خواص شگفت انگیز آب سیب زمینی

A
۰

آب سیب زمینی سرشار از چندین ماده معدنی و ویتامین، در کاهش کلسترول مفید واقع می شود، در حالی که چین و چروک ها را از بین می برد.

آیا تا به حال از کسی شنیده اید که آب سیب زمینی گزینه سالمی محسوب می شود؟ هنگامی که گفته شود گزینه ای به نام آب سیب زمینی وجود دارد که برای پوست یک انتخاب عالی محسوب می شود به طور قطع شوکه می شوید. نوشیدن آب سیب زمینی یکی از کاربرد های کمتر شناخته شده از سیب زمینی است. آب سیب زمینی سرشار از چندین ماده معدنی و ویتامین، به طور شگفت انگیزی در کاهش کلسترول مفید واقع می شود، در حالی که چین و چروک ها را از بین می برد، با کمر درد هم مبارزه می کند.

فواید کلی آب سیب زمینی

آب سیب زمینی خام با وجود این که بسیار عجیب و البته بد مزه به نظر می ‌رسد دارای خواص بسیار زیادی است که می ‌تواند شما را متعجب کند. آب سیب زمینی هیچ گاه جذابیت آب دیگر سبزیجات مانند گوجه فرنگی یا کرفس را نخواهد داشت، اما یک ماده فوق العاده ارزشمند است و می‌ تواند به سلامت شما کمک کند. بر اساس گفته گذشتگان آب سیب‌ زمینی نصف ماده مغذی مورد نیاز را تأمین می‌ کند. سیب‌زمینی‌ ها از لحاظ آلکالین غنی هستند که به کاهش بازگشت اسید و دیگر مشکلات مربوط به شکم کمک می‌ کنند.

مواد مغذی و ویتامین های آب سیب زمینی

  • سرشار از ویتامین C و B است.
  • دارای مقادیر بسیاری از پتاسیوم است.
  • مملو از آهن است.
  • کلسیم بسیار زیادی در این نوشیدنی وجود دارد.
  • منبع مناسب روی است.
  • سرشار از ویتامین K و انواع آنتی اکسیدان‌ ها است.

مزیت استفاده آب سیب زمینی برای سلامت بدن

از مصرف آب سیب زمینی روی قسمت خاصی از بدن گرفته تا نوشیدن آن، آب سیب زمینی از جهات مختلف برای بدن مفید است. سیب زمینی نارس با پوست سبز برای سلامتی خطرناک است. دارای سولانین می باشد، سمی که در جوانه و قطعات سبز سیب زمینی ایجاد می شود. تحقیقات نشان داده است که آب سیب زمینی می ‌تواند پوست را مرطوب کرده و آنتی اکسیدان ‌ها را به سطح پوست منتقل کند، که به کاهش چین و چروک و لکه‌ های سنی کمک می کند، در حالی که از عفونت‌ های التهابی و پوست محافظت می ‌کند.

تقویت ایمنی و بهبود سریع زخم


آب سیب زمینی بخاطر ویتامین C باعث تقویت ایمنی توسط تحریک تولید گلبول های سفید می شود. دیگر آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی ایمنی باعث محافظت در برابر بیماری مزمن و کاهش استرس اکسیداتیو نیز می شوند. آب سیب زمینی همچنین باعث تحریک تولید کلاژن می شود و به نوبه خود سرعت بهبود زخم ها را افزایش می دهد.

بهبود سلامت قلبی

مقدار قابل توجهی از پتاسیم در یک لیوان آب سیب زمینی وجود دارد، بیش از 50% مصرف روزانه شما. این بدان معنی است که روز خود را با یک لیوان از این آب شروع کنید که باعث کاهش فشار بر سیستم قلبی عروقی شما می ‌شود و همچنین باعث کم شدن تنش در رگ ‌های خونی و عروق و در نتیجه کاهش فشارخون می‌ شود. این نیز خطر ابتلا به حمله قلبی، آترواسکلروز و سکته مغزی را کاهش می ‌دهد.

جلوگیری از سرطان


آب سیب زمینی سالهاست برای جلوگیری یا درمان سرطان مورد استفاده می گیرد. از راهبان بودایی تا اعضای بسیاری از افراد انجمن علمی ژاپنی، اثبات این که آب سیب زمینی می تواند مانع تشکیل تومور شود در حال رشد است. برخی از مواد فعال آب سیب زمینی می تواند در غلظت های زیادی وجود داشته باشد و برای کاهش اندازه تومور استفاده می شوند.

کاهش پیری پوست

آنتی اکسیدان های موجود در آب سیب زمینی به کاهش لکه های پیری و چین و چروک کمک می کند. همچنین تحقیقات نشان می دهند آب سیب زمینی یک انتخاب عالی برای مرطوب سازی پوست محسوب می شود.

درمان نقرس

نقرس یک نوع آرتریت است که به علت تخریب اسید اوریک اضافی ناشی از التهاب و تورم در مفاصل است. آب سیب زمینی دارای خواص ضد التهابی است و باعث می‌ شود تا اسید اوریک بیش از حد از مفاصل خنثی شود. این بدان معنی است که آب سیب زمینی یکی از بهترین درمان ‌های طبیعی برای نقرس و درد همراه با آرتریت می باشد.

بهبود تولید هورمون

مصرف منظم آب سیب زمینی به بهبود سطح هورمون های جنسی و استرس کمک می کند.

بهبود گردش خون

همانطور که قبلا نیز گفته شد، آب سیب زمینی یک انتخاب عالی از ویتامین B، حاوی نیاسین است. آب سیب زمینی باعث بهبود اکسیژن رسانی در قسمت های مختلف بدن و در نتیجه بهبود گردش خون، همراه با تحویل مواد مغذی مورد نیاز برای ترمیم و عملکرد طبیعی می‌ شود.

کمک به درمان بیماری کلیه

مصرف منظم آب سیب زمینی با عملکرد بهتر کلیه و کاهش خطر ابتلا به تشکیل سنگ کلیه همراه است. تحقیقات زیادی در این زمینه گزارش نشده است، اما بسیاری از مردم ادعا می‌ کنند که درمان با آب سیب زمینی برای آن‌ ها یک راه معالجه بوده است.

از بین بردن لکه ها و لکه های تیره

برای از بین بردن لکه های تیره و لکه ها می توان آب سیب زمینی را مستقیم با یک تکه پنبه تمیز روی ناحیه آسیب دیده بمالید، اجازه دهید آب میوه خشک شود سپس آن را بشویید. این روش درمانی را چند روز برای مشاهده تفاوت چشمگیر روی پوست خود انجام دهید.

کمک به کاهش وزن

مردم اشتباه تصور می‌ کنند که مصرف سیب زمینی باعث افزایش وزن می‌ شود با این حال تحقیقات نشان داده اند که سیب زمینی واقعا به کاهش وزن کمک می ‌کنند. آب سیب زمینی حاوی مقدار زیادی ویتامین C است که به افزایش متابولیسم کمک می ‌کند. نوشیدن آب سیب زمینی پس از غذا باعث توقف هورمون‌ های گرسنگی ( گرلین و لپتین ) می‌ شود که مانع از گرسنگی و باعث کاهش وزن می گردد.

بهبود عملکرد گوارش

آب سیب زمینی می تواند به بهبود دستگاه گوارش کمک کند. نوشیدن آب سیب زمینی در تسکین التهاب روده و درعین حال هضم غذا موثر است. علاوه بر این، این نوشیدنی به از بین بردن علائم نفخ و یبوست نیز کمک می کند.

سیب زمینی

مفید برای درمان اگزما

بیماری اگزما به دلیل خشکی شدید پوست ایجاد و باعث خارش می شود. در این بیماری پوست قرمز می شود که آب سیب زمینی یکی از بهترین دارو های خانگی موجود برای درمان آن است.

سم زدایی کبد و کیسه صفرا

آب سیب زمینی یکی از ارزان ‌ترین روش ‌ها برای پاک سازی کبد و کیسه صفرا است. ژاپنی ‌ها از این آب برای درمان هپاتیت استفاده می‌ کنند.

آبرسان برای پوست خشک

در صورت خشکی پوست باید روزانه یک لیوان آب سیب زمینی بنوشید تا هیدراته بمانید، همچنین می توان آن را مستقیم روی پوست بمالید تا نتیجه بهتری دریافت کنید.

چگونه می ‌توان آب سیب زمینی را تهیه کرد؟

آب سیب زمینی نیاز به زور و تلاش کمی بیشتر از بسیاری از سبزیجات و میوه‌ ها دارد. پوستش را نگیرید تا مقدار بیشتری مواد مغذی را دریافت کنید. اول سیب زمینی ها را کاملا شستشو داده، تمام جوانه و قطعات سبز را می گیریم. در مرحله بعد سیب زمینی را تکه تکه کرده، در یک آبمیوه گیری آبش را بگیرید. آب سیب زمینی خام را باید تازه مصرف کنید و آن را می توان با آب سبزیجات و میوه ها (سیب، هویج، آب لیمو یا …) ترکیب کرده و برای شیرین کردن آن از کمی عسل هم می توانید استفاده کنید.

عوارض جانبی آب سیب زمینی

با وجود تمام مزایای سلامت قابل توجه آن، آب سیب زمینی می ‌تواند برخی از عوارض جانبی منفی از جمله پریشانی دستگاه گوارش و یا افزایش سطح قند خون را به همراه داشته باشد. با این حال این عوارض جانبی به طور کلی در افرادی دیده می ‌شود که آب سیب زمینی را نادرست تهیه می ‌کنند یا زیاد می‌ نوشند. به طور کلی هیچ عوارض جانبی منفی برای نوشیدن این آب وجود ندارد.

عوارض آب سیب زمینی برای مشکلات مربوط به معده

در انتخاب سیب زمینی دقت کنید، هیچ خال یا ریشه‌ای نباید وجود داشته باشد. سموم خاصی در ریشه‌ های سبز تازه سیب زمینی وجود دارد که می ‌تواند باعث اسهال، ناراحتی ‌های معده و حالت تهوع شود. بنابراین فقط باید سیب زمینی تمیز و تازه را استفاده کرد.

عوارض آب سیب زمینی برای دیابت



آب سیب زمینی سطح قند های طبیعی را بالا می برد که می تواند برای افراد مبتلا به قند خون مانند افراد دیابتی خطرناک باشد. مصرفش باید از این نظر دقت شود، بیماران دیابتی باید به خصوص در مورد کیفیت گلوکز این آب تامل کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها