روش های درمان گرمازدگی در فصل تابستان

نوشیدنی های موثر در رفع گرمازدگی| درمان گرمازدگی

A
۰

گرمازدگی در فصل تابستان اتفاق رایجی است و میتوانید برای رفع گرمازدگی از برخی نوشیدنی ها مانند آب نارگیل، اسموتی ها و... استفاده کنید.

این روزها با گرمتر شدن هوا ممکن است بخواهید به شنا و حمام آفتاب بروید. اما مهم است که به یاد داشته باشید که شاخص های گرمای بالا شانس شما را برای بیماری های مرتبط با گرما از جمله گرمازدگی، خستگی و کم آبی بدن افزایش می دهد. بدن انسان از طریق هیدراتاسیون در هوای گرم بسیار سریعتر دچار بی آبی می شود، بنابراین خوردن نوشیدنی های موثر و میوه و سبزیجات و استفاده از روغن های گیاهی برای درمان گرمازدگی به منظور سالم و خنک ماندن بسیار مهم است. در حالی که بسیاری از نوشیدنی‌های ورزشی، آب‌میوه‌ها و سایر محصولات ادعا می‌کنند که برای حفظ هیدراتاسیون و الکترولیت‌های بدن مفید هستند، باید تحقیقات لازم را انجام دهیم تا متوجه بشیم که کدام محصولات واقعاً به شما و خانواده‌تان در روزهای بسیار گرم تابستان برای درمان گرمازدگی کمک می‌کنند. در این مقاله سعی بر این شده است که نوشیدنی های موثر در رفع گرمازدگی را معرفی کنیم.

آب برای رفع گرمازدگی

ناگفته نماند که آب بهترین و موثرترین راه برای هیدراته ماندن در طول تابستان است. بدون قند اضافی، نمک و مواد افزودنی غیر ضروری، آب خالص چیزی است که بدن انسان میل می کند. آب بیش از نیمی از وزن بدن انسان را تشکیل می دهد، بنابراین تامین مجدد ذخایر آبی ما یک جزء مهم در عادات مصرف روزانه ما است. اغلب شنیده می شود که انسان ها باید روزانه هشت لیوان آب بنوشند، اما برخی تحقیقات تقریباً سه لیتر مایعات در روز را برای مردان و کمی بیش از دو لیتر در روز برای زنان توصیه می کند.

در حالی که ممکن است مقدار مایعات، زیادی به نظر برسد، اما این مساله در رفع گرمازدگی بسیار مهم است. آب شیرین خنک و تمیز بهترین انتخاب برای هیدراتاسیون است. اگر آب ساده شما را خسته می کند، افزودن برش های لیمو، برش های خیار یا تکه های یخ ممکن است کمک کننده کند. چای سبز همچنین یک ترکیب خوش طعم و با طراوت با آب ساده است که بدون شکر یا نمک به آن طعم می بخشد.

آب نارگیل برای رفع گرمازدگی

آب نارگیل شیرین نشده بهترین انتخاب در گرمای زیاد است. اگر در موج گرما ورزش سنگین انجام نمی دهید، آب نارگیل یک انتخاب عالی است. از این گذشته، صلیب سرخ از افرادی که موج گرما را تجربه می کنند می خواهد در مناطق دارای تهویه مطبوع بمانند و از ورزش های سنگین در فضای باز خودداری کنند. با این حال، اگر برای بیرون آمدن و ورزش کردن نمی توانید تا زمانی که گرما تمام می شود صبر کنید، باید به سراغ نوشیدنی کمی با سدیم بالاتر بروید تا جایگزین چیزی شود که بدنتان در طول ورزش سخت از دست می دهد.

شیر کم چرب یا بدون چربی برای رفع گرمازدگی

اگرچه ممکن است غیرقابل درک به نظر برسد، اما یک مطالعه اخیر نشان داده است که شیر بدون چربی می تواند بهتر از آب یا نوشیدنی ورزشی برای آبرسانی به بچه ها باشد. شیر سرشار از پروتئین، کربوهیدرات، کلسیم و الکترولیت، به طور طبیعی سرشار از مواد مغذی است که سازندگان نوشیدنی های ورزشی به طور مصنوعی به نوشیدنی های خود اضافه می کنند. شیر همچنین به جبران سدیمی که در زمان فعالیت یا تعریق بدن از دست می رود، کمک می کند. هنگامی که هوا خوب است، نگه داشتن بچه ها در داخل خانه سخت است، اما یک لیوان شیر سرد بدون چربی یا کم چربی کمک می کند تا بدن آنها هیدراته و سالم بماند.

اسموتی سبز یا میوه ای رفع گرمازدگی

بخشی از آب مصرفی روزانه ما از غذاهایی است که می خوریم و هیچ نوع غذایی به اندازه میوه ها و سبزیجات آبرسان تر نیست. با تهیه اسموتی با سبزیجات سبز غنی از مواد مغذی مانند کلم پیچ و اسفناج، یا میوه ها و سبزیجات مبتنی بر آب مانند طالبی، هندوانه و خیار، می توانید یک وعده از مواد غذایی خوب را دریافت کنید و به طور همزمان بدن خود را آبرسانی کنید. برای اینکه بیشترین فواید آبرسانی را از اسموتی های خود ببرید، بهتر است آنها را از ابتدا در خانه تهیه کنید. اسموتی های از پیش ساخته شده را با قندهای فرآوری شده غیرضروری، سدیم و سایر افزودنی ها پر می کنند که در هنگام تلاش برای هیدراته کردن مفید نیستند. گزینه هایی مانند اسموتی عسلک و شیر نارگیل یا اسموتی توت فرنگی و هندوانه طعمی شیرین دارند و برای بدن شما معجزه می کنند. پودرهای پروتئینی گیاهی و شیرین کننده های طبیعی مانند عسل یا شهد آگاو را انتخاب کنید تا اسموتی بدون وارد کردن بیش از حد قند به بدنتان شیرین شود و در این فرآیند بیشتر تشنه نشوید.

رفع گرمازدگی با نوشیدنی

نوشیدنی های ورزشی برای رفع گرمازدگی

نوشیدنی‌های ورزشی اغلب به‌عنوان اکسیرهای قوی برای جبران الکترولیت‌ها تبلیغ می‌شوند، که در واقع آخرین چیزی است که برای رفع تشنگی به آن نیاز دارید. نوشیدنی‌های ورزشی، با سطوح بالای قند و سدیم، می‌توانند برای ورزشکاران و کسانی که به مدت طولانی در شرایط گرم به شدت ورزش می‌کنند، عالی باشند. در واقع در طول موج گرمای شدید و در صورت انجام هر نوع ورزش شدیدی در این حالت قند و سدیم اضافی موجود در نوشیدنی‌های ورزشی را بی‌فایده می‌کند. در حالی که نوشیدنی های ورزشی لزوما بدترین نوشیدنی ها نیستند، اما موثرترین آبرسان برای موج گرما نیستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار مرتبط سایر رسانه ها