عناب برای غلبه بر کرونا مفید است

A
۰

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ،این میوه در بین گروه‌هایی از جامعه به خصوص افراد دارای بیماری‌های فشار خون و سرماخورده بیشتر مصرف می‌شود و با توجه به ارزش دارویی آن در افزایش ایمنی بدن به نظر می‌تواند میوه‌ و گیاه دارویی مناسبی برای پیشگیری از بیماری‌های مسری مانند آنفلوآنزا و حتی کرونا ویروس جدید باشد.

«سیدکاظم کاظمینی» عضو هیات علمی دانشگاه شهید صدوقی یزد با اشاره به خواص دارویی میوه عناب در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار می‌کند: عناب، داروی گیاهی موثری در تقویت سیستم ایمنی بدن است و در هنگام سرماخوردگی نیز استفاده از آن بسیار موثر خواهد بود.

جوشانده عناب که به میزان ۵۰ گرم در یک لیتر آب تهیه می‌شود، شربت خوبی برای عوارض سرماخوردگی مانند مشکلات سینه‌ای و تنفسی است، به ویژه در خشونت و گرفتگی صدا و سرفه‌های ناشی از حرارت نیز بسیار موثر است.
عناب با خواصی شگفت انگیز
وی با بیان این که میوه عناب در بارداری نیز منع مصرف ندارد، گفت: البته هر گیاه دارویی یک سری عوارض به همراه دارد به طور مثال مصرف عناب در معده ‎های سرد به ویژه اگر نفخ وجود دارد، منع شده یا در صورت لزوم مصرف، استفاده از آن به همراه مویز یا شکر توصیه شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها