سفید کردن دندان ها به روش گیاهی و طبیعی

A
۰

همه ما برای سفید کردن دندان ها، به دنبال راهکار و روش هایی هستیم که به ما نشان دهند چگونه دندان های خود را سفید کنیم.

همه ما برای سفید کردن دندان ها ، به دنبال راهکار و روش هایی هستیم که به ما نشان دهند چگونه دندان های خود را سفید کنیم. دندان‌ ها به ناچار و طی یک روند طبیعی با افزایش سن، شروع به زرد شدن می ‌کنند. در حالی که کیت ‌های سفید کننده دندان در اکثر داروخانه ها به راحتی در دسترس است، اما بسیاری از داروهای طبیعی وجود دارند که می توانند به سفید کردن دندان ها کمک کنند. ما در این محتوا می‌ خواهیم به بررسی روش های طبیعی برای سفید کردن دندان ها و دلایل زرد شدن دندان ها بپردازیم.

علت زردی دندان چیست؟

  • غذاها و نوشیدنی‌ های خاص مانند قهوه، می توانند دندان ها را لکه دار کنند.
  • از دیگر مواردی که می توانند باعث ایجاد لکه بر روی دندان ها شوند سیگار کشیدن، مصرف مواد مخدر و یا حتی مصرف انواع خاصی از آنتی بیوتیک است.
  • مصرف غذاهای اسیدی، خوراکی‌ های نا مناسب و نوشیدنی‌ های گازدار و رنگی، بیماری لثه و روند پیری می ‌توانند در گذر زمان، مینای دندان را خراب و سفیدی دندان را از بین ببرند.
  • بعضی از عوامل زرد شدن دندان ها، اکتسابی هستند و بر اثر عوامل خارجی، مثل ضربه خوردن به دندان و از بین رفتن مینای دندان یا مصرف بعضی از داروها در طولانی مدت بوجود می ‌آیند.

چگونه دندان هایمان را سفید کنیم؟

برای دانستن اینکه چگونه دندان هایمان را سفید کنیم روش های مختلفی وجود دارد، ما در ادامه به بررسی روش های گیاهی و طبیعی که به سفید شدن دندان‌ ها کمک می‌ کند می ‌پردازیم.

استفاده از روغن های گیاهی

یکی از راه‌ های سفید کردن دندان های زرد، استفاده از روغن‌ های گیاهی است. برخی تحقیقات نشان می دهد که شستن دهان با روغن های خاص، به سفید شدن دندان ها کمک می ‌کند.

روغن های مناسب برای کشیدن روغن به دندان عبارتند از:

  • روغن نارگیل
  • روغن آفتابگردان
  • روغن کنجد
  • روغن میخک
روغن نارگیل

از مریم گلی استفاده کنید

اگر رنگ دندان هایتان به دلیل مصرف چای و قهوه تغییر کرده است، هر شب دندان ها را با مریم گلی ماساژ دهید، همچنین می توانید با جویدن این گیاه دندان هایتان را در مدت کوتاهی سفید کنید. این گیاه مینای دندان را تقویت کرده و زردی دندان ‌ها را کاهش می‌ دهد. برای سفید شدن دندان‌ ها برگ را روی دندان بمالید.

استفاده از خمیر نمک دریا و جوش شیرین

یک قاشق چای خوری جوش شیرین را با 1/2 قاشق چای خوری نمک دریا با یک کمی آب در یک ظرف کوچک مخلوط کنید، تا یک خمیر نازک ایجاد شود، از مسواک نرم برای مالیدن خمیر روی دندان استفاده کنید و به آرامی به مدت 2 دقیقه مسواک بزنید سپس با آب بشویید.

سرکه سیب

سرکه سیب دارای خواص درمانی بسیاری است. این آنتی بیوتیک طبیعی برای دهان و دندان نیز عالی است. سرکه سیب مانند تمیز کننده شخصی برای دندان ها و لثه های شما عمل می کند و لکه ها و باکتری ها را از بین می برد. PH سرکه سیب می تواند لکه های روی دندان را از بین ببرد و به سفید تر شدن طبیعی دندان ها کمک می کند.

سفید کردن دندان ها با ریحان

از ریحان علاوه بر جلوگیری از خونریزی لثه جهت سفید کردن دندان‌ ها هم استفاده می ‌شود. برای این کار، چند برگ ریحان را ریز کنید و با پوست پرتقال مخلوط کنید. پوست پرتقال سرشار از ویتامین c است که به سفیدی دندان ها کمک می‌کند. سپس با مسواک و خمیر خانگی ریحان به مدت 5 دقیقه دندان های خود را بشویید.

ریحان

مسواک زدن با خمیر پودر زردچوبه

یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه ارگانیک و کمی آب را در یک ظرف کوچک مخلوط کنید تا یک خمیر نازک ایجاد شود، از مسواک نرم برای مالیدن خمیر روی دندان استفاده کنید و به آرامی به مدت 2 دقیقه مسواک بزنید و بعد با آب بشویید.

جوش شیرین و آب لیمو ترش

به نظر می رسد که جوش شیرین استفاده های زیادی دارد بنابراین نباید در این جا تعجب آور باشد. این محصول شگفت انگیز همان چیزی است که برای دستیابی به لبخندی با دندان های درخشان تر، به آن نیاز دارید. طبیعت قلیایی و درشت جوش شیرین لکه های ضعیف را از روی دندان ها خراشیده و PH دهان را به حالت عادی باز می گرداند.

پوست پرتقال

برای استفاده از آن می توانید پوست پرتقال را خشک کرده یا به همین صورت خریداری کنید سپس باید آن را پودر کرده و با استفاده از آن دندان هایتان را تمیز کنید. با انجام این کار به طور روزانه دندان های شما سفید خواهند شد.

گل زنبق

ترکیب گل زنبق و نعنا می تواند در از بین بردن لکه های کوچکی که بر اثر مصرف نوشیدنی ها و مواد غذایی رنگی ایجاد شده اند موثر باشد.

سفید کردن دندانهای زرد با پوست موز

قسمت داخلی پوست موز سرشار از پتاسیم، منیزیم و دیگر مواد معدنی است که می ‌توانند جذب مینای دندان شوند و به سفید شدن دندان ها کمک کنند. در این روش، بهتر است که بعد از مسواک زدن و نخ دندان کشیدن، یک موز تازه را پوست بگیرید و قسمت داخلی پوست موز را به مدت 2 دقیقه روی دندانهایتان بکشید و بعد از شستن دندان ها، تا یک ساعت چیزی میل نکنید.

کرفس

گیاه کرفس به عنوان یک ماده‌ تمیز کننده برای سفید کردن دندان‌ ها استفاده می‌ شود، خوردن کرفس باعث تولید افزایش بزاق در دهان شده و باکتری‌ های موجود در دهان را که عامل بوی بد دهان است از بین می ‌برد.

سفید شدن دندان ها با توت فرنگی

میوه‌ دیگری که به سفید شدن دندان های زرد کمک می ‌کند توت فرنگی است. برای سفید کردن دندان با این روش، کافی است مقداری توت فرنگی را رنده کنید و سپس کمی جوش شیرین به آن اضافه کنید تا ماده ‌ای خمیری شکل بدست آورید و با مسواک روی دندان های زرد بکشید.

زغال فعال

برای سفید کردن دندان‌ ها با زغال فعال، کافی است زغال فعال را از داروخانه تهیه کنید و سپس مقداری از آن را روی مسواک نم‌ دار خود بگذارید و حدود 2 دقیقه مسواک بزنید. انجام این کار حدود 2 یا 3 مرتبه در هفته به سفید شدن دندان هایتان کمک می ‌کند.

آبلیمو و نمک

در این روش 1 قاشق چای خوری نمک را با 2 قاشق چایی خوری آبلیمو مخلوط کرده و به عنوان خمیر دندان از آن استفاده کرده و هفته ای دو بار دندانهایتان را با این مخلوط تمیز ‌کنید. اسیدی بودن و ویتامین c موجود در آبلیمو به از بین رفتن لکه های زرد دندان کمک می ‌کند.

جرم گیری دندان با گردو

گردو به عنوان یک سفید کننده طبیعی لکه‌ های دندان را کاهش داده و از رشد باکتری‌ ها در دهان پیشگیری می‌ کند، یک عدد گردو را خوب له کنید و روی دندان‌ های خود بمالید.

توصیه یک متخصص طب سنتی برای سفید شدن دندان

افرادی که مزاج گرم و تر دارند، برای سفید کردن دندان‌ از پودر عدس خام پوست گرفته و نمک استفاده کنند. اشخاصی که مزاج گرم و خشک دارند هم می ‌توانند از ریشه شیرین ‌بیان برای سفید کردن دندان‌ استفاده کنند. افرادی که مزاج سرد و تر دارند، بهتر است از ترکیبات دارچین، زوفا، پر سیاوشان و مصطکی استفاده کنند، تا سفید شدن دندان خود را به چشم ببینند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار مرتبط سایر رسانه ها