نقش ویتامین B17 در بدن چیست؟

A
۰

ویتامین B17 باعث کاهش تومور ها شده و از گسترش سرطان به سایر قسمت های بدن جلوگیری می کند. این ویتامین یک درمان جایگزین برای سرطان است.

آمیگدالین به نامهای التریل یا ویتامین B17 شناخته شده است. یک ترکیب سیانوژینیک گیاهی است که به خصوص در هسته گیاهان خانواده گل سرخیان مثل زردآلو، هلو و گیلاس و سیب وجود دارد. این ویتامین یک درمان جایگزین برای سرطان است. ویتامین B17 باعث کاهش تومور ها شده و از متاستاز یا گسترش سرطان به سایر قسمت های بدن جلوگیری می کند. مواد غذایی سرشار از ویتامین B17 نیتریلوسید نامیده می شوند که شامل دانه ها، غلات، مغز ها، جوانه ها، غده ها، برگ ها و لوبیا ها است.

خواص ویتامین B17 چیست؟

ویتامین B17 در واقع یک ویتامین نبوده بلکه یک گلیکوزید می ‌باشد. که با درصد بالایی در اکثر انواع توت و دانه ‌ها دیده می ‌شود. فواید آن در سلامت در مواد غذایی غنی از ویتامین B17 بیشتر از مکمل‌ های آن است. ویتامین B17 یا لتریل یک ویتامین ضد سرطان نامیده می شود. نام آمیگدالین از آمیگدال به معنی بادام گرفته شده است. این ویتامین متشکل از ترکیبی از دو مولکول بنزالیداید و سیانور می باشد که با عنوان آمیگدال شناخته شده است. مهم ترین منابع تامین کننده ویتامین B17 شامل هسته زردآلو، هلو، شلیل، گوجه سبز، بادام تلخ و سیب می شود.

ویتامین B17

خاصیت ضد سرطانی ویتامین B17

به طور کلی ویتامین B17 در پیشگیری و درمان سرطان نقش چشمگیری دارد. ویتامین B17 با عنوان آمیگلداین کاربرد گسترده ای دارد که به موجب از بین بردن سلول های سرطانی یک داروی ضد سرطان شناخته شده است.

تحقیقات بیانگر آن هستند که ویتامین B17 زمینه را برای از بین رفتن سلول های سرطانی مهیا می کند و کمک شایانی در درمان غده های سرطانی می کند. در حقیقت ویتامین B17 با تجزیه مواد سرطان زا، انسداد منابع تغذیه سلول های تومور سبب مهار رشد سلول های سرطانی می گردد.

آمیگلداین قادر است با نفوذ به تومور های سرطان مثانه، رشد آن ها را متوقف سازد. همچنین این ماده در درمان سرطان دهانه رحم مفید واقع است. توجه داشته باشید که خاصیت ضد سرطانی آمیگلداین در پیشگیری و درمان سرطان ریه، روده بزرگ، دهانه رحم، سینه، مثانه، کلیه، پرستات و رکتوم نقش بسزایی دارد.

تقویت سیستم ایمنی بدن

در تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن ویتامین B17 اهمیت چشمگیری دارد. آمیگدالین سیستم ایمنی را با ارتقا توانایی گلبول های سفید خون برای حمله به سلول های مضر بدن تحریک می سازد.

از آنجایی که آنزیم های منفی تولیدی در پانکراس از ابتلا به بیماری جلوگیری به عمل می آورند، می توان با بهره گیری از ویتامین B17 میزان آنزیم های پانکراس را افزایش داد. این امر با از بین رفتن سلول های مضر بدن سبب پیشگیری از ابتلا به بیماری می گردد. ویتامین B17 به موجب بهبود عملکرد کبد سبب افزایش سم زدایی از بدن می گردد.

تنظیم فشار خون

ویتامین B17 سرشار از تیتان سدیم است که در کاهش فشارخون اهمیت چشمگیری دارد. نوسان در فشارخون به موجب تحمیل صدمه به عروق خونی و رگ ها سبب شکل گیری سکته، بیماری های قلبی و گشاد شدن عروق قلب می گردد. مبتلایان به فشارخون با بهره گیری از ویتامین B17 در حد نرمال به تنظیم فشار خون خود کمک می کنند.

بهبود عملکرد دستگاه گوارش

ویتامین B17 در بهبود عملکرد دستگاه گوارش تاثیر بسزایی دارد. از سری خواص آمیگلداین در سیستم دستگاه گوارش می توان به درمان زخم معده، بهبود آتروفی و بیماری های مزمن معده اشاره کرد.

ضد سرفه و ضد آسم

یکی از خواص چشمگیر ویتامین B17 خاصیت ضد سرفه و ضد آسم است. با ورود ترکیبات آمیگلداین به بدن تحریکات تنفسی کاهش پیدا می کنند و سبب درمان سرفه و آسم می شوند.

درمان کننده دیابت

بیماری دیابت به موجب اختلال در عملکرد انسولین به وجود می آید. ویتامین B17 قادر است با تسریع روند فعالیت آنزیم های لوزالمعده سبب بهبود عملکرد انسولین شود. بدین ترتیب از میزان قند خون کاهش دهد و زمینه را برای درمان دیابت مهیا نماید.

منابع تامین کننده ویتامین B17

مهمترین منابع ویتامین B17 شامل بادام تلخ، هسته هلو، هسته زردآلو، هسته گیلاس، هسته گوجه سبز، هسته شلیل و هسته سیب است. این میوه‌ ها مقادیر قابل توجهی از این ویتامین را دارا می ‌باشند. مطالعات نشان داده‌اند که این ویتامین همچنین در اکثر گونه‌ های جنس پرونوس موجود است. بادام خام دانه های میوه ای کرفس، زردآلو، هلو، غلاف لوبیا، هویج، تخم کتان، آجیل، جوانه یونجه، جوانه بامبو، تمشک یا بلک بری، گندم سیاه، دانه ارزن، جو، برنج قهوه ‌ای، بادام زمینی، کاساوا، بِه و شیره ‌ی نیشکر سورگوم از دیگر مواد دارای این ویتامین هستند.

نحوه عملکرد ویتامین B17 در بدن

ویتامینB17 با فرآیند های متابولیسم می تواند تریپسین و کیموتریپسین تولید کند که این ترکیبات، آنزیم های کنار سلول های سرطانی را تجزیه می کنند. در این شرایط، گلبول های سفید خون توانایی شناسایی سلول های بیمار را داشته و می توانند آن ها را نابود کنند. همچنین این ویتامین بدن را وادار به تولید ویتامین B12 بیشتری می کند. ویتامین B12 با اسید آسکوربیک ترکیب شده و در از بین بردن سلول های سرطانی موثر خواهد بود. ویتامین B17 با رشد تومورها تداخل داشته و با متوقف کردن متاساز در بدن و کاهش درد تورم، به درمان سرطان کمک می کند.

عوارض ناشی از کمبود ویتامین B17

از مهمترین عوارض کمبود این ویتامین، عدم توانایی بدن برای مقابله با انواع سرطان هاست. با مصرف 5 الی 30 عدد دانه زردآلو در روز می توان از کمبود این ویتامین در بدن جلوگیری کرد. از عوارض کمبود ویتامین B 17، فشارخون بالا و ملتهب شدن بدن است.

عوارض ناشی از لاتریل و مصرف بیش از حد آن به دلیل وجود سیانید هیدروژن است که مسمومیت ایجاد می کند. از جمله این عوارض تهوع، تب، سر درد، سرگیجه، آسیب کبدی، کبود شدن پوست که در نتیجه ی کمبود اکسیژن است، فشارخون پایین، افتادگی پلاک بالا و … اشاره داشت.

فواید ویتامین B17 برای حیوانات خانگی

ادعای برخی از طرفداران ویتامین B17 این است که وجود این ویتامین برای حیوانات خانگی چون سگ و گربه مفید است. به عنوان مثال در تجویز کمبود وزن حیوانات خانگی، مصرف یک قاشق چای خوری هسته زردآلو توصیه می شود. اگر لاتریل با ویتامین C ترکیب شود، برای کاهش درد و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن در حیوانات مصرف می شود. ولی در این تجویز باید به نکاتی توجه کرد. به عنوان مثال از حل کردن قرص ها در آب آشامیدنی خودداری کنید، زیرا منجر به آزاد شدن سیانید می شود. همچنین برای این نوع درمان از دامپزشک مشورت بخواهید.

مسمومیت ویتامین B17

تاکنون گزارشی از مسمومیت این ویتامین گزارش نشده است ولی مصرف بیش از اندازه ممکن است ایجاد مسمومیت کند. میزان مناسب مصرف این ویتامین روزانه یک گرم است. برخی از علائم و نشانه ‌های مسمومیت با ویتامین B17 سر درد، ضعف، سرگیجه و گاهی اوقات فشارخون پایین است.

بهترین درمان پیشگیری است

اگر شما به طور متوسط ​​ساکن یک شهر بزرگ با عادت های بد هستید که منجر به یک شیوه زندگی با فعالیت کم، خوردن غذاهای سریع در حالی که در حال نجام کار هستید، ساعت خواب کم در روز و هیچ ورزشی انجام نمی دهید، متاسفانه شما در منطقه خطر هستید. البته بسیاری از دلایل دیگر وجود دارد، از ژنتیک تا … اما اولین و رایج ترین علت سبک زندگی است و مهم است که این تنها علت بیماری است که فرد می تواند به طور مستقل تغییر دهد.

قرص ویتامین B17 و دیگر محصولات حاوی ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها می توانند به طور قابل توجهی بهبود سلامت و ایجاد مانع قابل اعتماد در برابر بسیاری از بیماری ها شوند. اما در حال حاضر محبوب ترین آنهایی که همیشه در دست دارند، عبارتند از زنجبیل، زیره سبز، کتان، میوه های خام و سبزیجات، قارچ، فلفل قرمز، گندم سیاه.

مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها