شیرینی ها و دسرهای گیاهی مخصوص افراد گیاهخوار و وگان ها است.

شیرینی ها و دسر های مخصوص گیاهخواران

A
۰

با محدودیت های غذایی که گیاهخواران در رژیم غذایی خود دارند باید شیرینی ها و دسر هایی را مصرف کنند که در آن اثری از شیر یا تخم مرغ نمی باشد.

گیاهخواران کسانی هستند که از گوشت، مرغ و هیچ یک از فرآورده های لبنی را استفاده نمی کنند و رژیم غذایی خاص خود را دارند که عاری از هر گونه مواد غذایی است که توسط حیوانات تولید می شود. با در نظر گرفتن محدودیت های غذایی که گیاهخواران در رژیم غذایی خود دارند باید شیرینی ها و دسر هایی را مصرف کنند که در ترکیبات آن اثری از شیر یا تخم مرغ نمی باشد و کاملا مطابق اصول و قواعد گیاهخواران پخته شود. گیاهخواران تخم مرغ و گوشت پرندگان را استفاده می کنند اما از خوردن گوشت قرمز و لبنیات خودداری می نمایند. در ادامه این مطلب با شیرینی‌ ها و دسر های مخصوص گیاهخواران آشنا می‌ شوید.

شیرینی ها و دسر های مخصوص گیاهخواران چگونه پخته می شود؟

همان طور که می دانید یکی از مواد اصلی در پخت انواع شیرینی، تخم مرغ است اما از آن جایی که عده ای از گیاه خواران از خوردن آن اجتناب می کنند، شیرینی گیاهخواری که مخصوص این افراد تهیه می شود بدون تخم مرغ بوده و از روغن های گیاهی با کیفیتی استفاده می کنند که ماندگاری بالاتری داشته باشند و طعم بهتری را برای مشتری به ارمغان بیاورند. معمولا در شیرینی ها و دسر های مخصوص گیاهخواران به جای استفاده از شکر های معمولی و شیرین کننده های مصنوعی که بسیار مضر هستند از شکر استویا استفاده می کنند که فاقد کالری و کربوهیدات می باشد. همچنین نکته دیگری که باعث محبوبیت شیرینی های گیاهخواران می شود جایگزین کردن آرد جو و آرد کلم به جای آرد های معمولی است که دارای خواص زیادی از جمله فیبر می باشد. همچنین از روغن های خاصی مانند روغن زیتون، روغن نارگیل و روغن شاهدانه استفاده می کنند تا شیرینی هایی که می پزند به عنوان یک منبع مغزی پروتئین نیز محسوب شوند.

دسرهای گیاهخواران

گرانولا

ماده اصلی تشکیل دهنده این میان وعده جو پرک است که برای طعم دار کردن آن از میوه های خشک و آجیل استفاده می شود که همراه با ماست های میوه ای و شیر مخلوط می کنند. این خوراکی منبع فیبر است و بسیار سالم و مقوی است که افراد برا تقویت بنیه خود نیز می توانند از این خوراکی به عنوان میان وعده استفاده کنند. از آنجایی که هیچ شیرین کننده مصنوعی یا قند مضری در این خوراکی به کار نرفته است شما می توانید برای شیرین تر شدن آن از کمی عسل نیز استفاده کنید.

باقلوا کتویی

از آنجایی که در تهیه این باقلوا ها از آرد نارگیل، بادام و پسته استفاده می شود و برای شیرین کردن طعم آن از شکر استویا به جای شکر معمولی استفاده می شود برای کسانی که رژیم کتو دارد توصیه می شود. لازم به ذکر است که هر عدد از این باقلوا ها 50 کالری دارند.

توپک خرمایی

توپک های خرمایی شرینی هایی هستند که ماده اصلی تشکیل دهنده آن ها گردو، خرما، کنجد می باشد که با پودر کاکائو بدون قند ترکیب می شود و هر عدد از آن ها دارای حدودا 60 کالری می باشند.

بار خرمایی

این شیرینی تشکیل شده از آرد ذرت و خرما است که با شکر استویا شیرین شده است و یک گزینه عالی برای گیاه خواران محسوب می شود. بهتر است بدانید که کالری موجود در هریک از این شیرینی ها برابر 120 کالری می باشد.

تارت بار عسلی

اگر به دنبال یک میان وعده خوشمزه و در عین حال مقوی برای خود هستید این خوراکی یک گزینه عالی برای شما محسوب می شود، چرا که از آجیل های خوشمزه که با آرد جو و عسل با کیفیت مخلوط شده اند، درست می شود که ترکیب این مواد با هم طعم هوس برانگیزی را می سازد.

بار انرژی

شیرینی انرژی بار که بسیاری از ورزشکاران از این خوراکی به عنوان میان وعده استفاده می کنند که هر عدد آن دارای 130 کالری می باشند، زیرا از مواد مغذی مانند تخم کدو، خرما و جو پرک تهیه شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها