درمان سیاهی دور چشم با روش های خانگی

A
۰

بهترین روش برای درمان سیاهی دور چشم، بسته به علت به وجود آمدن آن متفاوت است. شاید بی‌ خوابی‌ های اخیر شما ریشه سیاهی دور چشمتان باشد.

بهترین روش برای درمان سیاهی دور چشم ، بسته به علت به وجود آمدن آن متفاوت است. برای مثال ممکن است بی‌ خوابی‌ های اخیر شما ریشه سیاهی دور چشمتان باشد. در اینصورت کافی است خواب خود را تنظیم کنید، تا این مشکل برطرف شود. به هر حال رفع سیاهی دور چشم از جمله تکنیکهای جوانسازی پوست صورت می‌ باشد. پس بجاست که از این عضو حساس بیشتر مراقبت کنیم و نگذاریم سیاهی دور چشم اذیت کننده شود، خلاصه اینکه یکی از ارکان زیبایی و به اعتقاد بسیاری، مهمترین رکن است. برای داشتن چشمهای سالم و از بین بردن سیاهی دور چشم باید مراقب سلامت عمومی بدن باشیم.

نکاتی برای سالم نگه داشتن پوست دور چشم

  • از کشیدن سیگار خودداری کنید. نیکوتین رگهای خونی صورت و زیر چشمها را می‌ بندد.
  • در معرض نور خورشید قرار نگیرید. قرارگیری بیش از اندازه در معرض اشعات فرابنفش موجب می‌ شود که ملانوسیت‌ ها، رنگدانه‌ های پوست، به طرز غیرطبیعی بالغ شوند. این موجب پیر شدن پوست و غیرهماهنگ شدن رنگ بدن می‌ شود. اشعه های فرابنفش در ۹۰ درصد پیری مقصر هستند.
  • به اندازه کافی استراحت داشته باشید. خستگی موجب رنگ پریدگی و لاغر شدن صورت می‌ شود.
  • مصرف الکل را قطع کنید. نوشیدنی‌های الکلی می‌ تواند موجب کم آب شدن بدن می‌ شود.
  • برای پاک کردن آرایش صورت از پنبه استفاده کنید تا از کشیدن بیش از اندازه پوست جلوگیری شود.
  • از محصولات پوستی باکیفیت برای ناحیه دور چشم خود استفاده کنید.

استفاده از روغن آرگان

روغن آرگان یک محصول طبیعی، سالم و بدون ضرر برای ناحیه دور چشمها است. وجود مواد مغذی و انواع ویتامین‌ ها در روغن آرگان، پوست ناحیه اطراف چشم را تقویت کرده و به سلولهای آن حیات دوباره می‌ بخشد. روغن آرگان همچنین اثر رادیکالهای آزاد موجود در محیط را خنثی کرده و از تیره شدن دور چشم جلوگیری می‌ کند.

سالم نگه داشتن پوست دور چشم

روش‌های خانگی برای رفع تیرگی دور چشم

  1. استفاده از کمپرس عصاره برگهای نعناع تاثیر زیادی در بهبود تیرگی اطراف چشم دارد. به اعتقاد بسیاری از درمانگران شیوه‌ های طبیعی درمانی تهیه عصاره برگهای نعناع که از جوشاندن برگهای این گیاه دارویی به دست می‌آید موجب بهبود این تیرگی می‌شود. بهترین روش برای تهیه این عصاره آن است که ۲ تا ۳ قاشق از برگ‌های نعنا را درون ۲ لیوان آب بریزید و آن را روی حرارت کم قرار دهید تا بجوشد. سپس عصاره به دست آمده را صاف کرده و اجازه دهید سرد شود. در این مرحله دستمالی تمیز و نخی را به عصاره نعنا آغشته کرده و آن را روی چشم‌ها بیندازید.
  • ۵ گرم نمک را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کرده و زیر چشم بمالید. پس از ۱۰ دقیقه با پنبه و آب ولرم بشویید هر هفته ۲ تا ۳ بار تکرار کنید. (مراقب باشید داخل چشم نرود زیرا سبب سوزش چشم می‌ شود)
  • ناحیه اطراف چشم و عضلات آن را با کمک روغن بادام تلخ که با اندکی آب لیموترش تازه ترکیب شده، خوب ماساژ دهید. ماساژ این ناحیه هر شب پیش از خواب با کمک این روغن علاوه بر آن که به بهبود گردش خون در عضلات اطراف چشم کمک می‌ کند موجب بهبود تیرگی ها و سیاهی اطراف چشم شده و آن را تعدیل می‌ کند.
  • یکی دیگر از روشهایی که به تسکین و بهبود سیاهی دور چشم ناشی از خستگی و کار زیاد کمک می‌ کند، استفاده از ماسک خیار و گلاب است. برای تهیه این ماسک، یک خیار را با پوست یا بدون پوست رنده کنید و آن را درون ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری گلاب خالص خیس این ترکیب را روی پلکها، اطراف چشم و گودی به مدت 15 دقیقه بگذارید. نکته مهم آن است که خیار را به خوبی بشویید و مراقب باشید که پلکها را به خوبی تا آب این ماسک وارد چشمهایتان نشود.
  • یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را به همراه ۲ گرم نمک، مخلوط کنید سپس با دقت کامل به زیر چشم خود بمالید. بعد از حدود ۴۵ دقیقه، آن را با آب ولرم و صابون به آرامی بشویید. از این محلول به مدت یک هفته و به فاصله یک ماه، یک روز در میان استفاده کنید و نتیجه آن را ببینید.
  • هیچکس دوست ندارد که زیر چشمهایش گود رفته و سیاه شود. اما اگر به این وضعیت دچار شده‌ اید، از ویتامین C به همراه آهن استفاده کنید. این دو ماده بایکدیگر مؤثرترین راه برای از بین بردن سیاهی و گود رفتگی زیر چشم هستند. از سینه مرغ بدون استخوان و پوست (منبعی عالی از آهن) به همراه فلفل سبز، زرد یا قرمز (منبع ویتامین C) استفاده کنید.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها