سرمایه گذاری ایدرو برای احداث پالایشگاه گیاهان دارویی

A
۰

محسن صالحی‌، معاون وزیر و رئیس هیات عامل ایدرو از سرمایه‌گذاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در طرح احداث واحد پالایشگاه گیاهان دارویی در استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش ایرنا از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، محسن صالحی‌نیا با اشاره اینکه سازمان‌های توسعه‌ای همچون ایدرو با توجه به سیاست‌های کلی اصل ۴۴ می توانند در صنایع پیشرفته با فناوری بالا و با صنایع خطر پذیر در کلیه مناطق کشور به سرمایه گذاری مشترک با بخش های غیر دولتی اقدام کند، تصریح کرد: نظر به اهمیت تولید مواد استاندارد در زمینه گیاهان دارویی و هدایت صحیح فرآیند کشت و تولید گیاهان، طرح احداث پالایشگاه گیاهان دارویی در دستور کار قرار گرفته است .

طرح سرمایه گذاری احداث پالایشگاه گیاهان دارویی با مشارکت ۴۰درصدی ایدرو و بخش خصوصی دانش بنیان به میزان ۶۰درصد و با اتکا به دانش و استفاده از توانمندی های بالقوه موجود در کشور با هدف ارائه فرآورده های دارویی طبیعی موثر و محصولاتی با ارزش افزوده بیشتر با امکان حضور در بازارهای جهانی صورت می گیرد .

محل اجرای طرح استان کرمانشاه و میزان سرمایه گذاری برآورد شده هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال خواهد بود .

این پالایشگاه ظرفیت تولید انواع عصاره، اسانس و اشکال مختلف دارویی طبیعی مطابق با استانداردهای روز دنیا را دارا خواهد بود.

کشت گیاهان دارویی و تولید فراورده های آن می تواند به عنوان یک ضرورت ملی و در چارچوب یک برنامه مشخص و جامع، خودکفایی دارویی، اشتغال و توسعه بخش کشاورزی را به دنبال داشته و به عنوان عامل مهمی در ارز آوری برای کشور، اثرگذار باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها