وزن ایده‌آل شما چقدر باید باشد؟

A
۰

جدول وزن ایده آل براساس جنسیت زن و مرد، قد و سن فرد، وزن نرمال برای حفظ سلامتی افراد تعبیه شده است. با این مقاله همراه باشید.

اگر بخواهید به این سؤال که وزن ایده آل چقدر باید باشد، جواب دقیق و صحیحی بدهید باید به جدولی که در ادامه مشاهده خواهیدکرد؛ مراجعه کنید و از آن کمک بگیرید، ایـن جـدول را یکی از بزرگترین شرکت های بیمه‌عمر در آمریکا که شهرت جهانی دارد جمع‌آوری و چاپ کرده است.

این جدول نتیجه و حاصل مطالعات وسیع و دقیقی است که در روی هزاران مرد و زن از نژادهای مختلف به عمل آمده و وزن ایده‌آل آنها را با توجه به اینکه اندازه قد آنها چقدر است تعیین کرده است.

شما در این جدول متوجه می‌شوید که از سی سالگی به بعد راجع به افزایش وزن بدن و دیگر مشخصات چیزی پیش بینی نشده است. و از خود می‌پرسید که حقیقتا؛ از سی سالگی به بعد وزن هرکس چقدر باید باشد؟

برای جواب به سؤالاتی که می‌کنید باید بگوییم که اگر شما تا سی سالگی و بعد از آن سالم باشید یعنی نه زیاد چاق و نه زیاد لاغر باشید؛ وزن شما در سی سالگی هرقدر باشد وزن ایده‌آل و حقیقی شما تا پایان عمر دراز و طولانی شما خواهدبود و نباید تغییری بکند و تغییری هم نخواهدکرد.

خوب به این جدول توجه کنید و ببینید شما از کدام دسته هستید. اعداد وسطی در این جدول مخصوص زنان و مردانی است که وزنشان متعادل و طبیعیست، و اعداد بالایی که جلو آن حداقل گذاشته شده اختصاص به مردان و زنانی دارد که دارای استخوان‌بندی ریزی هستند. اعدادی که جلو آن حداکثر گذاشته شده مخصوص وزن مردان و زنانی است که دارای استخوان بندی قوی و درشتند.

این جدول برای هر کدام از شما چه زن باشید و چه مرد راهنمای بسیار دقیق و کاملی است که به این وسیله وزن واقعی بدنتان را نگه داشته و اگر زیاد چاق هستید چاقی خود را کنترل کرده و به اندازه طبیعی برسانید.

حالا برای اینکه شما هم بدانید وزنتان چقدر باید باشد. خودتان را بکشید و قدتان را هم اندازه بگیرید و با این جدول تطبيق و مقایسه کنید تا بدانید آیا وزن ایده‌آلی دارید یا خیر؟

جدول وزن ایده‌آل زنان

جدول وزن زنان جدول وزن زنان جدول وزن زنان

جدول وزن ایده‌آل مردان

جدول وزن مردان جدول وزن مردان جدول وزن مردان
اخبار روز سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار مرتبط سایر رسانه ها