درمان خانگی جوش صورت | درمان سریع جوش

درمان جوش صورت در یک روز با روش های طبیعی

A
۰

در مقاله 4 روش طبیعی برای خلاص شدن از شر جوش ها وجود دارد که با انجام آن ها به سرعت تاثیرشان را خواهید دید.

جوش صورت یک بیماری پوستی شایع است که تخمین زده می شود که 85 درصد از افراد در مقطعی از زندگی خود به آن مبتلا می شوند. علائم جوش صورت شامل جوش های مزاحم است که می تواند ظاهری نامطلوب داشته و خلاص شدن از آنها و درمان جوش صورت نیز دشوار است. بسیاری از مردم برای از بین بردن سریع جوش ها و درمان جوش صورت به جایگزین های طبیعی روی آورده اند. در اینجا 4 روش طبیعی برای خلاص شدن از شر جوش ها و درمان جوش صورت وجود دارد، اگر چه ممکن است تحقیقات محدودی برای حمایت از اثربخشی آنها برای این منظور انجام شده باشد.

روغن درخت چای

روغن درخت چای نیز یک درمان خانگی محبوب برای درمان جوش صورت است. این روغن دارای ترکیبات ضد میکروبی قوی است که می‌ تواند جوش‌ های خفیف تا متوسط را کاهش دهد. از آنجایی‌ که روغن درخت چای از روغن‌ های اساسی و سنگین محسوب می‌ شود همیشه قبل از استفاده روی پوست آن را در یک روغن حامل مانند روغن نارگیل و یا روغن‌ زیتون با غلظت ایمن رقیق کنید.

نحوه استفاده از روغن درخت چای برای درمان جوش صورت

  • 1 قطره روغن درخت چای را با 1 قاشق چای خوری روغن حامل ترکیب کنید.
  • یک گوش پاک کن را به مخلوط آغشته کنید و آن را مستقیماً روی جوش ها بمالید.
  • در صورت تمایل از مرطوب کننده استفاده کنید.
  • در صورت نیاز، این فرآیند را 1 تا 2 بار در روز تکرار کنید.

روغن کوپایبا

روغن کوپایبا یک ضدعفونی‌ کننده و ضد التهاب سنتی است. شواهدی وجود دارد که نشان می‌ دهد ژل موضعی روغن کوپایبا در برابر آکنه خفیف مؤثر است. در نتایج یک مطالعه بر روی تعدادی از داوطلبان مشخص شد افرادی که به مدت 21 روز به‌ صورت منظم از این روغن استفاده کردند نتایج خوبی برای درمان جوش‌ هایشان دریافت نمودند. همچنین استفاده از این روغن می‌ تواند از ایجاد جوش‌ های جدید جلوگیری کند.

نحوه استفاده از روغن کوپایبا برای درمان جوش صورت

  • 5 قطره اسانس را با 1 اونس (15 میلی لیتر) روغن حامل ترکیب کنید.
  • یک گوش پاک کن را به مخلوط آغشته کنید و آن را مستقیماً روی جوش ها بمالید.
  • در صورت تمایل از مرطوب کننده استفاده کنید.
  • در صورت نیاز، این فرآیند را 1 تا 2 بار در روز تکرار کنید.

روغن چای سبز

استفاده موضعی از چای سبز می‌ تواند میزان جوش‌ ها را در افراد مبتلا به آکنه خفیف تا متوسط کاهش دهد. چای سبز می‌ تواند به‌ طور قابل‌ توجهی جوش‌ های التهابی و غیر التهابی را در یک دوره 8 هفته‌ ای کاهش دهد. چای سبز یک ضدالتهاب، یک آنتی‌اکسیدان و یک ضد میکروب است، بنابراین می‌ تواند یک راه طبیعی مؤثر برای کاهش جوش‌ ها باشد.

نحوه استفاده از چای سبز برای درمان جوش صورت

  • چای سبز را به مدت 3 تا 4 دقیقه در آب جوش دم کنید بگذارید چای خنک شود.
  • آن را با یک پنبه روی صورت خود بمالید یا با استفاده از یک بطری اسپری روی صورت خود بپاشید.
  • بگذارید 10 دقیقه یا یک شب بماند و سپس صورت خود را با آب بشویید.
  • در صورت نیاز 1 تا 2 بار در روز استفاده شود. تا 2 هفته در یخچال قابل نگهداری است.

آلوئه ورا

مطالعات محدودی در مورد توانایی آلوئه ورا در مبارزه با جوش صورت خاص وجود دارد، اما تحقیقات موجود امیدوار کننده است. آلوئه ورا حاوی لوپئول، اسید سالیسیلیک، نیتروژن اوره، اسید دارچین، فنل ها و گوگرد است که همگی باکتری هایی را که ممکن است باعث ایجاد جوش شوند مهار می کنند.

هر چه غلظت آلوئه ورا در لوسیون بیشتر باشد، در کاهش جوش ها موثرتر است. مطالعه دیگری نشان داد که استفاده از ژل آلوئه ورا 50 درصد همراه با کرم ترتینوئین نسبت به کرم ترتینوئین به تنهایی در درمان جوش صورت بسیار موثرتر است.

نحوه استفاده از ژل آلوئه ورا برای درمان جوش‌ صورت

  • با قاشق ژل را از برگ های آلوئه ورا خارج کنید.
  • هنگامی که از سایر درمان های جوش صورت استفاده می کنید، ژل را روی پوست خود بمالید. ممکن است بخواهید آن را با درمان دیگر خود مخلوط کنید و سپس آن را روی پوست خود بمالید یا می‌ توانید ابتدا درمان دیگر آکنه را اعمال کنید و ژل آلوئه ورا را روی آن اضافه کنید.
  • 1 تا 2 بار در روز یا به دلخواه تکرار کنید.

درمان های طولانی مدت جوش صورت

چندین درمان طبیعی دیگر برای جوش صورت با استفاده مداوم و طولانی مدت وجود دارد. اگر چه با داروهای زیر ممکن است به سرعت از شر جوش ها خلاص نشوید، اما می توانند به پیشگیری و درمان جوش صورت در طول زمان کمک کنند.

مکمل روی مصرف کنید

ماده معدنی روی در بهبود زخم نقش دارد و می تواند به کاهش التهاب کمک کند. تحقیقات نشان داده است که افراد مبتلا به جوش صورت نسبت به افرادی که پوست شفافی دارند سطح روی کمتری در خون خود دارند. مصرف 30 تا 45 میلی گرم روی در روز می تواند به طور قابل توجهی جوش ها را کاهش دهد. بهتر است بیش از حد توصیه شده 40 میلی گرم روی در روز مصرف نکنید زیرا مصرف بیش از حد روی عوارض جانبی، از جمله درد معده و تحریک روده ایجاد می کند.

مکمل روغن ماهی را امتحان کنید

روغن ماهی حاوی اسید های چرب امگا 3 ایکوزاپنتانوئیک اسید (EPA) و دوکوزاهگزانوئیک (DHA) است.

مطالعات نشان می‌ دهد که مصرف EPA می‌ تواند به مدیریت تولید چربی، جلوگیری از جوش‌ ها و کمک به پوست در حفظ رطوبت کافی کمک کند. می توانید اسید های چرب امگا 3 را با خوردن گردو، دانه چیا، دانه کتان آسیاب شده، سالمون، ساردین دریافت کنید. مصرف مکمل‌ های حاوی امگا 3 غلیظ می‌ تواند به شما در مصرف مقادیر بالاتر EPA و DHA برای درمان بهتر جوش‌ ها کمک کند.

درمان های دیگر جوش صورت

اگر چه مردم سال‌ ها است که از درمان‌ های طبیعی جوش صورت استفاده می‌ کنند، تحقیقات در مورد این موضوع هنوز در حال ظهور است. درمان های ذکر شده در زیر ممکن است برای پوست مستعد آکنه مفید باشد، اما هیچ مطالعه ای در مورد توانایی آنها در درمان جوش وجود ندارد.

  • فندق جادوگر : استفاده از فندق جادوگر روی پوست با باکتری ها مبارزه می کند و التهاب را کاهش می دهد که می تواند به جلوگیری از جوش کمک کند.
  • سرکه سیب: اسید های آلی موجود در سرکه سیب به کشتن باکتری‌ های مولد آکنه و کاهش ظاهر زخم‌ ها کمک می کند.
  • مصرف کم لبنیات: دو مطالعه بزرگ گزارش کردند که افرادی که شیر بیشتری می‌ نوشیدند، جوش‌ های بیشتری داشتند اما تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.
  • ماسک عسل و دارچین: دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد باکتریایی و ضد التهابی هستند، بنابراین زمانی که روی پوست استفاده می شوند برای پوست مستعد آکنه مفید هستند
  • کاهش استرس: برخی مطالعات استرس را با افزایش شدت جوش صورت مرتبط می دانند.

نتیجه گیری

جوش ها مشکل رایجی هستند که درمان آن می تواند خسته کننده باشد. درمان‌ های مرسوم می‌ توانند باعث قرمزی، خشکی یا تحریک پوست شوند و بسیاری از جایگزین‌ های طبیعی به نظر نمی‌ رسد کارساز باشند. درمان‌ های خانگی فهرست‌ شده در این مقاله توسط برخی مطالعات محدود به‌ عنوان مؤثرترین و طبیعی‌ ترین راه‌ ها برای کاهش جوش‌ ها محسوب می‌ شوند. با این وجود به نظر می رسد استفاده از روغن های گیاهی مختلف، چای سبز و آلوئه ورا روی پوست سریع ترین راه برای خلاص شدن از شر جوش ها باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار مرتبط سایر رسانه ها