روغن های گیاهی برای رفع سلولیت(پوست پرتقالی)

A
۰

باید بدانید که  بسیاری از روغن‌ های گیاهی برای سلامتی پوست وجود دارند، که برخی از آن‌ ها به طور خاص برای سلولیت به خوبی کار می ‌کنند.

اگر شما کنجکاو هستید که چگونه می شود به واسطه روغن های گیاهی از سلولیت خلاص شد، باید بدانید که بسیاری از روغن‌ های گیاهی برای سلامتی پوست وجود دارند، که برخی از آن‌ ها به طور خاص برای سلولیت به خوبی کار می ‌کنند.

با توجه به این که نتایج ممکن است دائمی نباشند، اما همراه با رژیم غذایی سالم، ورزش منظم، عادات مفید ( مانند لیف خشک زدن ) می توانند تاثیرات خود را بر پوست شما در آینده نزدیک نشان دهند. طبق یک بررسی علمی که در سال 2017 منتشر شده است، روغن های گیاهی زیر برای درمان سلولیت در پوست نتایج مثبتی داشته اند.

سلولیت چیست؟

به ناهمواری ‌های سطح بدن در قسمت‌ هایی چون کشاله‌ ی ران، شکم و باسن سلولیت گفته می ‌شود که ظاهری شبیه به پوست پرتقال ایجاد می ‌کند. سلولیت واژه ‌ای است که برای توصیف فرورفتگی و یا موجی که می ‌تواند روی ران، باسن، کفل و یا شکم وجود داشته باشد به کار می ‌رود.

نوجوانان و خانم ها اغلب گروه‌ هایی هستند که با این نگرانی پوستی مبارزه می‌ کنند. نقطه های ریزی که زیر پوست بدن به خصوص در قسمت ران ها مشاهده می کنید نشانه تجمع نا مناسب چربی هاست. چربی هایی که سلولیت را ایجاد می کنند.

روغن های گیاهی چطور می توانند سلولیت را درمان کنند؟

روغن های گیاهی از طریق پوست به داخل بدن نفوذ کرده و می توانند بسیاری از مشکلات مانند استرس، سر درد، پریود نا منظم، جوش و مشکلات بی خوابی را برطرف کنند. روغن های گیاهی منشا اصلی مشکل سلولیت را از طریق کمک به بدن در دفع مواد سمی که در بافت های چربی ذخیره می شوند مورد هدف قرار می دهد. این روغن ها گردش خون را در بدن افزایش داده و اکسیژن بیشتری به سلول ها می رساند و به همین دلیل به بدن کمک می کند که خود به خود سلولیت را از بین ببرد. با توجه به این موارد روغن های زیر می توانند تا حد زیادی در درمان سلولیت موثر باشند:

روغن گریپ فروت

روغن گریپ ‌فروت که از پوسته بیرونی این میوه گرفته می شود، سرشار از مواد مغذی است که قرن‌ هاست به منظور کنترل افزایش وزن و کمک به التهابات مورد استفاده قرار گرفته می شود. وقتی نوبت به درمان ‌های طبیعی برای سلولیت می ‌رسد، قطعا روغن ضروری گریپ ‌فروت جلب توجه می کند. تحقیقات نشان می‌ دهد که روغن گریپ ‌فروت می ‌تواند آدیپوژنز ( تشکیل چربی یا بافت چربی ) را کاهش دهد. با عطر و بوی قوی مرکبات، روغن گریپ ‌فروت نیز یک عامل بسیار طبیعی برای تقویت حالت است.

روغن سرو کوهی

روغن سرو کوهی ویژگی های سم زدایی دارد و می تواند به کاهش نگهداری سیالات و در نتیجه کاهش موثر سلولیت کمک کند، 10 تا 15 قطره روغن سرو کوهی را در یک چهارم فنجان روغن زیتون مخلوط کنید. این مخلوط را به مدت 10 دقیقه روی قسمت آسیب دیده ماساژ دهید. این کار را دو بار در روز انجام دهید. بعد از یک ماه، متوجه خواهید شد که پوستتان نرم تر و محکم تر است.

روغن نارگیل

روغن نارگیل به راحتی جذب بدن می شود و بافت های چربی را از بین می برد. عملکرد تیروئید را بالا و انرژی به بدن می دهد. این روغن گیاهی پر خاصیت اپیدرم را پوسته پوسته می کند و جریان خون را بالا می برد و سلولهای پوستی بیشتر تولید می کند، به همین دلیل در قسمت ران و سایر اعضای بدن روند چربی سوزی را افزایش و سلولیت را ازبین می برد. درمان موضعی مالیدن روغن نارگیل چربی های بدن را از بین می برد برای همین برای رفع سلولیت موثر است .

روغن سدر اطلسی

گونه های متعددی از درختان سدر وجود دارند که می توانند منبع روغن سدر چوب باشند که از قطعات چوب درخت سدر استخراج می شوند. عناصر فعال روغن چوب سدر، از جمله سدرول، بتا سدرن، به علت دارا بودن داروی دیورتیک، ضد التهابی و رطوبت دار هستند که به بهبود ظاهر سلولیت در بدن شما کمک می کند.

روغن لمون گراس یا علف لیمو

این روغن ضروری نه تنها با یک عطر مرکبات مانند می تواند استرس را کاهش داده و عضلات را شل کند بلکه با خاصیت تقویت کننده گردش خون به بهبود ظاهر سلولیت کمک می کند. مانند همه این روغن های گیاهی برای درمان سلولیت می توانید روغن لمون گراس را با یک روغن حامل مخلوط کرده و آن را به صورت موضعی استفاده کنید.

روغن رزماری

روغن رزماری واقعا به درد کسانی می خورد که خون در بدنشان به خوبی گردش ندارد. این روغن به دلیل مبارزه با مسدود شدن سیستم لنفاوی بدن می تواند در درمان سلولیت بسیار موثر باشد. برای حداقل نمودن سلولیت روزانه یک تا دو بار چند قطره روغن رزماری را بر روی محل مورد نظر ماساژ دهید. فراموش نکنید که زمان می برد تا محصولات گیاهی بر روی بدن تاثیر کنند پس زود نا امید نشوید.

گیاه شمعدانی

این روغن شامل بسیاری از اجزای قدرتمند از جمله آلفا-پینن، میرسن، لیمونن، منتون، لینانول، استات گرانیل، سیترونلال، گرانیول است. روغن شمعدانی به عنوان یک دیورتیک طبیعی، می ‌تواند به جلوگیری از احتباس مایعات که سلولیت را بد تر می‌ کند کمک کند. همچنین این روغن ضروری دارای توانایی های ضد التهابی و متعادل سازی هورمون است که می تواند برای خانم ها واقعا مفید باشد.

روغن نارنگی یا ماندارین

روغن نارنگی به بهبود گردش خون کمک می کند و سلول های سلولیت را می شکند. این روغن ضروری نیز نقش کلیدی در ترکیب بدن ایفا می کند. پنج قطره روغن نارنگی را به یک قاشق غذاخوری روغن زیتون اضافه کنید. این مخلوط را روی محل سلولیتی بمالید و برای 10 تا 15 دقیقه با آن ماساژ دهید. همچنین این روغن را به صورت خوراکی برای کاهش سلولیت و نیز افزایش متابولیسم خود می توانید مصرف کنید.

روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس فقط به دلیل رایحه آرامش بخشش بسیار محبوب است. به علاوه در مواردی از جمله درمان طبیعی سوختگی، استرس، سر درد، درد عضلات و تقویت سیستم ایمنی بدن مورد استفاده قرار می گیرد. این یک انتخاب برتر برای مشکلات پوستی و تقویت رشد سلول جدید است و آن را به گزینه ای جدی برای جوان سازی سلولیت تبدیل می کند.

روغن رازیانه

روغن رازیانه از دانه های رازیانه به دست می آید. خانم های باردار باید از مصرف این روغن پرهیز نمایند. روغن رازیانه یک مدر قوی است به همین دلیل به فرآیند حذف مواد زائد انباشته شده در بدن کمک نموده و شدت انباشتن آب در بافت های بدن را کاهش می دهد. این روغن به شکست بافت های چربی زیر سطح پوست کمک می کند. روغن رازیانه را به تنهایی برای از بین بردن سلولیت، روی پوست ماساژ دهید ولی استفاده از آن به همراه روغن رزماری تاثیرش را چند برابر می کند.

روغن تخم هویج

روغن تخم هویج از دانه های خشک هویج بدست می آید. به ارزش بالای این روغن تا به این زمان خیلی توجه نشده است، در حالی که این روغن خواص زیادی مانند ضد عفونی کننده، ضد نفخ، ضد کرم و …دارد. این روغن برای کاهش فرآیند پیری از طریق آبرسانی به پوست و مبارزه با سلولیت عالی عمل می کند. این روغن همیشه برای تغییر رنگ بدن و حتی کم رنگ کردن ترک های پوستی استفاده میشده است.

روغن سرو

روغن سرو به دلیل توانایی تحریک گردش خون با افزایش جریان خون، به عنوان یک انتخاب عالی برای سلولیت شناخته می ‌شود. علاوه بر استفاده در درمان سلولیت، روغن سرو نیز به عنوان خواص ضد عفونی‌ کننده، ضد انقباض و تشنج، ضد باکتریایی و ضد رماتیسم مورد استفاده قرار می ‌گیرد. این روغن یک عطر پاک و انرژی دهنده است که ترکیبی از عطر چوبی و همیشه بهار است.

روغن لیمو

روغن لیمو معمولاً برای تمیز کردن سموم از بدن، تحریک تخلیه لنفاوی و پاکسازی پوست استفاده می شود. مصرف روغن لیمو کاربرد های زیادی برای پوست دارد. علاوه بر داروی طبیعی سلولیت، در پوست همچنین برای درمان تاول، جوش، میخچه، بریدگی، خراشیدگی، گزش حشرات، زخم دهان و مشکلات چربی پوست استفاده می شود.

باید و نباید برای درمان سلولیت

مواد غذایی مفید

یک رژیم غذایی غنی از ویتامین، مواد معدنی، آنتی اکسیدان و یک تعادل خوب و انواع مختلف مواد غذایی، بدن و پوست را با تمام نیازهای خود فراهم می کنند. این کار تولید کلاژن و بافت های ارتباطی را تقویت می کند که باید به مبارزه با سلولیت کمک کند. چربی های سالم که می توانند از آجیل، دانه ها و ماهی روغنی به دست آیند مهم هستند، زیرا به گردش خون کمک می کنند.

خوراکی های مضر

از اکثر رژیم های غذایی سالم از کربوهیدرات فرآوری شده باید اجتناب کرد. غذاهایی مانند پیراشکی، کیک، فست فود و شیرینی باعث افزایش سطح انسولین می شوند تا باعث افزایش سطح چربی برای پوست صاف شما شوند. سعی کنید میزان نمک را محدود کنید. رژیم غذایی که سدیم زیادی دارد، به حفظ مایعات کمک می کند و باعث می شود که سلولیت بد تر به نظر برسد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها