درمان جوش صورت با روغن درخت چای

A
۰

روغن درخت چای داروی سنتی برای از بین بردن و درمان جوش صورت است. روغن چای خواص ضدالتهابی و ضدمیکروبی دارد که به درمان آکنه و جوش کمک می کند.

روغن درخت چای از برگ درخت استرالیایی به همین نام تهیه می شود. استرالیایی های بومی قرن ها از آن به عنوان یک داروی سنتی برای درمان بسیاری از مشکلات از جمله درمان جوش صورت استفاده می کردند. امروزه نیز مردم از روغن درخت چای به روش های مختلفی برای درمان انواع مشکلات سلامتی و زیبایی از جمله درمان جوش صورت و حفظ سلامت پوست استفاده می کنند. این مقاله نگاهی دقیق‌تر به چگونگی کمک روغن درخت چای برای درمان جوش صورت ، بهترین راه استفاده از آن و اقدامات احتیاطی که باید در نظر داشته باشید، می پردازد.

تحقیقات در مورد روغن درخت چای برای درمان جوش

یک بررسی در سال 2015 از 35 نفر در مورد استفاده از درمانهای مکمل برای جوش صورت به این نتیجه رسید که فوایدی در استفاده از روغن درخت چای برای درمان جوش صورت وجود دارد. یک مطالعه در سال 2006 نشان داد که روغن درخت چای دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی است واین می تواند به درمان ضایعات التهابی آکنه، مانند جوش کمک کند. در مطالعه ای در سال 2017، شرکت کنندگان روغن درخت چای را دو بار در روز به مدت 12 هفته روی صورت خود استفاده کردند.

در پایان مطالعه، محققان به این نتیجه رسیدند که روغن درخت چای توانایی "بهبود قابل توجه" آکنه های خفیف تا متوسط ​​را بدون عوارض جانبی جدی دارد. اما این مطالعه فقط 14 شرکت کننده داشت و سایر استانداردهای کیفیت تحقیق را رعایت نکرد. یک مطالعه سال 2018 نشان داد که ترکیب آلوئه ورا، موم و روغن درخت چای نیز می تواند جوش را بهبود بخشد. به طور کلی، این تحقیق می گوید روغن درخت چای می تواند به بهبود جوش صورت کمک کند، اما این درمان قطعی جوش نیست.

نحوه استفاده از روغن درخت چای برای درمان جوش

  • 1 تا 2 قطره روغن درخت چای را با 12 قطره روغن حامل ترکیب کنید. با این حال، مراقب استفاده از روغن های اضافی روی صورت خود باشید. هر نوع محصول روغنی پتانسیل تشدید جوش صورت را دارد.
  • قبل از اینکه روغن درخت چای رقیق شده را روی صورت خود بمالید، یک تست کوچک در قسمت داخلی آرنج خود انجام دهید. علائم حساسیت پوستی یا واکنش آلرژیک شامل خارش، قرمزی، تورم و سوزش است.
  • قبل از استفاده از روغن، صورت خود را با یک پاک کننده ملایم برای پوست مستعد جوش بشویید و آن را خشک کنید.
  • روغن درخت چای رقیق شده را به آرامی روی لکه های خود با یک گوش پاک کن یا پد پنبه ای بمالید.
  • بگذارید روغن خشک شود و مرطوب کننده معمولی خود را به صورت بزنید.
  • صبح و شب این کار را تکرار کنید.

زمان استفاده ی مناسب از روغن درخت چای

با اکثر درمانهای جوش، شما باید هر روز از این درمان برای بهترین نتایج استفاده کنید. این شامل روغن درخت چای است. هنگامی که آزمایش کوچک در داخل آرنج را انجام دادید و متوجه شدید که استفاده از روغن درخت چای رقیق شده روی پوست شما بی خطر است، می توانید این روغن را دو بار در روز به عنوان بخشی از روتین مراقبت از پوست صبح و عصر خود روی ناحیه آسیب دیده بمالید.

مضرات روغن درخت چای

روغن درخت چای به طور کلی برای استفاده روی پوست بی خطر است، اما خوردن آن خطر داشته و مصرف آن می تواند علائم جدی از جمله گیجی و آتاکسی ایجاد کند. آتاکسی از دست دادن هماهنگی عضلات است. همچنین مراقب باشید روغن درخت چای وارد چشمانتان نشود، زیرا می تواند باعث قرمزی و سوزش شود. اگر روغن درخت چای به درستی رقیق شود، اکثر افراد می توانند بدون هیچ مشکل جدی آن را روی پوست خود استفاده کنند. با این حال، برخی از افراد ممکن است یک واکنش پوستی آلرژیک یا تحریک پوست در ناحیه ای که روغن استفاده شده است، ایجاد کنند. به همین دلیل مهم است که قبل از استفاده از روغن درخت چای رقیق شده روی صورت خود، یک آزمایش پچ روی ناحیه کوچکی از پوست خود انجام دهید. مطمئن شوید که در صورت مشاهده موارد زیر فوراً استفاده از روغن را متوقف کنید:

  • خارش
  • سرخی
  • ورم
  • تحریک

نکته ای در زمان خرید روغن درخت چای

روغن درخت چای به طور گسترده ای در دسترس است و به راحتی پیدا می شود. می توانید آن را در اکثر داروخانه ها و همچنین آنلاین پیدا کنید. حتی ممکن است آن را در فروشگاه مواد غذایی محلی خود در بخش مراقبت شخصی پیدا کنید. اگر به دنبال خرید روغن درخت چای برای استفاده روی پوست خود هستید، خالص ترین روغن موجود را خریداری کنید. اطمینان حاصل کنید که روی برچسب 100 درصد روغن خالص نوشته شده باشد.

فواید دیگر استفاده از روغن درخت چای

علاوه بر فواید در مان جوش صورت، روغن درخت چای ممکن است به درمان موارد زیر نیز کمک کند:

  • اگزما
  • قارچ ناخن
  • گال
  • شرایط پوست سر، مانند شوره سر

نتیجه گیری

تحقیقات نشان می دهد روغن درخت چای می تواند برای جوش های خفیف تا متوسط مفید باشد. این به لطف خواص ضد التهابی و ضد میکروبی آن است. اگرچه روغن درخت چای شاید به اندازه بنزوئیل پراکسید یا اسید سالیسیلیک برای درمان جوش صورت موثر نباشد، اما می تواند یک درمان بدون نسخه موثری باشد. اگر به این مواد حساسیت دارید، اگر با محصولات بدون نسخه بهبودی در آکنه خود مشاهده نکردید، ممکن است به داروهای تجویزی نیاز داشته باشید. متخصص پوست می تواند در یافتن بهترین درمان برای شما کمک کند. گزینه های درمانی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • رتینوئیدها
  • آنتی بیوتیک های خوراکی یا موضعی
  • درمان ضد آندروژن
  • قرص های ضد بارداری

در حالی که روغن درخت چای نباید جایگزین درمان فعلی جوش صورت شما شود، اما می تواند یک درمان مکمل خوب باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها