هلو و خواص آن

A
۰

هلو دارای خواص ضد پیری نیز می باشد و باعث سم زدایی بدن می شود. هلو دارای آنتی اکسیدان های مختلف می باشد

هلو از زمان‌ های قدیم در چین وجود داشته و از آنجا به نقاط دیگر جهان راه یافته است. درخت هلو، درختی زیبا و پرشاخه به بلندی تقریبا پنج متر می باشد. برگ‌ های آن بیضی‌ شکل و دراز و دارای کناره‌ های اره ‎‌ای است. هلو دارای خواص بسیاری برای سلامت بدن می باشد، از جمله خواص این میوه می توان به درمان کلسترول بالا، چاقی، سرطان، بیماری های دستگاه عصبی انسان و استاز خون اشاره کرد.

این میوه باعث می شود تا پوست شما سالم بماند و سیستم عصبی شما تقویت شده و استخوان ها و دندان های شما تقویت شود. هلو دارای خواص ضد پیری نیز می باشد و باعث سم زدایی بدن می شود. هلو دارای آنتی اکسیدان های مختلف می باشد که در دوران حاملگی بسیار مفید است.

محتوای تغذیه‌ ای موجود در ۱۰۰ گرم هلو

انرژی آب آهن ویتامین A
35کالری 88گرم 0/5 میلی‌گرم 1400 واحد
پتاسیم فسفر ویتامین B1 ویتامین B2
200 میلی‌گرم 17 میلی‌گرم 0/02 میلی‌گرم 0/05 میلی‌گرم
مواد نشاسته ای ویتامین B3 ویتامین C کلسیم
9 گرم 1 میلی‌گرم 7 میلی‌گرم 8 میلی‌گرم

خواص طبی هلو

  1. هلو ملین است و باعث تسکین تشنگی می‌ شود.
  2. برگ درخت هلو را برای بیماری صرع و سنگینی گوش، پوست درخت هلو را برای رفع بوی بد دهان بکار می‌ برند.
  3. هلو در افرادی که گرم مزاج هستند، باعث تقویت نیروی‌ جنسی می‌ شود.
  4. برای تمیز کردن کیسه صفرا، آب هلوی رسیده را بگیرید و بگذارید ته‌ نشین شود. صبح آب روی آن‌ را بردارید، با شکر شیرین کنید و بنوشید.
  5. برای کشتن کرم کدو و کرم معده، برگ یا شکوفه‌ درخت هلو را دم کنید؛ با شکر شیرین کنید و نصف لیوان از آن‌ را بنوشید.
  6. روغن مغز هسته‌ هلو برای درد گوش و گرفتگی مجرای گوش مفید است.
  7. مغز هسته‌ هلو مسهل است و خون را تصفیه می‌ کند.
  8. مغز هسته‌ هلو برای رماتیسم مفید است. (مغز هسته‌ی هلو سمی است و مصرف مداوم آن موجب مسمومیت می‌شود، از این جهت برای معالجه امراض، فقط مقدار کمی هسته هلو مصرف می‎شود.)
  9. برای رفع بیماری‌ های مجاری ادرار، سنگ کلیه و ورم مثانه، جوشانده‌ برگ‌ های درخت هلو را تهیه کنید و یک فنجان در روز بنوشید.
  10. برای مداوای زخم‌ های سرطانی و زخم‌ های دردناک، پماد برگ تازه هلو را روی آنها قرار دهید.
  11. جوشانده‌ پوست درخت هلو، تب بر و ضدکرم است.
  12. خوردن هلو سموم بدن را خارج می‌ سازد.
  13. برای کاهش وزن، هلو بخورید.
  14. کسانی که زخم معده دارند و یا مبتلا به ورم معده و یا روده هستند، باید با شکم خالی هلو بخورند.
هلو

نسخه‌ های درمانی هلو

دستگاه گوارش

هلو، تقویت کننده دستگاه گوارش، اشتها آور، ‌درمان کننده یبوست است. دم‌ کرده گل و برگ هلو نیز، یبوست را برطرف و انگل ­‌های روده را دفع می­‌ نماید.

شربت شکوفه‌ هلو، یک مسهل خوب برای اطفال می‌ باشد. برای تهیه‌ این شربت، مقدار صد گرم شکوفه‌ خشک هلو را در یک و نیم لیتر آب مقطر جوشیده بریزید و بگذارید شش ساعت دم بکشد. سپس آن را با فشار صاف کنید و بگذارید ته نشین شود. آب روی آن را بردارید و صد‌ گرم قند به آن اضافه کنید. این شربت بوی بادام تلخ دارد و مقدار مصرف آن چهل گرم است.

اختلالات تنفسی

هلو، تقویت کننده دستگاه تنفس و التیام دهنده اختلالات تنفسی است. دم‌ کرده گل هلو مخلوط با عسل، سینه درد، سرفه، برونشیت و سیاه‌ سرفه را درمان می ­‌نماید.

اختلالات پوستی

هلو، تقویت کننده پوست و مو و برطرف کننده اختلالات پوستی، خارش و حساسیت است؛ هلو را له کنید و روی پوست بمالید، برای رفع التهاب و خارش پوست مفید است. برای برطرف کردن زخم‌ هایی که در بدن اطفال و پشت گوش آنها به وجود می‌ آید، هسته‌ هلو را در آتش بیندازید تا بسوزد، سپس مغز هسته را در‌آورید، له کنید و بر محل زخم بمالید.

بهترین ماسک زیبایی را می ‎توانید از هلو تهیه کنید. برای طراوت و شادابی پوست، هلو را پوست بکنید، له کنید و روی پوست صورت قرار دهید و بگذارید مدت بیست دقیقه بماند، سپس صورت را با آب معدنی بشویید. سبب لطافت و درخشندگی پوست می ­شود.

اختلالات عصبی

هلو، تقویت‌ کننده دستگاه اعصاب، آرام بخش و خواب آور است. ضماد مغز هسته هلو یا برگ هلو، تسکین دهنده درد های عصبی، عضلانی و مفصلی است.

مضرات هلو

هلو برای اشخاص سرد مزاج مضر است. اینگونه افراد باید هلو را با عسل و با زنجبیل بخورند. هضم هلو برای بعضی از اشخاص سخت است و نفخ ایجاد می‌ کند. برای این که هلو نفخ به وجود نیاورد، باید آن را دست کم نیم ساعت قبل از غذا خورد.

مطالب مرتبط
اخبار روز سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار مرتبط سایر رسانه ها