سالانه ۱۸۸ تن گیاه دارویی در بروجرد تولید می‌شود

A
۰

جواد گودرزی، مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: سالانه ۱۸۸ تن انواع گیاهان دارویی از ۱۱۶ هکتار زمین‌های کشاورزی این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

" جواد گودرزی " روز پنجشنبه 3 تیر 1400 در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جهاد کشاورزی در راستای توسعه کشت گیاهان دارویی حمایت های لازم را از کشاورزان و جوانان علاقمند به کشت و توسعه این محصول انجام خواهد داد.
وی توزیع قلمه و نشا رایگان، در اختیار قرار دادن زمین های کم بهره در اختیار جوانان علاقمند به کاشت و توسعه گیاهان دارویی و معرفی به بانک برای ارایه تسهیلات را از جمله اقدامات انجام شده برای توسعه این نوع کشت عنوان کرد.

در لرستان ۱۳۰ گونه گیاه دارویی انحصاری وجود دارد.

در این شهرستان یک کارگاه صنایع تبدیلی گیاهان دارویی وجود دارد که سال ۹۰ راه اندازی شده و توسعه آن نیازمند برخوردار بودن از تجهیزات مدرن و صنعتی است.
تولیدات این کارگاه از طریق ۲۵ نمایندگی در سطح کشور شامل انواع عرقیجات گیاهان خشک، گلاب دمنوش‌های گیاهی توزیع و بخشی نیز به کشور گرجستان صادر می‌شود.
وی اظهار داشت: این کارگاه زمینه اشتغال۱۵۰ نفر را به طور مستقیم و غیر مستقیم فراهم کرده است.

وی یادآور شد: شهرستان بروجرد به‌عنوان یکی از ظرفیت‌های بالقوه طبیعی در منطقه زاگرس با دارا بودن موقعیت جغرافیایی ازجمله دشت، تپه، کوه و کوهپایه توانسته گیاهان دارویی فراوانی را در دل خود پرورش دهد.

گودرزی افزود: به‌لیمو ، بابونه ، خاکشیر، زرشک، شیرین‌بیان، کتیرا، سیاه‌دانه از جمله گیاهان دارویی است که در این شهرستان کشت می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها