درمان جوش بدن با روش های خانگی

A
۰

با استفاده از روش های خانگی می توانید جوش بدن را درمان کنید و از شر انواع جوش در هر قسمت از بدن نیز خلاص شوید.

جوش بدن می تواند برای فرد ناراحت کننده بوده و از بین بردن آن بسیار مشکل باشد. این مشکل توسط منافذ مسدود شده، هورمون ها و باکتری هایی که باعث ایجاد جوش صورت می شوند ایجاد می شود، و راه های مختلفی برای خلاص شدن از شر جوش بدن وجود دارد. از درمان‌ با دارو های بدون نسخه(مانند بنزوئیل پراکسید یا اسید سالیسیلیک) گرفته تا درمان‌ های مبتنی بر سبک زندگی، گزینه‌ های دارویی، آرایشی و گیاهی متعددی وجود دارد که می‌ تواند به تسکین پوست شما کمک کند. در این مقاله ما به شما آموزش خواهیم داد که چگونه با استفاده از روش های خانگی جوش بدن را درمان کنید

معرفی درمان خانگی و گیاهی جوش

درمان خانگی و گیاهی جوش حتی قبل از به وجود آمدن روش‌ های مدرن هم وجود داشته است. درمان خانگی جوش و استفاده از دارو های گیاهی برای از بین بردن جوش و سایر بیماری‌ های پوستی، عوارض جانبی کمتری نسبت به دارو های شیمیایی دارند. بعضی از گیاهان با خواص منحصر به‌ فردی که دارند، ضد باکتری، ضد التهابی و حتی ضدعفونی‌ کننده هستند. این خواص می‌ تواند به کاهش باکتری‌ هایی که عامل اصلی جوش و التهاب هستند، کمک کرده و جوش را بهبود دهند.

استفاده از پاک کننده های حاوی اسید میوه

انتخاب پاک کننده ای که حاوی یکی از این اسید ها باشد به کنترل جوش بدن شما کمک می کند. به عنوان مثال، می توانید به دنبال پاک کننده ای باشید که حاوی اسید سیتریک باشد که از مرکبات به دست می آید. سایر اسید های میوه عبارتند از گلوکونولاکتون، گلیکولیک، گلوکونیک، مالیک و اسید های تارتاریک.

پوست خود را بیش از دو بار در روز بشویید. اگر جوش شما در امتداد یا روی خط مو ظاهر می شود، روزانه موهای خود را شامپو کنید. همچنین می توانید از صابون های ملایم مانند برای پاکسازی پوست خود استفاده کنید. پوست خود را با دوش گرفتن یا حمام تمیز کنید.

آلوئه ورا

آلوئه ورا می تواند به مرطوب نگه داشتن پوست شما کمک کند. سعی کنید بعد از پاکسازی پوست از آلوئه ورا به عنوان یک مرطوب کننده روزانه برای پوست خود استفاده کنید. به عنوان مثال، می توانید لوسیون بدن معمولی خود را با یک لایه ژل آلوئه ورا خالص جایگزین کنید. برخی افراد به آلوئه ورا حساس هستند. اگر این گیاه باعث قرمزی، سوزش، یا بثورات پوستی شد، مصرف آن را متوقف کنید.

روغن درخت چای

ژل روغن درخت چای با غلظت پنج درصد ممکن است برای برخی افراد مفید باشد. اثرات آن حتی با بنزوئیل پراکسید، که دارویی است که در برخی از محصولات پوستی ضد جوش موجود است، مقایسه شده است. شما باید هر روز ژل را روی پوست خود بمالید. قبل از استفاده از ژل از تمیز و خشک بودن پوست خود اطمینان حاصل کنید. قبل از اینکه محصول را در ناحیه وسیعی بمالید، روی یک قسمت کوچک از پوست تست کنید. برخی از افراد قرمزی و سوزش ناشی از روغن درخت چای را تجربه می کنند.

لوسیون چای سبز

لوسیون حاوی 2٪ عصاره چای سبز ممکن است به جوش بدن خفیف تا متوسط کمک کند. به دنبال لوسیونی باشید که حاوی ۲ درصد عصاره چای سبز باشد و هر روز پس از پاکسازی پوست از آن استفاده کنید. مطمئن شوید که لوسیون را روی قسمت کوچکی از پوست خود آزمایش کرده اید، قبل از اینکه آن را در یک منطقه بزرگ بمالید.

سیب زمینی

سیب‌ زمینی با داشتن ویتامین‌ هایی مثل B6 ،C، پتاسیم و فیبر مانند یک ماسک عالی برای درمان جوش و روشن شدن پوست عمل می‌ کند. برای استفاده از سیب‌ زمینی به‌ عنوان ماسک پوست می‌ توانید سیب‌ زمینی پخته‌ شده را با کفیر و عسل ترکیب کرده و به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست خود قرار دهید.

سیب زمینی

جوش شیرین

جوش شیرین ماده‌ ای است که به دلیل داشتن خواص ضد التهابی، می‌ تواند ورم و قرمزی جوش را درمان کند. این ماده به عنوان یک لایه‌ بردار عمل کرده و سلول‌ های مرده پوستی را از بین می‌ برد. ماسک جوش شیرین را می‌ توانید با آب، آب‌ لیمو و عسل، گلاب، آسپرین، شیر و حتی روغن زیتون درست کرده و دو تا سه بار در هفته از آن استفاده کنید.

روغن جوجوبا

استفاده از روغن جوجوبا از دیگر روش‌ های درمان خانگی و گیاهی جوش است. این روغن ممکن است در انواع کرم‌ ها و محصولات مراقبتی پوستی وجود داشته باشد که به سلامت پوست کمک می‌ کند. برای درمان خانگی اسکار جوش با روغن جوجوبا می‌ توانید آن را همراه با سایر روغن‌ ها یا ماسک خاک رس، دو تا سه بار در هفته استفاده کنید.

سرکه سیب

استفاده از سرکه سیب از دیگر روش‌ های درمان خانگی و گیاهی جوش است. اسید های آلی موجود در سرکه سیب می‌ توانند به از بین بردن باکتری‌ های ایجاد کننده جوش و درمان جای جوش‌ ها کمک کنند. یک واحد سرکه سیب را با سه واحد آب مخلوط کرده و روی پوست تمیز بمالید. بعد از گذشت ۵ تا ۲۰ ثانیه پوست خود را با آب بشویید. برای درمان خانگی اسکار جوش این کار را یک یا دو بار در روز انجام دهید.

سرکه سیب

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی گیاهی است که به‌خاطر داشتن ویتامین A و کاروتن یک روش مناسب برای درمان خانگی و گیاهی جوش است. این گیاه که دارای خاصیت آنتی‌اکسیدانی است، می‌ تواند به رشد سلول‌ های پوستی کمک کند و بافت آن را بهبود دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها