درمان های طبیعی برای کاهش کلسترول

A
۰

اگر پزشک برای شما داروهای کاهش دهنده کلسترول تجویز کرده باشد شما نیاز به تغییر رژیم غذایی و فعالیت بدنی بیشتری دارید.

آیا پزشک به شما گفته است که کلسترول بالا دارید؟ حالا شما می‌ دانید که باید رژیم غذایی و سبک زندگی خود را برای کاهش کلسترول و کاهش احتمال بیماری قلبی تغییر دهید. حتی اگر پزشک برای شما داروهای کاهش دهنده کلسترول تجویز کرده باشد شما نیاز به تغییر رژیم غذایی و فعالیت بدنی بیشتری دارید تا قلب سالم تری داشته باشید. کلسترول بد LDL باعث ایجاد پلاک در عروق می شود که منجر به بیماری قلبی می شود. کلسترول خوب HDL کمک می کند تا بدن شما کلسترول بد را از خون پاک کند. اگر می خواهید که کلسترول LDL خون را پایین بیاورید و کلسترول HDL را بالا ببرید با رژیم غذایی شروع کنید.

نحوه عملکرد کلسترول در بدن

پیوندهای مرتبط با رژیم غذایی، کلسترول و بیماری های قلبی عروقی بدون شک وجود دارد. کلسترول یک ترکیب مومی شکل است که بدن شما در درجه اول برای ساختن هورمون ها و محکم کردن دیواره سلول ها از آن استفاده می کند. بدن ما برای عملکرد روزانه به مقداری کلسترول نیاز دارد، اما مقدار مورد نیاز بدن ما نسبتاً کم است. قسمت های مختلف بدن از جمله مغز و خون حاوی کلسترول هستند. به طور خاص، این افزایش بیش از حد کلسترول در خون است که باعث ایجاد مشکلاتی می شود. در حالت بهینه شما باید کلسترول LDL خود را زیر 70 میلی گرم در دسی لیتر نگه دارید. در حالی که داروها می توانند به افراد کمک کنند تا به آنجا برسند و در برخی موارد هم ضروری می باشد.

چند تغییر غذایی ساده برای کاهش کلسترول خون

کلسترول بالا یکی از مهمترین عواملی است که خطر ابتلا به بیماری‌ های قلبی را افزایش می‌ دهد. داروها می‌ توانند منجر به کاهش کلسترول شوند ولی با چند روش ساده و تغییر در سبک زندگی می‌ توان کلسترول خون را به طور طبیعی کاهش داد.

کنترل میزان غذا

بسیاری از آمریکایی ها وعده هایی با دو برابر میزان توصیه شده برای سلامتی می خورند. این باعث افزایش وزن و بالارفتن کلسترول می شود. یک روش آسان برای کنترل میزان غذا این است: از دست خود استفاده کنید. یک واحد گوشت قرمز یا ماهی تقریباً به اندازه یک کف دست است. یک واحد میوه تازه به اندازه مشت شماست. یک واحد سبزی پخته شده، برنج یا پاستا به اندازه یک دست جمع شده است.

چربی‌ های ترانس مصرف نکنید

چربی های ترانس که معمولا به عنوان روغن‌ های هیدروژنه شناخته می‌ شوند، در اغلب کره‌ های مارگارین‌، کوکی، شیرینی و کیک وجود دارند.

مصرف فیبر را افزایش دهید

فیبر محلول جذب کلسترول در خون را کاهش می‌ دهد. ذرت، انواع لوبیا، نخود فرنگی، گندم و محصولاتش، عدس، گلابی، سیب، بادام، تمشک، گل کلم، آووکادو، آلوی سیاه، انبه، انواع توت، کدو تنبل حاوی فیبر هستند.

عدس

غذای مفید برای قلب استفاده کنید

بشقاب خود را پر از میوه ها و سبزیجات کنید ( پنج تا 9 واحد در روز ) تا کلسترول بد LDL را پایین بیاورید. آنتی اکسیدان ها در این غذاها بسیار سودمند هستند. هر چه ما بیشتر میوه و سبزیجات مصرف کنیم کمتر غذاهای چرب می خوریم. به این ترتیب شما می توانید فشارخون خود را پایین آورده و به وزن متعادل برسید. غذاهایی که با کلسترول های گیاهی غنی شده اند مانند کره گیاهی، ماست و سایر غذاها می توانند کلسترول LDL را پایین بیاورند.

غذاهای حاوی امگا ۳ مصرف کنید

انواع ماهی، خاویار، روغن زیتون، حبوبات، تخم مرغ، ریحان، اسفناج، گردو، میگو، گل کلم، بذرکتان، ماهی آزاد، ساردین، دانه سویا و کلم بروکلی حاوی اسید های چرب امگا ۳ هستند.

اسفناج

وزن خود را کاهش دهید

حتی یک کیلوگرم وزن اضافی در میزان کلسترول موثر است. با چند تغییر ساده وزن خود را کاهش داده و به تبع آن کلسترول نیز کاهش می‌ یابد. به جای نوشیدنی‌ های شیرین از آب استفاده کنید، غذای سرخ‌ کرده نخورید. به جای تنقلات مضر، میان‌ وعده‌ های سالم مانند میوه و آجیل استفاده کنید. به جای استفاده از ماشین، مسیرهای کوتاه را پیاده‌ روی کنید. پله را جایگزین آسانسور کنید.

از مغزها برای سلامتی قلب استفاده کنید

یک مشت از مغزها یک میان وعده مناسب برای کاهش کلسترول است. مغزها حاوی مقادیر زیاد چربی اشباع نشده هستند که کلسترول بد LDL را کاهش داده و در میزان کلسترول خوب HDL تغییری ایجاد نمی کنند. مغزها چربی و کالری زیادی دارند و نباید زیاد مصرف شوند. از خوردن مغزهایی که با شکر یا شکلات پوشانده شده اند خودداری کنید.

روزی دو عدد سیب مصرف کنید

مصرف دو عدد سیب در روز به کاهش کلسترول و احتمال بروز بیماری‌ های قلبی عروقی کمک می‌ کند. هر عدد سیب متوسط، حاوی ۴ گرم فیبر و ۹۵ کالری است. این میوه خوشمزه منبع غنی ویتامین C و A‌ و مواد معدنی فسفر، پتاسیم، کلسیم و آهن است. این میوه سرشار از ترکیبی به نام پلی‌ فنول است. پلی فنول و فیبر موجود در موجود در سیب در کاهش کلسترول کلی و LDL‌ نقش دارند و نشانگرهای مرتبط با سلامت عروق خونی را در بیمارانی که به کلسترول بالا مبتلا هستند، بهبود می‌ بخشند.

دانه بیشتر، سیب زمینی کمتر

دانه ها و غلات مانند برنج قهوه ای و گندم کامل، فیبر بیشتری دارند و سطح قند را کمتر بالا می برند. اینها به کم کردن کلسترول کمک می کنند و باعث می شوند شما مدت زمان بیشتری احساس پر انرژی بودن کنید. بقیه کربوهیدرات ها مانند آنهایی که در نان سفید، سیب زمینی سفید، برنج سفید وشیرینی ها هستند سطح قند خون را با سرعت بیشتری بالا می برند و باعث می شوند شما سریع تر گرسنه شوید.

به برچسب نگاه کنید

برای داشتن یک رژیم سالم برای قلب و با کلسترول پایین نگاه کردن به برچسب اطلاعات غذایی ضروری است.

  • اندازه واحد های غذایی را بررسی کنید. اطلاعات غذایی ممکن است خوب به نظر برسند اما آیا بسته به جای یک واحد دو واحد غذایی دارد؟
  • اگر روی برچسب نوشته"غلات کامل"، محتویات آن را چک کنید. گندم کامل یا غلات کامل باید اول از همه نوشته شده باشند.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها