درمان خانگی جوش صورت | روش های طبیعی درمان جوش زیرپوستی

درمان جوش صورت زیرپوستی با انواع روش های طبیعی و گیاهی

A
۰

جوش زیرپوستی دانه های های کوچک آکنه ای شکل به رنگ پوست هستند. آنها معمولاً بیشتر روی پیشانی و چانه ایجاد می شوند.

جوش زیرپوستی دانه های های کوچک آکنه ای شکل به رنگ پوست هستند. آنها معمولاً بیشتر روی پیشانی و چانه ایجاد می شوند. در حقیقت بیماری آکنه یا جوش، التهاب مزمن غدد سباسه پوست می باشد که می توانند منجر به جوش های التهابی برجسته قرمز و چرکی شوند و یا در برخی موارد موجب کیست های بزرگ چرکی می شوند. جوش های زیر پوستی خفیف نیاز به درمان ندارند، اما در صورتی که شدید شدند و شدت یافتند باید آنها را درمان نمود. مهمترین نکته برای این افراد ایجاد باقی ماندن جای جوش و فرو رفتگی آن نقطه بر روی صورت بعد از اتمام درمان است. حتی در برخی از موارد جای جوش باقی مانده به شکل ضایعات قرمز یا قهوه ای روی پوست باقی می مانند که باید به درمان جای جوش نیز پرداخت.

شناسایی جوش صورت زیرپوستی

جوش های سر سیاه باز هستند. هنگامی که رنگدانه ملانین (که در سبوم تولید شده توسط غدد چربی ما یافت می شود) با هوای بالای یک کومدون باز تماس پیدا می کند، اکسید شده و تیره می شود. به همین دلیل است که جوش های سر سیاه ظاهری تیره دارند. از سوی دیگر، جوش های سرسفید که ما آنها را به اسم جوش زیرپوستی می شناسیم دارای سطوح بسته هستند. آنها مانند نقاط کوچک سفید یا گوشتی به نظر می رسند. همه انواع کومدون دارای برآمدگی هستند و بیشتر در چانه و پیشانی شما دیده می شود.

علل ایجاد جوش صورت زیرپوستی

جوش زیرپوستی معمولی توسط فولیکول های مو به دام افتاده ایجاد می شود. سلول های پوست شما به طور معمول در سطح پوست می ریزند و به سلول های جدید پوست اجازه تشکیل می دهند. گاهی اوقات، سلول‌ های مرده پوست در فولیکول‌ های مو به دام می‌ افتند. هنگامی که با روغن های طبیعی موجود در منافذ شما (سبوم) ترکیب می شود، یک پلاگین ایجاد می شود. این نوع جوش در درجه اول بزرگسالان با پوست چرب را تحت تاثیر قرار می دهد. همچنین در افرادی که سیگار می کشند شایع تر است.

سایر عوامل خطر جوش زیرپوستی عبارتند از:

  • مصرف بالای لبنیات
  • رژیم غذایی که حاوی مقدار زیادی چربی و قند است
  • پوست بیش از حد هیدراته شده، معمولاً به دلیل استفاده از مرطوب کننده نامناسب
  • رطوبت زیاد
  • لیزر درمانی یا لایه برداری شیمیایی
  • آسیب فولیکول ناشی از یا ترکاندن جوش ها

درمان های طبیعی برای جوش زیرپوستی

درمان های طبیعی به طور فزاینده ای برای انواع جوش از جمله جوش صورت زیرپوستی مورد بررسی قرار می گیرند. با این حال، اینها جایگزینی برای برنامه درمانی تایید شده توسط پزشک متخصص شما نیستند. با متخصص پوست در مورد گزینه های خود برای درمان طبیعی و نحوه ترکیب این درمان ها به عنوان یک درمان مکمل صحبت کنید.

آلوئه ورا

آلوئه ورا به این دلیل که خاصیت ضد التهابی و تسکین دهندگی خوبی دارد یک نوع شفا دهنده قدرتمند برای درمان جوش زیر پوستی می باشد. بدین منظور ژل داخلی آلوئه ورا را به مناطق جوش دار بکشید و به مدت ۳ دقیقه به آرامی آن مناطق را ماساژ دهید. بعد از گذشت ۵ دقیقه صورت را با آب ولرم بشویید. برای دریافت نتایج این کار را روزی ۲ بار انجام دهید.

آلوئه ورا

عسل

یکی از روش های درمان طبیعی جوش زیر پوستی عسل است. عسل یک ضد عفونی کننده و ضد باکتری قدرتمند است که موجب لایه برداری پوست می شود. ماسک عسل موجب تخلیه ضایعات پوست، کاهش التهاب و قرمزی، حذف سلول های مرده پوست و کشتن باکتری ها موجب می شود تا علاوه بر از بین بردن جوش، پوست تازه و نرم بماند. برای این منظور ۱ تا ۲ قاشق غذا خوری عسل را به مناطق حاوی جوش بمالید. سپس بعد از ۱۵ دقیقه با آّب ولرم پوست خود را بشویید.

روغن درخت چای

در طب جایگزین از روغن درخت چای برای انواع بیماری های پوستی استفاده می شود و برای کمک به التهاب و همچنین عفونت ها به کار گرفته می شود. روغن درخت چای ممکن است با کاهش سبوم و آرام کردن پوست به جوش صورت زیرپوستی کمک کند. احتمالاً می توانید انواع مرطوب کننده ها و درمان های لک حاوی روغن درخت چای را در داروخانه محلی خود پیدا کنید.

جوش شیرین

جوش شیرین دارای خواص ضدعفونی کنندگی و ضد التهاب است. به همین دلیل به التیام آکنه زیر پوستی،به تعادل رساندن سطح PH و همچنین با حذف چربی اضافه موجب لایه برداری پوست می شود. برای این منظور ۱ یا ۲ قاشق جوش شیرین را با آب مخلوط کنید تا خمیر نازکی به دست آید. این خمیر را روی نقاط جوش ها قرار دهید و ۲۰ دقیقه صبر کنید سپس با آّب ولرم بشویید

فندق جادوگر

فندق جادوگر به عنوان یک جمع کننده طبیعی پوست به تعادل رطوبت پوست شما کمک می کند. این مزیت به باز کردن جوش صورت زیر پوستی بسته نیز کمک می کند. این روغن می تواند به حذف کثیفی های به دام افتاده و سایر آلودگی های پوستی نیز کمک کند. می توانید از فندق جادوگر به جای جمع کننده منافذ تا دو بار در روز استفاده کنید.

سرکه سیب

یکی از موثرترین راه های درمان خانگی جوش زیر پوستی استفاده از سرکه سیب است. سرکه سیب موجب تثبیت سطح PH طبیعی پوست می شود و از بروز انواع بیماری های پوستی جلوگیری می کند. سرکه سیب دارای خواص ضدعفونی کنندگی است و برای جوش های زیر پوستی مفید می باشد. برای این منظور یک تکه پنبه را به این سرکه آغشته نمایید و پنبه را بر روی جوش ها بکشید.

سرکه سیب

ماسک زغال یا خاک رس

برای جوش صورت زیرپوستی، ماسک های زغال سنگ و خاک رس بهتر از سایر فرمولاسیون ها عمل می کنند زیرا به خشک شدن سبوم محبوس شده در منافذ شما کمک می کنند. آنها حتی می توانند به خلاص شدن از شر کثیفی های به دام افتاده و سلول های پوست کمک کنند و حذف جوش های سر سیاه را آسان تر کنند.

درمان جوش صورت زیرپوستی با تغییر سبک زندگی

بهترین رویکرد برای جوش صورت زیرپوستی، تلاش برای جلوگیری از آن است. عادات سبک زندگی می تواند به مکمل هر درمانی که پزشک متخصص شما توصیه می کند کمک کند.

محصولات مراقبت از پوست

برای پوست های مستعد آکنه، پاک کننده های کرمی یا ژلی بهترین عملکرد را در از بین بردن چربی و آلودگی دارند. یک مرطوب کننده ایده آل برای چنین نوع پوست هایی مرطوب کننده های بر پایه آب است. اگر جوش صورت زیرپوستی دارید، به دنبال لوسیون های ساخته شده برای پوست های مختلط تا چرب باشید. اگر آرایش می‌کنید، مطمئن شوید که محصولات مورد استفاده تان غیر کومدوژنیک است. این تضمین می کند که محصولات منافذ شما را مسدود نمی کنند. به عنوان یک امتیاز، از کرم پودر حاوی ضد آفتاب استفاده کنید، به خصوص اگر از رتینوئی دها یا لایه بردار های اسیدی استفاده می کنید.

نکات عمومی مراقبت از پوست

اقدامات خوب مراقبت از پوست با پاکسازی و مرطوب کردن پوست هر صبح و شب شروع می شود. در اینجا نکات دیگری وجود دارد که باید در برنامه روزانه خود به کار بگیرید:

  • حداقل 30 ثانیه صورت خود را با حرکات دایره ای ملایم بدون شستشوی شدید بشویید.
  • پس از شستشو صورت خود را با تونر پاک کنید
  • قبل از استفاده از کرم ضد آفتاب و آرایش، اجازه دهید مرطوب کننده شما خشک شود.
  • بعد از ورزش در وسط روز صورت خود را بشویید.
  • هرگز با آرایش نخوابید، زیرا می تواند چربی بیشتری را در منافذ شما به دام بیندازد.
  • برای پاک کردن کرم های ضد آفتاب، آرایش و چربی، از میسلار واتر استفاده کنید.

رژیم غذایی و ورزش

رژیم غذایی و ورزش می تواند فواید زیادی را ارائه دهد. از مصرف زیاد قند ها، چربی ها و لبنیات در رژیم غذایی خود اجتناب کنید. گفته می‌ شود که این مواد باعث تشدید التهاب می‌ شوند که علت اصلی جوش صورت زیرپوستی است. ساده ترین راه برای انجام این کار پرهیز از غذاهای فرآوری شده و شیرینی ها است. برای سلامت پوست، تا آن جایی که می توانید غذاهای گیاهی مصرف کنید اینها سرشار از آنتی اکسیدان هستند که می توانند رادیکال های آزاد و التهاب را کنترل کنند. ورزش منظم نیز می تواند این اثرات را داشته باشد.

نتیجه گیری

درمان جوش صورت زیرپوستی ممکن است به تنهایی دشوار باشد، بنابراین مهم است که برای مشاوره به یک پزشک متخصص مراجعه کنید. هنگام مواجهه با هر نوع آکنه التهابی، صبر نیز بسیار مهم است. ممکن است چندین ماه طول بکشد تا یک درمان جدید تأثیر قابل توجهی روی پوست شما بگذارد. همچنین مهم است که به خاطر داشته باشید که جوش صورت زیرپوسی نیاز به درمان و مدیریت طولانی مدت دارد. غدد سباسه بیش فعال هرگز از بین نمی روند، بنابراین کومدون های جدید امکان پذیر است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها