عرضه 30 قلم داروی گیاهی دامپزشکی به بازار تا سه سال آینده

A
۰

یک شرکت دانش بنیان فعال در عرصه تولید داروهای گیاهی، در صدد است که ۳۰ قلم داروی گیاهی دامپزشکی را تا ۳ سال آینده وارد بازار کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یک شرکت دانش بنیان، لاله حجازی مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان تولید کننده محصولات بر پایه گیاهان دارویی گفت: این شرکت دانش بنیان داروسازی بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تصمیم دارد بیش از ۳۰ قلم داروی گیاهی دامپزشکی جدید را تا سه سال آینده روانه بازارکند.

این داروها برای درمان بیماری‌های برونشیت ، نیوکاسل ، آبله ، سی ار دی ، آنفولانزای فوق حاد تنفسی در درگیری‌های حاد استفاده می‌شود.

حجازی در خصوص یکی از محصولاتی که اخیرا وارد بازار شده است، گفت: بر اساس نیازسنجی متقاضیان حوزه بیماری‌های طیور و با هدف جلوگیری از خروج ارز، مرکز تحقیقات این شرکت دانش بنیان سال گذشته مطالعات و پژوهش‌‎هایی برای تولید دارویی برای رفع بیماری تنفسی طیور و گاها دام آغاز کرد.

وی با بیان اینکه این داروی گیاهی پس از تامین نیاز بازارهای داخلی به خارج کشور صادر شد، توضیح داد: مرغداران می‌توانند برای رفع بیماری‌های تنفسی طیور و دام‌ها این داروی دانش بنیان را با اطمینان خاطر جایگزین داروهای شیمیایی و گیاهی دیگر کنند.

حجازی دوز مصرف پایین با تاثیر زیاد این دارو را بسیار با اهمیت دانست و گفت: نوع فرمولاسیون، درصد ماده موثره، نوع مواد استفاده شده، افزایش سطح سیستم ایمنی و پشتیبانی در بیماری‌های ویروسی را می‌توان از جمله دیگر ویژگی‌های این دارو گیاهی برشمرد.

این فعال دانش بنیان گفت: معمولا برای مرغداران مقرون به صرفه نیست که از نمونه های خارجی استفاده کنند زیرا قیمت بالایی دارند اما این داروی تولیدی در این شرکت با خاصیت گیاهی دارای صرفه اقتصادی برای مرغداران و پرورش دام خواهد بود.

آویشن با خاصیت ضدمیکروبی باعث پاک‌ سازی دستگاه تنفس می‌شود و عصاره سرخارگل نیز یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افزایش تقویت سیستم ایمنی طیور است. در این دارو از ویتامین‌های E و C استفاده شده و دارای آنتی‌اکسیدان قوی است.

این دارو باعث افزایش تقویت سیستم ایمنی نیز خواهد شد.

حجازی گفت: این شرکت دانش بنیان هم اکنون با تولید ۱۵ محصول دارویی دامپزشکی با پایه گیاهی، رتبه نخست کشور را به لحاظ تعدد داروهای گیاهی دامپزشکی به خود اختصاص داده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها