مضرات گوشت خواری

A
۰

از مضرات گوشتخواری می توان به بالا رفتن کلسترول و چربی خون و دیابت و نقرس و رسوب چربی در جدار داخلی رگها، اشاره کرد.

افراد زیادی هستند که در بیشتر وعده های غذایی شان از گوشت استفاده می کنند. آن ها نمی دانند مضرات گوشتخواری به مراتب بیشتر از گیاهخواری است. نمی توان به جرات گفت که این رژیم، خاصیت درمانی دارد یا ناشی از اختلالات خوردن است. در رژیم گوشتخواری، بیشتر روی مصرف گوشت گاو تمرکز شده و در کنار آن از گوشت بره، گوسفند، مرغ، بوقلمون و … هم استفاده می شود. از مضرات گوشتخواری می توان به بالا رفتن کلسترول و چربی خون و دیابت و نقرس و رسوب چربی در جدار داخلی رگها که ناشی از همین خوردن گوشت است، اشاره کرد. پروتئین حاصل از گوشت برای جذب شدن، معده انسان را به یک کار طاقت فرسا وا می دارد، در حالی که پروتئین های نوع گیاهی راحت تر جذب شده و بدن انسان و دیگر حیوانات گیاهخوار آنها را آسان تر قبول می کند. این هم یکی دیگر از مضرات گوشتخواری می باشد.

آیا غذای بدون گوشت بنیه را ضعیف می‌کند؟

عده‌ای معتقدند غـذای بـدون گوشت بنیه را ضعیف می‌ کند، در صورتی که قدرت در گیاهان به مراتب بیشتر از گوشت است. علاوه بر آن، این گوشت است که بی اعتدالی در بدن به وجود می‌ آورد و مانند قهوه، چای و غیره ایجاد تحریک می‌ کند و موجب می‌ شود که انسان بیشتر بخورد و در نتیجه اسید اوریک بدن زیاد شود. گوشت بار بدن را زیاد و هضم را مشکل می‌ سازد و در نتیجه‌ ی پخته شدن مقداری مواد آن هم از بین می‌ رود و چربی‌ های آن در رگ‌ ها مانده و تولید سکته‌ های قلبی، مغزی و چاقی می کند.

دکتر نواب می‌ نویسد:

در گوشت حیوانات همواره مقادیری میکروب و انگل‌ های مختلف وجود دارد که مصرف خام آن خطرناک و حرارت دیده و پخته آن هم از ارزش غذایی گوشت می‌ کاهد و بدن نمی‌ تواند آن طور که باید و شاید از ازت و پروتئین مواد گوشتی استفاده کند، به ناچار مقادیر قابل توجه ازت به صورت مدفوع از بدن دفع می‌ گردد که برای پرورش درختان منبع بسیار خوبی به شما می‌ رود. در حالی که در گیاهان نه تنها میکروب بیماری زا برای انسان وجود ندارد، بلکه برعکس تخم گیاهان و دانه‌ ی کلیه مواد گیاهی از قبیل هسته پرتقال، نارنگی، هندوانه و کدو باعث دفع کرم‌ ها و انگل‌ های روده‌ ای می‌ شود.

در گوشت‌ های مختلف حیوانی به تفاوت ۵۰-۴۰ درصد چربی به صورت اسید های چرب اشباع شده و کلسترول وجود دارد که نه تنها باعث افزایش سطح کلسترول خون می‌ گردد، بلکه باعث رسوب کلسترول در جدار عروق گشته و باعث پیری و اسکلروز جدار عرق می‌ شود. با کشتن حیوان و تهیه مواد گوشتی نه تنها حیات آن از بین می‌ رود بلکه به علت رکود جریان خون و مبادله نشدن مواد سمی که در گوشت حیوان باقی می‌ ماند، همواره حالتی از مسمومیت در گوشت وجود دارد. زیرا پس از مرگ یا کشته شدن حیوان دقایقی چند هنوز عضلات به زندگی خود ادامه می‌ دهند و لازمه‌ ی حیات در سلول‌ های عضلانی، مصرف مواد غذایی و دفع فضولات و مواد سمی است. ولی چون گردش خون جریانی ندارد تا مواد زاید و مضر را دفع نماید لذا در عضله باقی می‌ ماند. در حالی که کندن میوه یا گیاه باعث مرگ درخت و گیاه نمی‌ گردد، بلکه انسان با مصرف میوه‌جات و سبزیجات باعث انتشار دانه‌ های آن شده و در پخش رویش گیاه کمک می‌ کند. علاوه بر این که مالونالدهید که ماده‌ ای است سمی و سرطان زا، از طریق مراکز تجسسات سرطانی اخیرا توسط دانشمندان در گوشت پیدا شده است.

همان طور که یک ظرف گوشت حیوانی، در محیط خارج از بدن دچار گندیدگی و فساد می‌ شود، از تجزیه‌ ی آن‌ ها در بدن نیز مـواد اورات، اسیدلاکتیک، پتومایین، لکومایین، اندل و اسکاتدال به وجود می‌ آید که مدفوع را متعفن می‌ سازد و هر قدر گوشت مانده تر باشد، تخمیرش بیشتر و زیر دندان نرم تر و به ظاهر مطلوب تر خـواهـد بـود. در حالی که با مصرف ایـن قـبل فرآورده‌ های حیوانی مانده تدریجا به مسمومیت خود کمک می‌ کند. در صورتی که میوه جات فاسد نمی‌ گردند، فقط ممکن است گاهی ترش شوند که در مصرف آنها هیچ گونه عارضه نا مطلوبی برای انسان به وجود نمی‌ آید و به طوری که از همین رسیدگی و ترشیدگی در تهیه انواع سرکه‌ های انگور، سیب و غیره استفاده می‌ کنند.

دکتر مجدی می‌ نویسد:

دکتر انکیتز ۲ غذا شناس معروف و نه نفر عالم دیگر می نویسند: تحقیقات مفصل آن‌ ها این نتیجه را به دست داده که یک پرس غذای گوشتی مانند «بیفتک، غیر از سیب زمینی، سبزی و سایر مخلفاتی که آن هم برای زینت در بشقاب به کار می‌ رود و معمولاً خورده نمی‌ شود دارای مواد سمی زیر است و با مصرف گوشت وارد بدن شده و غذای غیرصحیح همراه با سم را به سلول‌ های بدن تحمیل می‌ نماید.

لیست سمومی که در گوشت موجود است:

  • منوکسی کلر Methosychlor
  • کلردین Chlordane
  • هپتاکلر Heptachlor
  • توگزافن Toxaphone
  • لیندین Lindane
  • بنزن Benzene
  • هگزاکلراید Hexachloride
  • لدرين Aldrin
  • دیلدرین Dickdrin
  • د. د. ت. D. D. T
  • پستی ساید Pestiside
  • استیل بسترول Stilbestrol
  • اورومایسین

باقی مانده روغن‌ های معدنی Mineral oil Residue و مقادیر دیگری نیز مواد شیمیایی که در یک خوراک «رست بیف» وجود دارد و خورده می‌ شود.

در کتاب «شناخت رابطه غذا و محیط با انسان» آمده است: با توجه به افزایش سریع جمعیت و نیاز روز افزون مـردم بـه گـوشت و فرآورده‌ های آن جهان در آینده دچار کمبود فرآورده‌ های حیوانی شده و از طرف دیگر سلامت مردم از راه تغذیه گوشت خواری و پخته خواری هر چه بیشتر به خطر خواهد افتاد. امروزه برای تهیه گوشت کشورهای صادر کننده می‌ کوشند حداکثر استفاده از دام‌ های خود را بنمایند، برای مثال حیوانی که هنوز از خستگی زایمان قـبل فارغ نشده به وسیله تزریق هورمون مجددا او را برای لقاح آماده سازند و یا با قرار دادن آنها در اماکن بسته و تاریک و با روشن کردن و خاموش کردن چراغ‌ های نورانی حیوان را از خواب بیدار کرده و او را وادار به خوردن می‌ کنند تا زودتر چاق شده و به کشتارگاه روانه کنند و یا با تزریق هورمون گاو ماده را وادار می‌ کنند تا گوساله دو قلو بزاید مانند ماشین‌ های جوجه کشی از وجودش برای به وجـود آوردن حیوانات دیگر استفاده می‌ شود.

مضرات تخم مرغ‌ های غیر طبیعی

هم چنین در مورد پرورش مرغ و جوجه تولید تخم مرغ که امروزه به روش‌ های کامپیوتری انجام می‌ شود و در نتیجه مرغی که به بازار می‌ آید از لحظه‌ ی حیات تا لحظه‌ ی مرگ، رنگ آفتاب را به خود ندیده است و به جای زندگی در باغ و باغچه محکوم به زندگی در فضای دربسته و تنگ و تاریک است. تخم مرغ‌ ها هم از خواص تخم مرغ‌ های قدیمی و خانگی بی بهره‌ اند، پوست تخم مرغ به زودی شکسته و یا ترک برداشته فاسد می‌ گردد، زرده تخم مرغ رنگ طبیعی نداشته کم رنگ و یا کلا بی رنگ می‌ باشد، سفیده آن قوام آبکی داشته و به همین جهت اغلب تخم مرغ‌ ها به اشکال غیر عادی در آمده و زود شکسته می شود و ترک برمی دارد. تهیه کالباس و سوسیس و غیره هم در همین زمینه است. مصرف ایـن گـونه گوشت‌ ها و تزریق هورمون‌ ها و یا آنتی بیوتیک‌ ها به حیوانات و خستگی حیوانات و حالت مسمومیت بدن آن‌ ها خواه ناخواه اثرات و تغییراتی در بدن مصرف کننده به وجود می‌ آورد. آتروفی بیضه، تغییرات صدا در مرد ها، اختلالات رویشی موی صورت و نقاط دیگر بدن و غیره، اثـرات ناهنجار و نامعتدل هـورمون‌ ها و مصرف بی جای آن در حیوانات است که به طور غیرمستقیم از راه تغذیه گوشت به انسان سرایت می کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها