مصرف سبزیجات راهکاری مناسب برای افزایش رشد مو

A
۰

سبزیجات مفید که باعث افزایش رشد مو می ‌شوند، عموما حاوی ترکیباتی مغذی مانند ویتامین ‌ها و مواد معدنی، فیبر و … هستند.

یکی از این مشکلات شایع، شکایت از ریزش مو و داشتن موهایی کم ‌‌پشت و نازک است. هر کدام از ما می ‌خواهیم موهایی زیبا، درخشان، خوش ‌حالت و پر پشت داشته باشیم. سبزیجات مفید که باعث افزایش رشد مو می ‌شوند، عموما حاوی ترکیباتی مغذی مانند ویتامین ‌ها و مواد معدنی، فیبر و … هستند. تمامی این ترکیبات به طور مستقیم بر روی سلامت و رشد مو تاثیر دارند. الیاف و مواد معدنی موجود در سبزیجات به حفظ بافت مو کمک کرده و رشد مو را به طور قابل توجهی افزایش می ‌دهد.

رشد مو با مصرف سبزیجات

سبزیجات بهترین دوستان شما برای کاهش وزن اضافی هستند و برای درمان ریزش مو و تقویت رشد مو فواید متعددی دارند. سبزیجات برای رشد مو حاوی ویتامین ها، فیبر و مواد معدنی هستند که به مدیریت و حفظ بافت، ضخامت و صافی موهای شما کمک می کنند. باید بگوییم که رشد مو به عواملی همچون سن، سلامت، ژنتیک و رژیم صحیح غذایی نیز بستگی دارد، اما نقش مواد گیاهی به خصوص سبزیجات را در سلامت و رشد مو نباید فراموش کرد. در این مقاله قصد داریم بهترین و ارزشمند ترین سبزیجات را برای رشد مو معرفی کنیم.

اسفناج و افزایش رشد مو

در بین سبزیجات مفید که به رشد مو کمک می‌کنند، اسفناج در صدر جدول قرار دارد. این گیاه سبز رنگ سرشار از فیبر خوراکی، منبع غنی آهن و روی، همچنین سایر ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است. این مواد معدنی نقش مهمی در سلامت و افزایش رشد مو دارند. در بسیاری از موارد کمبود روی و آهن باعث ریزش مو می ‌شود. پس برای افزایش رشد موی خود مصرف اسفناج را فراموش نکنید.

تقویت رشد مو با هویج

هویج یک منبع غنی از ویتامین B7 یا بیوتین است که یک مقوی سالم برای مو محسوب می شود. بیوتین برای رشد مجدد مو ضروری است. در عین حال به تقویت ریشه مو کمک می کند تا موها به راحتی نریزند. هویج همچنین سرشار از بتاکاروتن، پیش ساز ویتامین A است که به تقویت سلامت مو کمک می کند. مقداری هویج را بجوشانید. آبی که آن ها را جوشانده اید دور نریزید، از همان برای آسیاب و مخلوط کردن آن ها استفاده کنید. خمیر را به موهای خود بمالید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند. آن را با شامپو ضد ریزش بشویید. این ماسک از ریزش مو جلوگیری کرده و همچنین به رشد مو کمک می کند .

پیاز کمک کننده به رشد مو

از دیگر سبزیجات مفید برای رشد مو می ‌توان به پیاز اشاره کرد. این گیاه سرشار از مواد معدنی مفید، آهن، روی و بیوتین است. ترکیبات ذکر شده همگی برای رشد مو مهم و ضروری هستند. علاوه بر این پیاز به واسطه داشتن خواص منحصر به فرد از سفید شدن زود رس موها جلوگیری می ‌کند.

ترمیم سلول های مو با سیب زمینی شیرین

این مدل از سیب زمینی سرشار از بتاکارتن است. بدن ما بتاکارتن را به ویتامین A تبدیل می ‌کند. ویتامین A نیز نقش مهمی در ترمیم سلول ‌های آسیب دیده دارد. مصرف سیب زمینی شیرین تا حدودی نیاز بدن به ویتامین A را تامین کرده، بنابر این آسیب ‌های وارد شده به فولیکول ‌های مو سریع‌ تر ترمیم می‌ شود و سبب افزایش رشد موها می گردد.

گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان

گوجه فرنگی منبع غنی آنتی اکسیدان لیکوپن است. آنتی اکسیدان ها نیز عوامل موثر در ترمیم سلولی هستند. آن ها به حذف ناخالصی ها و سموم از سطح پوست سر کمک می کنند. برای نتیجه بهتر می توان گوجه فرنگی را مستقیماً مصرف کرد یا تفاله گوجه فرنگی را روی پوست سر قرار داد. گوجه فرنگی به بهبود درخشندگی مو کمک می کند.

سیر محرک رشد مو

سیر اگرچه بوی تند دارد، اما یک مقوی ایده آل برای مو است. خوب است آن را به جدول رژیم غذایی خود اضافه کنید، زیرا حاوی کالری بسیار کمی است. علاوه بر این، سیر حاوی محتوای گوگرد بسیار بالایی است که برای رشد مجدد مو بهترین گزینه در نظر گرفته می شود.

چغندر قند و سرعت رشد مو

چغندر قند ماده‌ای به نام لیکوپن دارد، رنگ قرمز آن نیز به دلیل وجود همین ماده است. لیکوپن ماده‌ ای است که سرعت رشد مو را افزایش می ‌دهد. به همین دلیل چغندر از آن دسته سبزیجات مفید است که به تحریک افزایش رشد مو کمک می ‌کند.

شفافیت مو با برگ کاری

برگ کاری نیز در دسته سبزیجات ارزشمند برای رشد مو قرار دارد. این گیاه سرشار از پروتئین کراتین است. همانطور که می ‌دانید کراتین، پروتئین اصلی موها به حساب می ‌آید و یک درمان عالی برای ریزش مو محسوب می شود. همچنین حاوی بسیاری از ترکیبات مفید است که به دلیل وجود آن ها، یک محرک بی نظیر برای رشد مو نیز به شمار می رود. با استفاده از این سبزی مفید می ‌توانید موهایی شفاف و سالم داشته باشید.

لوبیا سبز و حفظ بافت مو

سبزیجات مفید که باعث افزایش رشد مو می ‌شوند عموما حاوی ترکیباتی مغذی مانند ویتامین ‌ها و مواد معدنی، فیبر و … هستند. لوبیا سبز غنی ترین منبع ویتامین های A و E است. ویتامین E برای بهبود درخشندگی و حجم مو بسیار مهم است. همچنین از موها در برابر سفیدی زود رس محافظت می کند.

فلفل سبز مفید برای رشد مو

از دیگر سبزیجات مفید برای افزایش رشد موها می ‌توان به فلفل سبز اشاره کرد. فلفل سبز یک منبع غنی از کراتین و ویتامین E است. این ترکیبات به رشد فولیکول ‌های جدید کمک کرده و سلول‌ های آسیب دیده را به سرعت ترمیم می ‌کنند. به همین دلیل می ‌توان از خواص ارزشمند آن برای افزایش رشد موها استفاده کرد.

زنجبیل تقویت کننده قوی

زنجبیل تازه در درمان طبیعی مشکلات موی سر، تقویت تار های آن و رشد سریع مو نقش مهمی دارد. تحریک گردش خون در پوست سر از فواید زنجبیل است. حاوی ترکیبات مفید برای رشد سریع مو مانند منزیم، پتاسیم، فسفر، آنتی‌اکسیدان، گینجرول و غیره است. خاصیت ضد میکروبی و ضد شوره دارد. محافظت از مو در برابر رادیکال ‌های آزاد به دلیل وجود آنتی‌اکسیدان‌ ها و تقویت و ضخیم‌ شدن تار های مو به دلیل وجود اسید های چرب در آن از مزیت های آن است.

پیازچه و درمان شوره سر

یکی از خواص پیازچه برای مو کمک به تقویت مو و افزایش رشد مو است. پیازچه حاوی مقادیر بالایی از ترکیبات گوگردی است که این ترکیبات گوگردی موجب افزایش تولید کلاژن شده و از این طریق موجب تقویت و افزایش رشد مو می‌ شود. درمان شوره سر از دیگر خواص پیازچه برای مو است.

تقویت مو با فلفل چیلی سبز

یکی دیگر از منابع غنی کراتین و ویتامین E ، فلفل سبز است. این گیاه برای تقویت رشد مو عالی است. همچنین به ترمیم سلول های آسیب دیده پوست سر کمک کرده و به تقویت فولیکول های جدید مو می پردازد.

نکاتی برای حفظ و سلامت مو

در این مقاله، با بهترین سبزیجات برای رشد مو آشنا شدیم. به خاطر داشته باشید که موهای تمیز و مرطوب، بهتر از موهای خشک و کثیف مواد مغذی را جذب می کنند. همچنین استفاده از آب گرم منافذ مو و پوست سر را باز می کند، در حالی که آب سرد آن ها را می بندد. بنابر این قبل از استفاده از ماسک مو، از آب گرم و بعد از استفاده از ماسک مو، از آب سرد استفاده کنید.

از ریختن آب داغ روی موهایتان خودداری کنید، زیرا روغن طبیعی مو را از بین برده و خاصیت ارتجاعی آن را کاهش می دهد. هر ماسکی به زمان کافی برای نفوذ به موها نیاز دارد. از هر ماسک حداقل 30 دقیقه استفاده کنید تا نتیجه بگیرید. در مقابل نباید ماسک را بیش از حد روی سر نگه داشت. زیرا هنگامی که ماسک شروع به خشک شدن می کند، ممکن است رطوبت موها را از بین ببرد و آن ها را خشک کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار مرتبط سایر رسانه ها