علت ایجاد جوش های سرسفید | ماسک خانگی ضد جوش

رفع جوش‌ های سر سفید با ماسک‌ های گیاهی

A
۰

جوش های سرسفید ناشی از سبوم و سلول های مرده پوست است که منافذ را می بندند. با ماسک های گیاهی می توان این نوع جوش را کنترل کرد.

جوش صورت از مشکلات رایج در سنین نوجوانی است که معمولا به دلیل جمع شدن سلول‌ های مرده پوست و چربی در منافذ پوستی در اطراف فولیکول‌ های مو ایجاد می‌ شود. افراد مختلف ممکن است این جوش را به‌ صورت سرسیاه، سرسفید یا التهابی تجربه کنند بخصوص اگر در نواحی گونه‌ ها، پیشانی و چانه دیده شود. در سنین بزرگ‌سالی نیز می‌ توان انواعی از آن را مشاهده کرد که ناشی از عواملی همچون تغییرات هورمونی در اثر بارداری یا زایمان، برخی بیماری‌ ها یا مراقبت نادرست از پوست می باشد. در ادامه هر یک از انواع جوش را بررسی کرده و راهکاری برای درمان جوش های سر سفید ارائه خواهیم داد.

انواع جوش

آکنه یک بیماری التهابی پوست است و زمانی رخ می دهد که فولیکول های مو در زیر پوست توسط سبوم و سلول های مرده پوست مسدود می شوند. انواع آکنه ممکن است غیر التهابی یا التهابی باشند و عبارتند از:

جوش های سرسفید که ناشی از سبوم و سلول های مرده پوست است که منافذ را می بندند و در نتیجه برآمدگی کوچکی روی سطح پوست ایجاد می شود.

جوش های سرسیاه که ناشی از منافذ مسدود شده توسط سلول های مرده پوست و سبوم است. در این نوع جوش بالای منافذ باز می ماند و همان چیزی است که به عنوان سطح سیاه می بینیم.

جوش های چرکی که زمانی که دیواره های اطراف منافذ شما بسته می شوند ظاهر می شوند. این نوع جوش ها اغلب قرمز و بیرون زده از پوست و پر از چرک هستند و معمولا با سر سفید یا زرد پوشانده می شوند.

کورک که ممکن است زمانی که دیواره های اطراف منافذ شما آنقدر ملتهب هستند که بسته می شوند ظاهر شوند. کورک ها حساس هستند، گرفتگی و سختی دارند و معمولاً با پوست صورتی احاطه شده اند.

کیست زمانی ایجاد می شوند که منافذ بسیار عمیق مسدود شده و توسط سبوم، باکتری ها و سلول های مرده پوست عفونی شوند. این بزرگترین شکل آکنه نسبت به سایر انواع آن است که معمولا در این حالت پوست زخم شده و از برجستگی‌ های سفید یا قرمز تشکیل شده است که معمولاً در لمس دردناک هستند. برای درمان کیست نیاز به نسخه یا گاهی برداشتن جراحی است.

ندول که در اثر متورم و مسدود شدن منافذ ایجاد می شوند، به حدی تحریک می شوند که اندازه آنها افزایش می یابد. از آنجایی که آنها بسیار عمیق زیر پوست هستند، معمولاً برای درمان به داروهای تجویزی نیاز دارید. توجه به این نکته مفید است که ممکن است همزمان بیش از یک نوع آکنه داشته باشید.

جوش سرسفید چیست؟

جوش سر سفید که به آن کمدون (comedone) هم می‌ گویند، نوعی جوش است که به‌ دلیل بسته شدن حفره‌ های پوست توسط چرک، چربی پوست و سلول‌ های مرده‌ پوست به‌ وجود می‌ آید. این جوش‌ ها معمولا روی بینی، گونه‌ ها، شقیقه و پیشانی ظاهر می‌ شوند. جوش سرسفید شبیه جوش سرسیاه است، اما به‌ صورت برجستگی‌ های کوچک سفید یا زرد رنگ زیر سطح حفره‌ های بسته‌ شده نمایان می‌ شود. جوش سرسفید بیشتر روی پوست‌ های مستعد آکنه ظاهر می‌ شود، زیرا سلول‌ هایی که حفره‌ ها را می‌ پوشانند سخت‌ تر و چسبناک‌ تر هستند و در نتیجه حفره‌ ها را مسدود می‌ کنند.

بهترین ماسک های گیاهی برای جوش های سر سفید

وقتی صحبت از جوش های سر سفید به میان می‌ آید، عوامل زیادی می‌ توانند در ایجاد آن نقش داشته باشند. علت اصلی چربی و مسدود شدن منافذ است، اما دلایل تولید بیش از حد روغن و متعاقب آن التهاب ناشی از باکتری می تواند از هورمون ها گرفته تا عفونت های کوچک متغیر باشد. در حالی که جوش های سر سفید شدید معمولاً به درمان های دارویی سنگین تری نیاز دارند، می توانید جوش های خفیف تر را با درمان های گیاهی و خانگی بهبود بخشید.

در اینجا پنج دستور ماسک های گیاهی با مواد طبیعی و نحوه عملکرد آنها آورده شده است.

ماسک زردچوبه و عسل

۱/۲ قاشق چایخوری زردچوبه و ۱ قاشق غذاخوری عسل را با هم مخلوط کنید. بگذارید ماسک به مدت 10 تا 15 دقیقه روی پوست بماند.

زردچوبه یک ضد التهاب طبیعی است و می تواند به کاهش التهاب در پوست کمک کند. پودر یا گیاه فرقی نمی کند، زردچوبه را می توان به شکل خمیر برای استفاده موضعی تبدیل کرد. مخلوط کردن آن با عسل، یک محصول غنی از آنتی اکسیدان می سازد که به طور طبیعی ضد باکتری و ضد میکروبی است و ممکن است به تسکین پوست ملتهب و جلوگیری از جوش های بعدی کمک کند.

ماسک خاک رس و روغن درخت چای

1 تا 2 قطره روغن درخت چای را در ماسک خاک رس مخلوط کنید. اجازه دهید ماسک به مدت حداقل 10 تا 15 دقیقه و حداکثر 30 دقیقه روی پوست بماند.

روغن درخت چای یک ضد باکتری و ضد التهاب امتحان شده و واقعی است. این ماده یک مبارزه‌ کننده طبیعی موثر آکنه است، اما می‌ تواند در دوزهای بالا و زمانی که مستقیماً روی پوست اعمال شود، قوی تر باشد. در مصرف آن احتیاط کنید زیرا غلظت های بالاتر می تواند پوست را تحریک کند. به دلیل خواص بالقوه اختلال در هورمون ها، می توانید 1 تا 2 قطره از این روغن را را با عسل یا در ماسک خاک رس رقیق کنید که مانعی بین پوست و محرک های احتمالی ایجاد می کند. روش دیگر به این صورت است که چند قطره روغن درخت چای را با 12 قطره روغن حامل مانند زیتون، جوجوبا یا بادام شیرین مخلوط کنید. آن را مانند مرطوب کننده ( با اجتناب از چشم ) روی پوست تمیز ماساژ دهید. بگذارید 5 تا 8 دقیقه بماند. سپس از یک حوله گرم برای ماساژ دادن استفاده کنید و بقیه مراقبت از پوست خود را ادامه دهید.

ماسک فندق جادوگر و گلاب

چند قطره فندق جادوگر را با گلاب یا چای سفید مخلوط کنید. از این مخلوط آب برای هیدراته کردن ماسک خاک رس استفاده کنید. اجازه دهید ماسک حداقل به مدت 10 تا 15 دقیقه و حداکثر بیش از 30 دقیقه روی پوست بماند. فندق جادوگر ممکن است به حذف چربی اضافی از روی پوست کمک کند. همچنین به طور طبیعی ضد باکتری است، و خواص ضد التهابی آن، آن را به گزینه خوبی برای درمان برآمدگی های خشن و قرمز تبدیل می کند. از فرآورده‌ های فندق جادوگر با پایه الکل خودداری کنید، زیرا می‌ تواند پوست را آزرده و تحریک‌ کننده باشد.

ماسک آلوئه ورا

مقداری آلوئه ورا را با زردچوبه یا چای سبز مخلوط کنید بگذارید ماسک به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوست بماند.

آلوئه ورا یک ماده آرام بخش طبیعی است. اگر جوش های سر سفید بسیار ملتهب و تحریک شده باشد، می تواند برای آرام کردن پوست مفید باشد. این گیاه همچنین دارای اسید سالیسیلیک طبیعی و منبع مطمئن گوگرد است که آن را به یک ماده ایده آل برای انواع جوش تبدیل می کند، به خصوص برای افرادی که پوست چرب دارند. پودر زردچوبه یا چای سبز موجود در این ماسک به کنترل چربی و حساسیت پوست کمک می کند. آلوئه همچنین ممکن است از درون بدن به بیرون بدن نیز کمک کند. بنابراین نوشیدن آب آلوئه ورا ممکن است به بهبود جوش های سر سفید خفیف تا متوسط ​​کمک کند.

ماسک بلغور جو دوسر

جو دو سر را با آب بجوشانید، همانطور که به طور معمول برای یک صبحانه سالم این کار را انجام می دهید، و اجازه دهید مخلوط قبل از استفاده روی پوستتان کاملا خنک شود. (مطمئن شوید که شکر اضافه نکنید.) بگذارید ماسک به مدت 20 تا 30 دقیقه روی پوست بماند.

جو حاوی خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است. سبوس جو دوسر به طور خاص منبع خوبی از ویتامین های گروه B، ویتامین E، پروتئین، چربی و مواد معدنی است. هنگام استفاده از بلغور جو دوسر برای مشکلات پوستی واقعاً نباید اشتباه کنید. سعی کنید چند قطره روغن درخت چای یا مقداری زردچوبه را برای نتایج بهتر به این ترکیب اضافه کنید.

نتیجه گیری

به یاد داشته باشید که قبل از استفاده از هر نوع ماسکی بر روی پوست مطمئن شوید که پوست شما کاملاً تمیز شده و منافذ شما آماده است. برای آرامش پوست، به آرامی صورت خود را با یک حوله گرم بخار دهید تا به از بین بردن سلول های مرده پوست کمک کنید. اگر از بیماری هایی مانند روزاسه، پسوریازیس یا آکنه شدید رنج می برید، ابتدا از یک متخصص پوست در مورد استفاده از انواع ماسک بپرسید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها