایی است که برای خلاص شدن از شر باکتری های ناسالم، قارچ ها، ویروس ها از کبد عمل می کند.
  • آب کرفس دارای خواص آرام بخش و تسکین دهنده است که خوابی بدون استرس و آرامش در ساعات شب را آسان می کند.

لاغری با آب کرفس

کاهش وزن در کسانی که حداقل یک بار در روز یک ساقه متوسط کرفس را مصرف می‌ کنند بسیار بیشتر از افرادی بوده که کرفس مصرف نمی ‌کنند. همچنین مصرف کرفس باعث می‌ شود تمایل افراد به خوراکی و شیرینی‌ ها کمتر شود. هر فنجان از آب کرفس تقریبا از ۳۰ الی ۴۰ کالری تشکیل شده‌ است. با این که این نوشیدنی کالری کمی دارد، اما بسیار انرژی ‌زا بوده و کمک زیادی به یک رژیم غذایی سالم می ‌کند.

مصرف روزانه یک لیوان آب کرفس باعث شده تا روده ‌های شما فعال شده و از بروز یبوست جلوگیری می ‌کند. همین موضوع نیز به لاغری کمک می کند. فعال شدن روده‌ ها باعث شده تا مواد زائد از بدن شما خارج شود.

آیا آب کرفس برای لاغری موثر است؟

اغلب گفته شده که آب کرفس باعث کاهش وزن می ‌شود. طرفداران ادعا می ‌کنند که نوشیدن ۴۷۵ میلی لیتر هر روز صبح، سلول‌ های چربی ذخیره شده در کبد شما را تجزیه و حل می ‌کند. همانطور که گفته شد، آب کرفس ممکن است از راه‌ های دیگر باعث کاهش وزن شود. وزن شما به میزان کالری مصرفی شما در طول روز بستگی دارد. آب کرفس کالری نسبتاً کمی دارد و در هر ۴۷۵ میلی لیتر ۸۵ کالری تامین می ‌کند.

اگر می ‌خواهید وزن خود را کاهش دهید، می ‌توان آب کرفس را جایگزین نوشیدنی‌ های شیرین مانند: نوشابه ‌ها، آبمیوه‌ ها و قهوه‌ کرد. علاوه بر این، نوشیدن نوشیدنی‌ های کم کالری مانند آب کرفس قبل از غذا باعث سیری شده و به شما کمک کند کالری کمتری دریافت کنید.

چند نوشیدنی با آب کرفس برای لاغری

برای تهیه آب کرفس کافیست به ترتیب زیر عمل کنید.

کرفس را خرد کنید و داخل آبمیوه‌ گیری و یا مخلوط کن بریزید. بعد از گرفتن آب کرفس، اگر دوست دارید آن را از صافی رد کنید.

  1. آب کرفس، خیار و سیب

طرز تهیه این آبمیوه مانند طرز تهیه آب کرفس است. برای داشتن طعم بهتر می‌ توانید به خیار، کرفس و سیب مقداری آب لیمو و زنجبیل اضافه کنید.

  • آب کرفس و لیمو

اگر طعم خیار را در آبمیوه دوست ندارید، می ‌توانید آب کرفس و لیمو بخورید. آبلیمو، کرفس و زنجبیل را با هم مخلوط و یک چهارم لیوان آب به آن اضافه کنید.

  • آب آناناس، خیار، کرفس و جعفری

این آبمیوه طعم بسیار خوبی دارد. هر مقدار آناناس که دوست دارید با کرفس، خیار، جعفری، زنجبیل و آب لیمو در آبمیوه گیری بریزید. و بعد مخلوط را بعد از آماده شدن از صافی رد کنید.

بهترین زمان خوردن آب کرفس

از جمله فواید کرفس و آب کرفس می ‌توان به کاهش وزن و لاغری اشاره کرد. اگر اضافه وزن دارید به جای دنبال کردن رژیم‌ های سفت و سخت در روز چندبار آب کرفس بخورید. بدین ترتیب اشتهای شما برای خوردن شیرینی ‌جات و غذاهای چرب و سنگین کم می ‌شود و به تدریج با مصرف غذای کمتر به وزن دلخواهتان می ‌رسید.

نوشیدن آبِ کرفس منجر به کاهش اشتها و کاهش ویار به مواد بدون ارزش غذایی و پرکالری می ‌شود. در نتیجه توصیه می ‌شود آبِ کرفس قبل از صرف غذای اصلی مصرف شود تا تأثیرات خود را بهتر بگذارد.

عوارض مصرف آب کرفس

از دست دادن فیبر

هنگامی که آب کرفس را می ‌گیرید، فیبر این گیاه از دست می ‎دهید. خوردن فیبر فواید بسیار زیادی برای سلامت روده و کاهش وزن دارد. یک دسته کرفس (۹ ساقه) حدود ۹ گرم فیبر دارد در حالی که آب کرفس (۴۷۵ میلی ‌لیتر) مقدار بسیار ناچیزی فیبر همراه خود خواهد داشت.

جمع شدن سدیم

یکی دیگر از نقاط ضعف احتمالی آب کرفس، مصرف بیش از حد سدیم است. کرفس به طور طبیعی سرشار از سدیم است، ۴۷۵ میلی‌ لیتر آب کرفس حاوی بیش از ۴۰۰ میلی گرم سدیم است. یک لیوان آب کرفس می ‌تواند شما را از محدوده مجاز خارج کند. همچنین از آنجا که مصرف بیش از حد سدیم با افزایش فشارخون مرتبط است، افرادی که در معرض این بیماری هستند باید هنگام نوشیدن آب کرفس احتیاط کنند.

در مصرف آب کرفس زیاده‌ روی نکنید. در کرفس ماده‌ ای به نام اگزالات وجود داشته که این ماده برای کسانی که سنگ کلیه و یا مثانه دارند بسیار مضر است. اگزالات باعث شده تا سنگ ‌ها بزرگتر شوند. همچنین مصرف آب کرفس برای کسانی که کیست سینه و کیست تخمدان توصیه نمی ‌شود.

نتیجه ‌گیری

اینکه چندین لیوان آب کرفس در روز مصرف کنیم به خودی خود نمی ‌تواند به لاغری و تناسب اندام شما کمک کند. آب کرفس می ‌تواند به عنوان یک جایگزین برای انواع نوشیدنی ‌های پرکالری باشد و به کاهش وزن کمک کند. با این حال اگر می‌ خواهید وزن خود را کاهش دهید، بهتر است تغییرات اساسی در رژیم غذایی و سبک زندگی خود ایجاد کنید و خیلی به سراغ جدید ترین نوشیدنی نروید. برای کاهش وزن خود از آب کرفس استفاده کنید چرا که تأثیری شگفت انگیز دارد. هیچ آبمیوه بسته بندی نیست که با آبمیوه خانگی برابری کند؛ بنابراین آبمیوه ای تازه و خالص دارید. ورزش منظم همراه با نوشیدن آب کرفس صبح ها، قطعا در کاهش وزنتان، فشارخون، دیابت و سم زدایی بدن تان کمک می کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها