خواص گردو برای سرماخوردگی و بهبود تنگی نفس

A
۰

یکی از میوه های مغز داری که در سفره ی ما ایرانیان از جایگاه بالایی برخوردار است، گردو می باشد که برای درمان و پیشگیری برخی بیماری ها مفید است.

یکی از میوه های مغز داری که در سفره ی ما ایرانیان از جایگاه بالایی برخوردار است، گردو می باشد که غالبا از مغز آن به صورت خام و یا پخته شده استفاده های بسیاری می شود. این خوراکی خوشمزه برای درمان و پیشگیری انواع بیماری ها مانند سرماخوردگی، فشارخون، صرع و درمان کبد چرب بسیار مفید است. گردو مقوی است که می تواند از بسیاری از مشکلات و بیماری ها جلوگیری کند. رابطه گردو با درمان سرماخوردگی به این نحو است که می تواند از بروز این بیماری جلوگیری کند.

خواص گردو برای سرماخوردگی

گردو مغزی مقوی است که می تواند مانع بسیاری از مشکلات و بیماری ها شود. این مغز برای کودکان و بزرگسالان دارای خواص بی نظیری است و می توان آن را به همراه عسل و کشمش مصرف کرد، تا خواص آن چندین برابر شود. گردو را می توان به صورت پودری برای استفاده در انواع غذا ها و دسر ها و نیز برای کودکان سنین پایین استفاده کرد. مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و ویتامین C موجود در مغز گردو به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری های مزمن و سرماخوردگی را کاهش می دهد.

رابطه گردو با درمان سرماخوردگی و بهبود تنگی نفس

رابطه گردو با درمان سرماخوردگی انکار ناپذیر است. این دانه روغنی خوشمزه که در نان‌ ها، کیک و شیرینی و … بسیار یافت می شود، می تواند از بروز تنگی نفس نیز جلوگیری کند. افرادی که مستعد تنگی نفس هستند می توانند برای بهبود ریه های ضعیف خود این ماده غذایی ارزشمند را وارد سبد غذایی خود کنند. استفاده از عسل خواص گردو را بیشتر کرده و قوای جسمانی فرد را دو برابر افزایش می دهد. زیرا گردو همراه با عسل بسیاری از نیازهای طبیعی بدن مانند ویتامین ها را تامین می کند.

مهم ترین و اصلی ترین خواص گردو برای سرماخوردگی

بیشترین نقش گردو پیشگیری از بروز عفونت و بیماری هایی از جمله سرماخوردگی است. دلایل اهمیت گردو برای سرماخوردگی عبارتند از:

وجود مقادیر بالای ویتامین C

ویتامین C از جمله ویتامین هایی است که سیستم ایمنی بدن را بسیار قوی می کند تا عفونت ها و بیماری ها اجازه ورود به بدن را پیدا نکنند. بسیاری از افراد در زمان سرماخوردگی قرص های حاوی ویتامین C را مصرف می کنند تا بدن آن ها توان بیشتری برای مقابله با ویروس و بیماری داشته باشد. گردو از جمله موادی است که حاوی ویتامین C می باشد.

زمانی که فرد دچار سرماخوردگی شد مصرف گردو می تواند توان بدن را برای مقابله با این مشکل بالا ببرد. بنابراین یکی از دلایل خواص گردو برای سرماخوردگی وجود ویتامین C موجود در این مغز است که در کنار انواع میوه ها می تواند باعث سلامت بیشتر فرد شود.

آنتی اکسیدان موجود در گردو

از دیگر دلایل اهمیت و خواص گردو برای سرماخوردگی وجود آنتی اکسیدان موجود در گردو می باشد. آنتی اکسیدان اجازه ورود و عملکرد رادیکال های آزاد در بدن را نمی دهد و به این صورت باعث افزایش سلامتی فرد می شود.

گردو با وجود مقادیر بالای آنتی اکسیدان سیستم ایمنی بدن را بالا می برد و باعث جلوگیری از بروز سرماخوردگی می شود. بنابراین می بایست فرد به صورت روزانه گردو مصرف کند تا بدن سالمی داشته باشد و از بیماری ها در امان بماند.

جلوگیری از تنگی نفس

یکی دیگر از خواص بی نظیر گردو که مرتبط با سرماخوردگی است، خواص این مغز در رفع تنگی نفس است. از نشانه های حاد سرماخوردگی بروز تنگی نفس مخصوصا در افرادی است که ریه های ضعیفی دارند. مصرف گردو می تواند باعث رفع تنگی نفس در افراد شود. روغن پوست گردو نیز دارای خواص آنتی باکتریایی، ضد عفونی‌ کننده و ویروس کشی است و برای درمان تنگی نفس بسیار مفید است.

خواص گردو برای سرماخوردگی به همراه عسل

یکی از موادی که می توان به همراه گردو مصرف کرد عسل است. عسل از گذشته به عنوان ماده ی شفا بخش مورد توجه بوده و تاکید زیادی بر مصرف آن شده است. زمانی که عسل با گردو مخلوط شود خواص آن ها دو برابر می شود و این دو می توانند داروی موثری برای درمان بسیاری از بیماری ها باشند.

گردو و عسل سیستم ایمنی فرد را بالا می برند و این نکته ی مهمی برای مقابله با انواع بیماری ها از جمله سرماخوردگی است. از طرفی این دو ماده در کنار هم می توانند نیاز بدن به انواع ویتامین ها را تامین کنند و بدن را در مقابله با بسیاری از بیماری ها آماده کنند. مخلوط عسل و گردو همچنین می تواند باعث افزایش انرژی بدن شود و نیاز بدن به ویتامین های گروه B را تامین کند.

نکته برای مصرف گردو با عسل

برخی از افراد ممکن است نسبت به ترکیب کردن عسل با گردو حساسیت نشان دهند. البته باید یادآوری کرد این میزان از عسل و گردو باید به اندازه و در حد تعادل مصرف شود. در غیر این صورت ممکن است رابطه عکسی پیدا کند و بدن را به حساسیت های مختلفی دچار کند. گردو از آن جا که سرشار از اسید های چرب امگا ۳ می باشد، می تواند علائم سرماخوردگی را تخفیف داده و به بهبود این بیماری کمک کند. وقتی که بیمار سرما خورده، اشتهای خود را از دست می دهد. خوردن گردو با عسل و در کنار دیگر مواد خوراکی ارزشمند می تواند بدن را در برابر ویروس های مهاجم محافظت کند.

نحوه مصرف گردو

از مغز گردو استفاده های بیشماری می شود، برای مثال:

  1. از مغز و پودر گردو برای تزیین برخی غذاها استفاده می شود.
  2. چرخ کرده گردو برای پخت فسنجان کاربرد دارد.
  3. از گردو به عنوان یک مغز در انواع آجیل و خشکبار مخلوط به کار گرفته می شود.
  4. ترکیب مغز گردو و پنیر به همراه نان می تواند ترکیب بسیار مقوی برای وعده صبحانه افراد باشد.
  5. از گردو به عنوان یک مغز مقوی در تهیه معجون ها به کار گرفته می شود.
  6. پس از خرد کردن گردو می توان از آن در بافت غذاهایی همچون کشک و بادمجان استفاده کرد.
  7. ترکیب مغز گردو با کشمش، مویز و عسل یک ترکیب بهشتی و معجزه آسا برای تقویت حافظه می باشد.

نکات تکمیلی درباره خواص درمانی گردو

همان طور که می دانید گردو با همه خواص بی نظیر و شفا بخشی که دارد می تواند بر روی بخش های مختلف بدن تاثیرات مثبتی بگذارد. مغز، قلب، قوای جنسی، معده، پوست و … با مصرف متعادل و روزانه این دانه خوراکی بسیار عملکرد خوبی پیدا خواهند کرد. اما تاثیر این دانه آجیلی برای ریه ها نیز بسیار مفید است. از همین رو، در درمان سرماخوردگی به ویژه درمان آسم به بیماران توصیه می شود که در برنامه روزانه غذایی خود این ماده ارزشمند را بگنجانند. گردو کمک می کند تا سرفه ها کاهش یافته و التهاب ریه برطرف شود. همچنین گردو در درمان کم خونی نیز مفید است. کافی است پوست سبز آن را در یک لیتر آب بجوشانید. یک ربع ساعت که از جوشیدن برگ یا پوست سبز گردو که گذشت معجون شفا بخش شما آماده است. این نوشدارو را صاف کرده و قبل از وعده های غذایی خود میل کنید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار مرتبط سایر رسانه ها