نحوه استفاده از روغن کرچک | تاثیر روغن کرچک روی مو

رشد سریع مو با روغن کرچک

A
۰

روغن کرچک بیشتر به عنوان ملین استفاده می شود. امروزه استفاده از روغن کرچک برای رشد سریع مو رو به افزایش است.

روغن کرچک بیشتر به عنوان ملین استفاده می شود. اما خواص ضد ویروسی و ضد میکروبی طبیعی روغن کرچک آن را به یک درمان محبوب برای رشد سریع مو و همچنین برای مشکلات پوستی معروف به درماتوز و همچنین عفونت های قارچی تبدیل کرده است. امروزه استفاده از روغن کرچک برای رشد سریع مو رو به افزایش است در این مقاله نحوه استفاده از روغن‌ کرچک برای رشد سریع مو بیان شده است.

روغن کرچک چیست؟

روغن کرچک یا ricinus communis یکی از روغن‌ های گیاهی و دارای انواع مواد مغذی موردن یاز برای بدن است. با اینکه کرچک بومی مناطق گرمسیری آفریقاست، اما در هند و چند کشور دیگر نیز برای اهداف دارویی و آرایشی کشت می‌ شود. این روغن بسیار شفاف بوده و رنگ آن زرد ملایم است، اما درصورتی‌ که برای موارد خاص جوشانده شود به رنگ سیاه در می‌ آید.

استفاده از فواید روغن کرچک برای مو بسیار رواج دارد، زیرا دارای اسید های چرب ضروری می‌ باشد. این روغن ارزشمند نیاز فولیکول‌ های مو به پروتئین‌ ها، اسید های چرب و مواد مغذی ضروری را تأمین کرده و از التهابات فولیکول‌ های مو پیشگیری می‌ کند.

خواص روغن کرچک برای مو چیست؟

از جمله خواص روغن کرچک برای مو و ابرو می‌ توان به ایجاد براقیت و درخشندگی برای موها، افزایش لطافت و انعطاف‌ پذیری موها و ایجاد خواص ضد میکروبی اشاره کرد. اعتقاد بر این است که روغن کرچک فواید زیادی از جمله تقویت تارها، تقویت رشد مو، درمان ریزش مو، کاهش شوره یا پوسته‌ پوسته شدن پوست سر و تغذیه پوست سر خشک را دارد. در حالی‌ که این روغن به‌ خودی‌ خود نمی‌ تواند باعث رشد مو شود، به دلیل توانایی آن در ایجاد محیط سالم‌ تری روی پوست سر که باعث رشد بهتر موها می‌ شود، می‌ تواند برای بهبود کیفیت موها مفید باشد.

استفاده از روغن کرچک برای رشد سریع مو

برخی افراد از روغن‌ کرچک برای رشد سریع مو یا درمان ریزش مو استفاده می کنند که به آن آلوپسی نیز می گویند. این به عنوان درمانی برای پوست سر خشک و سایر شرایط پوست سر نیز به بازار عرضه می شود. در حالی که به طور متوسط فولیکول موی انسان کمی بیش از یک سانتی متر در ماه رشد می کند، برخی ادعا می کنند که استفاده از روغن کرچک یک بار در ماه می تواند سه تا پنج برابر سرعت طبیعی رشد را تحریک کند. با این حال، هیچ شواهد بالینی برای تأیید این موضوع وجود ندارد. اگر می خواهید روغن‌ کرچک را روی موهای خود امتحان کنید، در اینجا یک روش ایمن و آسان برای استفاده از آن در خانه آورده شده است. شما به لوازم زیر نیاز دارید:

  • روغن کرچک
  • یک تی شرت قدیمی
  • دستکش پلاستیکی
  • برس اپلیکاتور
  • شانه
  • کلاه دوش
  • حوله بزرگ

مراحل استفاده

  • برای جلوگیری از لکه دار شدن لباس هایتان، تی شرت قدیمی را بپوشید.
  • موهای خود را جدا کنید، دستکش های پلاستیکی را بپوشید و با استفاده از برس اپلیکاتور شروع به مالیدن روغن کرچک روی پوست سر خود کنید.
  • روغن را روی پوست سر خود ماساژ دهید.
  • روغن‌ کرچک را به پس از استفاده، کلاه دوش را روی موها قرار دهید و مطمئن شوید که تمام موها داخل آن جمع شده است.
  • بقیه موهای خود بمالید و با استفاده از شانه از پوشش یکنواخت آن اطمینان حاصل کنید. لازم نیست موها با روغن آغشته شود، اما تمام موهای شما باید مرطوب باشد.
  • چکه های روغن را با حوله تمیز کنید.
  • کلاه دوش را حداقل برای دو ساعت بگذارید. این به روغن زمان کافی برای نفوذ به پوست سر، فولیکول های مو و ساقه مو می دهد.
  • بعد از دو ساعت موهای خود را با شامپو و نرم کننده بشویید.

بهترین نوع روغن کرچک برای مو چیست؟

تحقیقات نشان می‌ دهد روغن کرچکی که با فشار سرد درست‌ شده باشد، بهترین نوع روغن کرچک برای مو است. این روغن را می‌ توانید روی ساقه مو نیز بزنید. توجه داشته باشید که اگر فقط روغن کرچک سیاه در دسترس بود آن را فقط می‌ توانید روی پوست سر بزنید و نباید روی ساقه‌ ها بزنید.

آیا استفاده از روغن کرچک برای رشد سریع مو واقعا موثر است؟

شواهد برای اثربخشی روغن‌ کرچک به عنوان بیش از یک ملین، فقط حکایتی است. ادعاهای زیادی در مورد روغن کرچک وجود دارد، از جمله آنهایی که روغن‌ کرچک موضعی می تواند به پیشگیری یا درمان سرطان پوست کمک کند. با این حال، هیچ مدرکی برای حمایت از استفاده از آن وجود ندارد. شما می توانید از روغن کرچک برای درمان ریزش مو استفاده کنید، اما بهتر است با پزشک خود در مورد درمان هایی صحبت کنید که نتایج آنها ثابت شده است. آنها ممکن است روغن‌ کرچک را بیشتر از درمان یبوست گاه به گاه توصیه نکنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها