درمان خانگی جوش چرکی | پیشگیری از ایجاد جوش چرکی

درمان جوش چرکی صورت با روش های خانگی

A
۰

جوش چرکی معمولا روی صورت، گردن، پشت، شانه ها و بازو ها ظاهر می شوند. آنها شبیه کورک هستند و در لمس نیز دردناک هستند.

جوش چرکی نه تنها جدی ترین و شدید ترین شکل آکنه است، بلکه عمیق ترین شکل آکنه زیر پوست نیز می باشد. جوش چرکی معمولاً به دلیل گیر افتادن چربی، باکتری و سلول های مرده پوست در فولیکول یا منافذ مو ایجاد می شود و درمان جوش چرکی صورت نیز بسیار دشوار است. جوش چرکی معمولا روی صورت، گردن، پشت، شانه ها و بازو ها ظاهر می شوند. آنها شبیه کورک هستند و در لمس نیز دردناک هستند. در این مقاله، ما روش های خانگی درمان جوش چرکی صورت را که می‌ توانید امتحان کنید و همچنین برخی از گزینه‌ های درمانی سنتی پزشکی را بررسی خواهیم کرد.

استفاده از یخ

از آنجایی که یخ اغلب در کاهش تورم، خارش، درد و قرمزی موثر است، برخی از درمانگران طبیعی توصیه می‌ کنند که یک تکه یخ را روی جوش چرکی مالیده تا زمانی که سرما ناراحت‌ کننده شود. برخی توصیه می کنند این کار را سه بار در روز انجام دهید.

غذاهای غنی از روی

ثابت شده است که در افراد مبتلابه جوش چرکی، معمولا سطح عنصر روی در بدن آنها پایین است، بنابراین شما قطعاً باید مصرف روی در رژیم غذایی خود را با مصرف غذاهایی مانند گوشت گاو، نخود، دانه کدو تنبل و بادام هندی افزایش دهید تا از کمبود روی جلوگیری کنید. روی همچنین از سلامت دستگاه گوارش پشتیبانی می‌ کند که بدین‌ ترتیب نیز می‌ تواند سلامت پوست را بهبود بخشد.

رژیم غذایی مناسب

برخی از طرفداران درمان طبیعی می گویند که لبنیات ممکن است مسئول جوش چرکی باشد. آنها پیشنهاد می کنند تمام لبنیات، از جمله شیر، پنیر، ماست را به مدت 3 هفته از رژیم غذایی خود حذف کنید و پوست خود را برای جوش های جدید زیر نظر بگیرید. برخی از حامیان درمان طبیعی نیز به شواهد حکایتی اشاره می کنند که شکر و غذاهای فرآوری شده علل التهابی هستند که می توانند به جوش های چرکی منجر شوند. آنها توصیه می کنند تمام قند های تصفیه شده و غذاهای فرآوری شده را از رژیم غذایی خود حذف کنید.

سبزیجات

سرکه سفید

برخی از طرفداران درمان های طبیعی به خواص ضد باکتریایی سرکه اشاره می کنند. آنها توصیه می کنند دو بار در روز از پاک کننده سرکه سفید رقیق شده روی پوست خود استفاده کنید. مقدار پیشنهادی معمولاً حدود 2 درپوش سرکه مخلوط با حدود 3 فنجان آب تصفیه شده است. باز هم، هنگام استفاده از سرکه روی پوست مراقب باشید، زیرا می تواند باعث تحریک شدن آن شود.

ماسک زردچوبه برای درمان جوش چرکی

برخی از درمانگران طبیعی با اشاره به شهرت آن به عنوان یک ضد التهاب و ضدعفونی کننده، استفاده از ماسک زردچوبه را برای درمان جوش چرکی توصیه می کنند. مخلوط کردن مقدار کمی آب با پودر زردچوبه باعث ایجاد خمیر غلیظی می شود. توصیه درمان خانگی این است که این خمیر را مستقیماً روی جوش چرکی بمالید و بگذارید حدود 45 دقیقه در جای خود بماند و سپس آن را با آب بشویید. این روند باید دو بار در روز تکرار شود. هنگام استفاده مستقیم از زردچوبه روی پوست باید احتیاط کرد، زیرا می تواند باعث تحریک شدن آن شود.

غذاهای حمایت‌ کننده از کبد

ز آنجایی که هورمون‌ ها در کبد پردازش می‌ شوند، ‌خوردن غذاهای حمایت‌ کننده از کبد می‌ تواند به رفع آکنه کمک کند. برای بهبود عملکرد کبد، سبزیجات چلیپایی بیشتری مانند کلم‌ بروکلی و گل‌ کلم و همچنین سبزیجات برگ‌ دار و میوه‌ های پر فیبر مانند گلابی و سیب بخورید.

روغن‌های ضروری

روغن‌ های ضروری مانند درخت چای و اسطوخودوس می‌ توانند به مبارزه با آکنه کیستیک کمک کنند. بهترین راه برای استفاده‌ از روغن‌ های ضروری برای آکنه، استفاده‌ از دو تا سه قطره به صورت موضعی در ناحیه مورد نظر است. روغن‌ های ضروری درخت چای و اسطوخودوس برای استفاده منظم (مستقیم) بی‌ خطر هستند، اما اگر پوست حساسی دارید، می‌ توان آنها را با روغن حامل مانند جوجوبا یا روغن نارگیل نیز ترکیب کرد.

بررسی‌ های علمی اثربخشی درمان جوش چرکی با روغن درخت چای نشان می‌ دهند که محصولات درخت چای تعداد جوش‌ ها را در بیماران مبتلابه آکنه کاهش می‌ دهند.

جوش صورت

گزینه های درمانی پزشکی برای درمان جوش چرکی صورت

یک پزشک یا متخصص پوست احتمالاً توصیه می کند از درمان های خانگی، از جمله محصولات بدون نسخه خودداری کنید. به این دلیل که این گزینه ها ممکن است برای درمان جوش چرکی صورت به اندازه کافی قوی نباشند.

نتیجه گیری

اگر چه بسیاری از طرفداران درمان طبیعی این درمان‌ های خانگی را برای کاهش جوش چرکی توصیه می‌ کنند، اما اثرات آنها بر خلاف تحقیقات علمی بالینی بر اساس شواهد حکایتی است. اگر می‌ خواهید یک درمان خانگی مانند ماسک آسپرین، پاک‌ کننده سرکه یا ماسک زردچوبه را امتحان کنید، ابتدا این ایده را با یک پزشک یا متخصص پوست در میان بگذارید. آنها می توانند به شما اطلاع دهند که آیا این یک گزینه درمانی مناسب برای پوست و سلامت کلی شما است یا خیر.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها