فواید حنا برای رشد مو | خواص حنا برای مو | طرز استفاده از حنا برای مو

فواید حنا برای پیشگیری و درمان ریزش مو + نحوه استفاده

A
۰

مواد شیمیایی ممکن است به مرور زمان باعث تخریب و شکنندگی موهای شما شوند. بنابراین، حنا را برای رشد مو و درمان ریزش مو امتحان کنید.

رشد مو و درمان ریزش مو می تواند فرآیندی زمان بر و خسته کننده باشد. با آگاهی از علل ریزش مو و استفاده از روش‌ های مختلف درمان ریزش مو می‌ توانید رشد سریع تر مو را بهبود بخشید اما مواد شیمیایی ممکن است به مرور زمان باعث تخریب و شکنندگی موهای شما شوند. بنابراین، حنا را برای رشد مو و درمان ریزش مو امتحان کنید که یک درمان طبیعی است که می توانید در خانه درست کنید. قابلیت رنگ کردن مو با حنا کاملاً برای همه شناخته شده است. با این حال حنا، فواید بسیار بیشتری برای مو دارد. حنا می تواند اغلب برای تشویق رشد مو و درمان ریزش مو استفاده می شود.

فواید حنا برای رشد مو و درمان ریزش مو

حفظ سلامت پوست سر

حنا دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی است و می تواند برای پوست سر خنک کننده باشد و به حفظ سلامت پوست سر کمک کند. از رشد مالاسزیا، قارچ هایی که باعث شوره سر می شوند، جلوگیری می کند.

تولید روغن و سطوح pH را متعادل می کند

حنا نه تنها از مشکلاتی مانند شوره سر جلوگیری می کند، بلکه یک ماده عالی برای متعادل کردن تولید روغن و PH پوست سر شماست که می تواند در درمان ریزش مو نیز موثر باشد. این چربی اضافی را از موهای شما پاک می کند و همچنین عملکرد طبیعی غدد چربی را بازیابی می کند.

بیشتر بخوانید: ۱۰ راهکار طبیعی برای رشد سریع مو

خواص حنا برای طاسی

برای استفاده از خواص حنا در کمک به طاسی، ۵۰ تا ۶۰ گرم برگ حنا را در ۲۵۰ گرم روغن خردل بجوشانید. سپس آن را صاف و در بطری دربسته نگهداری کنید. مو و پوست سر خود را بطور مرتب با این روغن ماساژ دهید. این کار بطور طبیعی، سبب تحریک رشد مو می‌ شود.

حنا باعث رشد مو و کاهش ریزش مو می شود

حنا می تواند به کاهش ریزش مو و درمان آن کمک کند. همچنین از موخوره جلوگیری می کند، آسیب مو را کاهش می دهد و سلامت پوست سر را افزایش می دهد. تقویت سلامت پوست سر، باز شدن منافذ پوست، و سطح pH متعادل می تواند ریزش مو را متوقف کند و رشد موی سالم را تقویت کند.

حنا برای درمان ریزش مو

ترمیم کننده و تقویت کننده مو

مواد مغذی موجود در حنا به تغذیه موهای شما کمک می کند و در عین حال آسیب مو را نیز ترمیم می کند. تحقیقات نشان می دهد که حنا شکنندگی ریزش مو و آسیب مو را کاهش می دهد و مو را قوی می کند همچنین به جلوگیری از جوش پوست سر کمک می کند و پوست سر را تمیز نگه می دارد.

بیشتر بخوانید: درمان قطعی ریزش مو با ماسک های طبیعی

بهبود شرایط مو

حنا حالت دهنده ای است که موها را مرطوب نگه می دارد و سبوم اضافی را از بین می برد. به ویژه هنگامی که در ترکیب با سایر مواد آبرسان استفاده می شود، می تواند مفید باشد. حنا در به حداقل رساندن مشکلاتی مانند مو خوره و شکافتن انتهای مو و درمان ریزش مو کمک می کند.

نحوه استفاده از حنا برای مو

حنا یک رنگ موی طبیعی است که برای قرن‌ها است برای رنگ کردن مو، حالت دادن به آن و تقویت رشد موی سالم استفاده می‌شود. در اینجا مراحل و نحوه استفاده از حنا برای موها آورده شده است.

1- انتخاب پودر حنا

پودر حنا در رنگ‌های مختلف از قرمز تا مشکی موجود است. سایه‌ای را که می‌خواهید به دست آورید انتخاب کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که حنا نمی‌تواند موهای شما را روشن کند.

2- پودر حنا را با آب ترکیب کنید

پودر حنا را در یک کاسه غیرفلزی با مقدار کمی آب گرم مخلوط کنید تا خمیر یکدست و غلیظی به دست آید. همچنین می‌توانید مقداری آب لیمو یا سرکه به مخلوط اضافه کنید تا تاثیر رنگ‌پذیری را افزایش دهید.

3- مالیدن خمیر حنا روی موها

از آن‌جایی که حنا رنگ زیادی دارد حتما دستکش بپوشید تا از لک شدن دست‌هایتان محافظت کنید. بهتر است که خمیر حنا را روی موهای تمیز و خشک بمالید. این کار را از ریشه شروع کنید و تا نوک موهایتان ادامه دهید. برای اطمینان از پخش شدن یکنواخت حنا روی موهای خود، از یک شانه دندانه درشت یا انگشتان دست استفاده کنید.

4- موهای خود را بپوشانید

هنگامی که موهایتان با خمیر حنا پوشانده شد، آن را در یک پلاستیک یا کلاه مناسب بپیچید تا حنا به سرعت خشک نشود. همچنین می‌توانید حوله‌ای را دور سر خود بپیچید تا گرما ایجاد شود و به نفوذ حنا به عمق موهایتان کمک کند.

5- صبر کنید

خمیر حنا را حداقل 2 تا 3 ساعت یا تا زمانی که کاملاً خشک شود روی موهایتان نگه دارید. ماندن طولانی مدت حنا روی موها، رنگ‌پذیری آن را افزایش می‌دهد.

6- حنا را آبکشی کنید

در این مرحله باید سرتان را آبکشی کنید تا حنا را از لابه‌لای موهای خود خارج کنید. بهتر است این کار را با آب گرم انجام تا موهایتان شفاف شود. در 24 تا 48 ساعت اول پس از استفاده از حنا از شامپو یا نرم‌کننده استفاده نکنید، زیرا می‌تواند در جذب رنگ اختلال ایجاد کند.

7- موهایتان را حالت دهید

در آخرین مرحله نوبت به حالت دادن موها می‌رسد. پس از آبکشی حنا از روی موها، یک نرم‌کننده عمیق یا روغن طبیعی را به موهایتان بمالید تا ساقه موهایتان را تغذیه و آبرسانی کنید. بسته به سرعت رشد موهایتان و سرعت محو شدن رنگ حنا، در صورت نیاز می‌توانید هر 4 تا 6 هفته یک بار این کار را تکرار کنید.

مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها