زردچوبه داروی لاغری

A
۰

زردچوبه حاوی یک ماده فعال که کورکومین نام دارد. کورکومین به دلیل تأثیرات مثبتی که بر سلامت دارد به کاهش وزن و لاغری سریع کمک می کند.

زردچوبه به عنوان ادویه طلایی شناخته می شود و مطالعات اخیر نشان می دهد که زردچوبه در لاغری و کاهش وزن نقش بسزایی دارد. زردچوبه گیاهی است که در صورت مصرف، شما را از قرص های لاغری و معجون های فانتزی بی نیاز می کند. زردچوبه حاوی یک ماده فعال که کورکومین نام دارد. کورکومین به دلیل تأثیرات مثبتی که بر سلامت دارد می‌ تواند به کاهش وزن و لاغری سریع با هدف رسیدن به وزن ایده آل کمک کند. پس در نتیجه می ‌توان خواص زردچوبه برای لاغری را تا حد زیادی تایید کرد. در این جا به فواید دارویی زردچوبه برای لاغری می پردازیم.

زردچوبه چگونه به کاهش وزن کمک می کند؟

یکی از دلایل افزایش وزن التهاب متابولیک درجه پایین می باشد. زردچوبه حاوی پلی فنول ها و کورکومین است که خواص ضد التهابی و ضد چربی دارد. خواص کورکومین به سرکوب التهاب بافت چربی سفید کمک می کند، همچنین از تکثیر سلول های چربی جلوگیری کرده و ترشح ادیپونکتین که یک ماده ضد التهابی است را تقویت می کند.

زردچوبه به تنظیم سطح قند خون و جلوگیری از مقاومت به انسولین کمک خواهد کرد و در نتیجه چربی اضافی در بدن از بین می رود. افرادی که اضافه وزن دارند مستعد ابتلا به دیابت بوده و مصرف زردچوبه می تواند آن ها را از این بیماری محافظت کند. دیده شده است که مصرف منظم زردچوبه باعث افزایش صفرای موجود در معده می شود. صفرا نیز نوعی مایع گوارشی است که به امولسیون چربی و در نتیجه به متابولیسم کمک می کند.

فواید و مزایای زردچوبه برای لاغری و کاهش وزن

زردچوبه دارای خواص ضد التهابی است

التهاب تا حد زیادی با چاقی یا رسوب بیش از حد چربی در بدن مرتبط است. زردچوبه یک ادویه ضد التهاب است که به کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو بدن کمک می ‌کند. از این رو می ‌توان گفت زردچوبه برای لاغری مفید است.

زردچوبه از سندرم متابولیک جلوگیری می ‌کند

تجمع چربی در اطراف شکم باعث تغییرات متابولیک شده که باعث سندرم متابولیک می ‌شود. مصرف زردچوبه با کاهش کلسترول، سطح تری گلیسیرید و سطح قند خون، به کاهش وزن کمک می ‌کند.

زردچوبه برای هضم غذا عالی است

یکی دیگر از خواص زردچوبه برای لاغری کمک به هضم غذا است. یک سیستم گوارشی خوب کلید کاهش وزن است. مصرف زردچوبه به تسکین اختلالات معده مانند نفخ و بهبود سیستم گوارش کمک می ‌کند.

زردچوبه سبب افزایش تولید صفرا می شود

مصرف منظم زردچوبه در افزایش تولید صفرای موجود در معده موثر است. صفرا یک شیره گوارشی است که به امولسیون کردن چربی و متابولیسم آن کمک می ‌کند. درنتیجه این فرآیند باعث شده زردچوبه برای لاغری انتخاب مناسبی باشد.

زردچوبه قند خون را تنظیم می ‌کند

از دیگر خواص زردچوبه برای لاغری که باید به آن اشاره کرد، تنظیم سطح قند خون است. زردچوبه به تنظیم سطح قند خون و جلوگیری از مقاومت به انسولین کمک کرده و درنتیجه چربی اضافی در بدن باقی نمی ‌ماند.

راه های کاهش وزن و لاغری با استفاده از زردچوبه

به خاطر داشته باشید غذاهایی که حاوی زردچوبه هستند غلظت بسیار کمتری نسبت به مکمل‌ های زردچوبه دارند و بعید است که اثرات درمانی مشابه مکمل های کورکومین با دوز بالا داشته باشند. برای دستیابی به خواص زردچوبه برای لاغری و بهره‌ وری از آن، جهت تناسب اندام می‌ توانید از راه‌ های زیر استفاده نمایید.

دمنوش شیر و زردچوبه

زنجبیل و زردچوبه که از مواد مورد استفاده در تهیه شیر زردچوبه هستند، می توانند با تسریع تخلیه معده در افرادی که از سوء هاضمه رنج می برند، به درمان این بیماری کمک کنند. همچنین زردچوبه با افزایش تولید صفرا تا ۶۲ درصد هضم چربی را بهبود می بخشد و به کاهش وزن کمک می کند. این نوع نوشیدنی سرشار از ترکیبات تقویت کننده سیستم ایمنی است. برای تهیه این نوشیدنی، کافی است قهوه را با زردچوبه، زنجبیل، دارچین و شیر ترکیب کنید و پس از دم کشیدن میل نمایید.

ترکیب ماست و زردچوبه

در طب سنتی زردچوبه طبع گرم و خشک دارد و ماست تر و سرد است و زمانی که با زردچوبه ترکیب شد، طبع آن متعادل می ‌شود. ترکیب زردچوبه با ماست هم راه خوبی برای استفاده از خواص زردچوبه برای لاغری است. ماست دارای ترکیبات پروبیوتیک است و وقتی با زردچوبه ترکیب می‌ شود، به هضم بهتر غذا هم کمک می ‌کند. یک قاشق چای خوری زردچوبه را داخل یک پیاله ماست حل کرده و آن را همراه با غذا یا به صورت جداگانه میل کنید.

چای زردچوبه

چای زردچوبه دارای خواص ضد التهابی است. التهاب به ‌طور عمده با چاقی یا چربی بیش ‌ازحد در بدن همراه است. زردچوبه یک ادویه ضد التهابی است که به کاهش التهاب و فشار اکسیداتیو کمک می ‌کند و بنابراین برای از دست دادن وزن مفید است. همچنین چای زردچوبه مانع از سندرم متابولیک می ‌شود. سندرم متابولیک یکی دیگر از عوامل عمومی چاقی است. چای زردچوبه با کاهش کلسترول، سطوح تری گلیسیرید و سطح قند خون از این بیماری جلوگیری می ‌کند و می‌ تواند در صورت ابتلا به آن درمانش کند.

کپسول زردچوبه

برای درست کردن کپسول زردچوبه باید یک قاشق زردچوبه، یک قاشق زنجبیل و به همان مقدار زیره سیاه یا سبز، یک قاشق فلفل قرمز و به همان مقدار دارچین را با یکدیگر مخلوط نمایید و ترکیب به دست آمده را با یک قاشق عسل مخلوط نموده و خمیر به دست آمده را به صورت نخودی شکل دهید. این ترکیب را درون کپسول هم می توان ریخت و مصرف کرد. بهره گیری از خواص زردچوبه برای لاغری به قرص صورت، سوخت و ساز و متابولیسم بدن را بالا برده و به مرور باعث کاهش وزن شما می ‌شود.

زردچوبه و سیر

ابتدا زردچوبه و حبه سیر له شده را به آب اضافه کنید. سپس به خوبی مخلوط کرده و بنوشید. سیر به پیشگیری از بیماری های متابولیک، خطر ابتلا به دیابت، هایپر لیپیدمی، ترومبوز و کاهش فشار خون بالا کمک می کند. لیمو ترش نیز از تجمع چربی بدن، هایپرلیپیدمی و مقاومت به انسولین پیشگیری خواهد کرد.

بهترین زمان مصرف زردچوبه لاغری

در صورتی که می خواهید از خواص زردچوبه برای کاهش وزن اصولی بهره مند شوید باید چای زردچوبه و آب زردچوبه را قبل از وعده صبحانه میل کنید و شیر زردچوبه را قبل از خواب بنوشید.

نکات مهم درباره مصرف زردچوبه

  • زیاده روی در هر چیز می تواند بد باشد و همین اصل در مورد زردچوبه نیز صدق می کند.
  • هیچ وقت از مکمل های لاغری استفاده نکنید، زیرا می توانید ارگانیک آن را پیدا کنید. بنابراین، سعی کنید از پودرو یا ریشه خام گیاهان استفاده کنید.
  • باید مراقب دوز مصرفی زردچوبه باشید. توصیه می شود میزان مصرف روزانه زردچوبه را به 1500 میلی گرم برسانید. برای نتیجه گیری بهتر استفاده 500 میلی گرم کافی است.
  • بسیاری از مردم از واکنش های آلرژیک به زردچوبه رنج می برند و این واکنش ها ممکن است از التهاب خفیف و خارش گرفته تا دوره های شدید اسهال، ناراحتی معده و حالت تهوع متغیر باشد.
  • اگر در استفاده از زردچوبه دچار عارضه بثورات پوستی شدید مصرف آن را متوقف کنید.
  • زردچوبه تولید صفرا را افزایش می دهد. صفرا در کیسه صفرا ذخیره می شود و ترشح بیش از حد آن می تواند مشکلات کیسه صفرا را تشدید کند و در کیسه صفرا یا مجاری ادراری باعث ایجاد سنگ شود.
  • اگر چه زردچوبه به عنوان ماده ای ضد التهاب شناخته شده است، اما می تواند به عنوان یک محرک ترشح اسید معده را زیاد کند. پس اگر از ریفلاکس یا رطوبت زیاد رنج می برید، زردچوبه کمی خاصیت اسیدی داشته و اوضاع را تشدید می کند.
  • اگر بعد از مصرف زردچوبه احساس ناراحتی یا درد داشتید با پزشک خود مشورت کنید.
اخبار روز سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار مرتبط سایر رسانه ها