خواص روغن جوجوبا | موثرترین روغن دردرمان جوش

درمان جوش صورت با روغن جوجوبا

A
۰

روغن جوجوبا دارای ویتامین‌ها، مواد معدنی و خواص اضافی است که به رفع شرایط پوستی مانند درمان جوش صورت کمک می‌کند.

روغن جوجوبا یک عنصر رایج در پاک کننده های مختلف صورت و کرم های مراقبت از پوست است و برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی از جمله درمان جوش صورت کاربرد دارد. روغن جوجوبا دارای ویتامین‌ ها، مواد معدنی و خواص اضافی است که به رفع شرایط پوستی مانند درمان جوش صورت کمک می‌ کند و باعث می‌ شود چهره‌ تان احساس شادابی و لطافت داشته باشد. علم همچنین نشان می دهد که روغن جوجوبا دارای انواع مختلفی از خواص مفید است.

خواص روغن جوجوبا

  • ضد التهاب
  • ضد باکتری
  • ضد ویروس
  • ضد پیری
  • التیام زخم
  • مرطوب کننده

خواص این روغن بیشتر در راستای ارتقای سلامت پوست است و همچنین ممکن است به شما در مقابله با انواع جوش و درمان جوش صورت، سایر مشکلات پوستی و موارد دیگر کمک کند. در این مقاله بیاموزید که این روغن چگونه برای درمان جوش صورت مورد استفاده قرار می گیرد و چگونه آن را در روتین پوست خود بگنجانید.

تحقیقات معتبر در مورد روغن جوجوبا

تحقیقات نشان می دهد که روغن جوجوبا در درمان جوش صورت به عنوان یک ماده و به تنهایی مفید است. یک مطالعه آلمانی در سال 2012 نشان داد که ماسک صورت این روغن و خاک رس در بهبود ضایعات پوستی و جوش صورت خفیف موثر است. شرکت‌ کنندگانی که دو تا سه بار در هفته از ماسک‌ های روغن جوجوبا استفاده کردند، کاهش چشمگیری در التهاب، ضایعات و جوش صورت مشاهده نمودند. یک مطالعه موردی نشان داد که این روغن به عنوان یک داروی گیاهی برای کاهش علائم جوش صورت عمل می کند.

یکی از تئوری های روغن جوجوبا به عنوان یک درمان موثر جوش صورت این است که روغن به پوست شما سیگنال می دهد تا تعادل خود را حفظ کند. از نظر فنی این روغن شبیه سبوم انسان است. سبوم یک ماده مومی و چرب روی پوست شماست. تولید بیش از حد یا مسدود شدن پوست توسط سبوم می تواند باعث جوش صورت شود. بنابراین وقتی روغن‌ جوجوبا را استفاده می کنید پوست شما این پیام را دریافت می کند که نیازی به تولید سبوم بیشتر ندارد.

نحوه استفاده از روغن جوجوبا

به دنبال محصولات داروخانه ای باشید که روغن جوجوبا را در مواد تشکیل دهنده خود تبلیغ می کنند یا این مخلوط خود را در خانه ایجاد کنید. روغن‌ جوجوبا در انواع محصولات زیر استفاده می شود.

به عنوان پاک کننده آرایش

مقدار کمی روغن‌ جوجوبا را روی یک اسفنج یا پد آرایشی بریزید و آرایش خود را به آرامی و به طور کامل پاک کنید. باقی ماندن آرایش روی صورت، حتی در هنگام خواب می تواند منجر به جوش شود، بنابراین مهم است که قبل از خواب حتما آرایش خود را پاک کنید.

به عنوان یک پاک کننده

مقدار کمی روغن جوجوبا را به کف دست خود بمالید. روغن را به مدت یک تا دو دقیقه با حرکات دایره ای روی پوست خود ماساژ دهید. برای پاک کردن روغن اضافی از یک دستمال مرطوب استفاده کنید. در صورت نیاز کرم مرطوب کننده بزنید.

به عنوان ماسک خاک رس

مقدار مساوی خاک رس و روغن‌ جوجوبا را مخلوط کنید. هنگامی که یک قوام خوب و صاف به دست آوردید، آن را دو تا سه بار در هفته به مدت 10 تا 15 دقیقه روی صورت و گردن خود بمالید. پوست شما ممکن است بعد از شستشو قرمز به نظر برسد، بنابراین ممکن است مجبور شوید از انجام این کار در طول روز خودداری کنید.

به عنوان مرطوب کننده

مقدار مساوی روغن جوجوبا و ژل آلوئه ورا را در یک بطری پمپ خالی مخلوط کرده و خوب تکان دهید. دو تا سه عدد پمپ را در دست خود ریخته و دستان خود را به هم بمالید. سپس، مخلوط را به آرامی روی پوست خود ماساژ دهید و اجازه دهید به مدت 15 ثانیه جذب شود. مقدار اضافی آن را پاک کنید و در صورت نیاز دوباره استفاده کنید. به عنوان یک مرطوب کننده، روغن‌ جوجوبا می تواند تا 24 ساعت ماندگاری داشته باشد.

به عنوان ژل دوش

دو تا سه پمپ از مرطوب‌ کننده‌ای که درست کردید را روی دستتان بمالید. سپس آن را روی نواحی که جوش دارید زده و سپس آن را روی بقیه پوست خود بمالید. بگذارید مخلوط چند ثانیه جذب شود و سپس آن را زیر دوش بشویید. از یک حوله برای خشک کردن ملایم استفاده کنید.

سایر فواید و مضرات روغن جوجوبا

روغن جوجوبا مزایایی فراتر از درمان جوش صورت دارد. مقدار زیادی ویتامین E، سیلیکون، مس، روی و غیره دارد. شما حتی می توانید آن را به عنوان روغن ماساژ در برنامه روزانه خود قرار دهید. روغن‌ جوجوبا همچنین دارای ماندگاری طولانی است، بنابراین شما می توانید درمان های خانگی خود را برای مدت طولانی نگه دارید. همچنین برای موارد زیر نیز کاربرد دارد.

  • زخم ها را التیام می بخشد.
  • خطوط ریز و چین و چروک را تسکین می دهد.
  • کاهش علائم پسوریازیس.
  • کاهش التهاب.
  • دفع عفونت.
  • از سوختگی تیغ در اثر اصلاح جلوگیری می کند.
  • حالت دهنده و مرطوب کننده مو و پوست سر.

یک مطالعه همچنین نشان داد که روغن جوجوبا می تواند به عنوان یک عامل حالت دهنده برای صاف کردن موهای آفریقایی نژاد عمل کند. روغن جوجوبا از موها محافظت می کند و ریزش پروتئین را کاهش می دهد.

احتیاط در استفاده از روغن جوجوبا

مطالعات در مورد عوارض جانبی روغن‌ جوجوبا کمیاب است، اما این محصول به طور کلی برای استفاده به عنوان یک درمان موضعی بی خطر در نظر گرفته می شود. با این حال قبل از استفاده از روغن جوجوبا، باید یک تست پچ روی پوست خود انجام دهید تا هرگونه آلرژی را رد کنید. مراقب استفاده طولانی مدت نیز باشید. برخی افراد نیز پس از استفاده مداوم از روغن، سوزش پوست را گزارش کرده اند. شما نباید روغن جوجوبا خالص را مستقیماً روی پوست خود بمالید. در عوض باید روغن جوجوبا را با ماده دیگری مانند ژل آلوئه ورا یا روغن نارگیل مخلوط کنید. روغن جوجوبا را به صورت خوراکی مصرف نکنید.

روغن های گیاهی دیگر برای درمان جوش صورت

اگر نمی توانید روغن جوجوبا را بیابید یا متوجه شدید که برای شما به خوبی عمل نمی کند، نگران نباشید. محصولات طبیعی دیگری در بازار وجود دارد که به عنوان درمان جوش صورت عمل می کنند. این روغن های گیاهی عبارتند از:

  • میوه سرو کوهی: مطالعات نشان می دهد که اسانس میوه سرو کوهی دارای خواص ضد باکتریایی و ضد میکروبی است. این خواص می تواند برای پوست مستعد جوش مفید باشد.
  • مریم گلی: تحقیقات نشان داد که عوامل ضد میکروبی موجود در روغن مریم گلی می تواند به آرام کردن گسترش باکتری ها کمک کند. این خواص مریم گلی را به یک درمان طبیعی برای عفونت ها و زخم های پوست تبدیل می کند.
  • اسطوخودوس: اسطوخودوس یکی دیگر از روغن های گیاهی است که دارای فعالیت ضد میکروبی بالایی برای کمک به درمان جوش صورت است. شما همچنین می توانید از این روغن برای درمان سایر بیماری های پوستی مانند جوش و نیش حشرات استفاده کنید.
  • درخت چای: روغن درخت چای یک ضد عفونی کننده موضعی شناخته شده است که علائم خفیف تا متوسط ​​جوش را درمان می کند.
  • هرگز روغن های گیاهی را مستقیماً روی پوست خود نمالید. همیشه آنها را با روغن حامل مانند بادام شیرین یا یک روغن معدنی دیگر مخلوط کنید. شما باید به ازای هر سه قطره اسانس خالص یک قاشق چای خوری حامل داشته باشید. قبل از استفاده خوب تکان دهید.

نتیجه گیری

روغن جوجوبا خود را حتما از منابع معتبر خریداری کنید. اگر سازنده، روغن را تصفیه نشده برچسب گذاری کند، به این معنی است که فیلتر نشده و بدون مواد افزودنی است. روغن تصفیه شده به این معنی است که ممکن است سفید شده و فرآوری شده باشد. همچنین ممکن است روغن جوجوبا را با اسید اولئیک کم پیدا کنید. اسید اولئیک می تواند منافذ را مسدود کند و باعث ایجاد جوش در پوست های حساس تر شود. به یاد داشته باشید که روغن جوجوبا یکی از روغن های گران قیمت است و جوجوبا را در بطری های پلاستیکی و شیشه ای می فروشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار مرتبط سایر رسانه ها