کاهش فشار خون با دمنوش | کنترل فشار خون با دمنوش گیاهی

بهترین دمنوش های گیاهی مفید برای کاهش فشار خون

A
۰

برخی از دمنوش ‌های گیاهی به کاهش فشارخون کمک می‌ کند که در ادامه مطلب آنها را معرفی می کنیم.

دمنوش‌ های گیاهی از جمله سالم‌ ترین نوشیدنی‌ هایی هستند که می ‌توان نوشید. دمنوش ‌های گیاهی می‌ توانند جایگزین مناسبی برای نوشیدنی‌ های شیرین و کافئین‌ دار روزانه شما باشند.

بهترین دمنوش برای فشار خون بالا چیست؟ تاثیرات مثبت دمنوش ‌های گیاهی و خواص آن، فواید مختلفی برای سلامتی به دنبال دارد. انواع دمنوش ‌های گیاهی، با توجه به داشتن ترکیبات مفید، بسیار برای ایمنی و سلامتی بدن مفید هستند. از طرفی دیگر استفاده از برخی دمنوش ‌های گیاهی به کاهش فشارخون و دیگر بیماری ‌های زمینه ‌ای کمک می‌ کند.

درمان فشارخون با استفاده از دمنوش‌ گیاهی

پیشنهاد می‌ شود در صورتی که فشارخون بالا دارید، بطور مرتب در منزل فشارخون خود را اندازه بگیرید. برای تعیین نوسانات فشارخون حتما روزی دو بار در ساعات ۱۰-۱۱ صبح و ۵-۶ بعد از ظهر مبادرت به اندازه ‌گیری فشارخون نمایید.

در حال حاضر، هیچ دمنوش گیاهی به عنوان جایگزین کامل داروهای دیگر توسط متخصصان برای درمان فشارخون توصیه نمی ‌شود. بنابراین جهت درمان فشارخون با دمنوش گیاهی، پس از مشورت با پزشک خود، می ‌توانید از دمنوش‌ ها و داروهای گیاهی کاهنده فشارخون زیر استفاده نمایید.

دمنوش دارچین

به راحتی می ‌توان دارچین، را در رژیم غذایی روزانه گنجاند که باعث کاهش فشارخون شما شود. یک مطالعه انجام شده در جوندگان نشان داد که عصاره دارچین هم حمله ناگهانی و هم فشارخون بالای مداوم را کاهش می ‌دهد. می ‌توانید با پاشیدن دارچین بر روی صبحانه، بلغور جو دو سر، و حتی قهوه، دارچین بیشتری در رژیم غذایی خود داشته باشید و از دمنوش دارچین هم استفاده کنید یا تمامی فواید دارچین را به صورت نوشیدنی درآورید.

دارچین

دمنوش برگ زیتون

برگ زیتون یکی از شاهکارهای جهان خلقت در طب گیاهی به شمار می ‌رود. طبع برگ زیتون گرم و خشک است و باعث کاهش فشارخون بالا و چربی خون خواهد شد. مصرف این دمنوش روزانه دو مرتبه توصیه می ‌شود. البته عرق برگ زیتون نیز موجود است که می‌ توان از آن به جای دمنوش استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: تاثیر به لیمو در کاهش فشار خون

دمنوش ریحان

ریحان یکی از گیاهان خوش طعم و پرطرفدار است که فواید و خواص بسیار زیادی برای سلامت عمومی بدن دارد. یکی از درمان‌ های خانگی موثر و طبیعی برای کاهش فشارخون بالا مصرف ریحان است. ریحان حاوی ویتامین C، ویتامین A و روی است که می‌تواند برای درمان مشکلات معده، سردرد، سرماخوردگی و کاهش فشارخون بسیار مفید باشد. می ‌توانید گیاه ریحان را به صورت دمنوش نیز مصرف نمایید.

دمنوش گیاهی چای ترش

مطالعاتی در آمریکا انجام شده که مشخص شده مصرف چای ترش باعث کاهش فشارخون در بزرگسالان، مبتلا به بیماری فشارخون می شود. در این تحقیقات همچنین مشخص شد که مصرف این چای به عملکرد بهتر قلب کمک کرده و ریسک ابتلای افراد به بیماری های قلبی عروقی را کم می کند. برای مشاهده تاثیر این چای بر فشارخون، باید روزانه سه فنجان چای ترش به مدت یک هفته مصرف کرد.

دمنوش زرشک

زرشک طبیعتی سرد و خشک دارد و ضد صفرا، تقویت کننده معده، کبد و قلب، سم ‌زدا، برطرف‌ کننده عطش و گرمازدگی و بی‌ اشتهایی است. زرشک، علاوه بر تصفیه خون، داروی خوبی برای فشارخون بالا در افراد گرم مزاج است. یک قاشق زرشک را شسته و آن را در یک لیوان آب که از قبل جوشیده ‌است بریزید. سپس آن را برای ۵ دقیقه کنار بگذارید تا دم بکشد. این دمنوش خیلی سریع فشارخون را پایین می ‌آورد.

زرشک

دمنوش پونه کوهی

پونه کوهی حاوی ماده فعالی به نام «کارواکرول» است تحقیقات نشان می‌ دهد که این ماده تأثیر زیادی در کاهش فشارخون بالا دارد. پونه کوهی حاوی پتاسیم نیز هست که این ماده معدنی تأثیر زیادی در کنترل فشارخون دارد. به خاطر داشته باشید که مصرف متعادل پونه کوهی به کنترل فشارخون کمک می ‌کند اما باید آن را در چهارچوب یک دمنوش سالم مصرف کنید.

دمنوش چای سبز

چای سبز یکی از بهترین دمنوش‌ ها برای بدن است که خاصیت آنتی اکسیدانی دارد. مصرف منظم این چای تاثیر مستقیمی بر روند کاهش فشارخون می ‌گذارد. برای تهیه دمنوش چای سبز چند قاشق از چای سبز خشک را داخل قوری آب جوش بریزید. سپس روی حرارت ملایم یا سماور بگذارید تا دم بکشد.

چای سبز

دمنوش سنبل ‌الطیب

سنبل الطیب یک مسکن و آرام ‌بخش طبیعی است که باعث کاهش دردهای عضلانی، کاهش افسردگی و برطرف کردن بی‌ خوابی می‌شود. علاوه براین نتایج پژوهش ‌ها حاکی از آن است که این گیاه اثرات مثبتی روی تنظیم و کنترل چربی خون و فشارخون دارد. می‌ توانید روزانه تا ۱۰ قطره از عصاره سنبل الطیب را مصرف کنید. دم کرده این گیاه را یک ساعت قبل از خواب میل کنید.

دمنوش هل


هل طبعی گرم و خشک دارد و به همین دلیل از آن برای پایین آوردن فشارخون استفاده می ‌کنند. این دمنوش خاصیت ضد التهابی دارد و از تشکیل لخته‌ های خونی نیز پیشگیری می ‌کند. اما توجه داشته باشید که مصرف بیش از حد دمنوش هل برای روده مضر است و تپش قلب را افزایش می ‌دهد. با این حال مصرف آن به بیماران قلبی توصیه نمی ‌شود.

دمنوش اسطوخودوس

به عقیده برخی از اطبای طب سنتی، ماساژ دادن بدن با عصاره اسطوخودوس به کاهش فشارخون بالا کمک می ‌کند. این قبیل روش ‌های درمانی برای بهبود کیفیت زندگی بیماران مبتلا به پرفشاری خون کمک ‌کننده است. می ‌توانید دو بار در روز یک فنجان دمنوش اسطوخودوس میل کنید. همچنین می ‌توانید هر هفته دو تا سه مرتبه کل بدنتان را با روغن اسطوخودوس ماساژ دهید.

دمنوش میوه انار یا آب انار

دانشمندان و محققان علمی در مورد انار و تأثیر آن بر روی درمان فشارخون سیستولیک ( فشار در رگهای خونی هنگام پمپاژ قلب ) و فشارخون دیاستولیک ( فشار در رگهای خونی هنگام آرامش قلب ) آزمایش و تحقیقاتی انجام داده اند. در این مطالعات مشخص شد، ترکیبات پلی فنول انار از شریانهای خونی محافظت می کند و باعث کاهش فشارخون و خطر ابتلا به بیماری قلبی و سکته مغزی می شود.

دمنوش گیاه قاصدک

نتایج برخی بررسی ‌ها حاکی از فواید ادرارآوری گیاه قاصدک است. به عقیده متخصصان این خاصیت ادرارآوری به کنترل فشارخون نیز کمک می‌ کند. با این حال بهتر است در مصرف این گیاهان حد تعادل را رعایت کنید. روزانه تا دو فنجان دمنوش قاصدک میل کنید.

دمنوش آویشن و عناب

عناب و آویشن هر کدام به تنهایی خواص و فواید زیادی برای سلامتی دارند. حال در نظر بگیرید که در یک دمنوش از آنها استفاده می ‌شود. مصرف عناب و آویشن منجر به کاهش فشارخون و رفع غلظت خون خواهد شد. دقت کنید مصرف دمنوش آویشن به تنهایی فشار را بالا می ‌برد.

مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها