کاربرد های جالب آووکادو برای مصارف آرایشی و بهداشتی

A
۰

آووکادو به عنوان یک میوه جادویی و شگفت ‌انگیز برای سلامت کلی بدن و البته پوستی لطیف و شفاف بر سر زبان ‌هاست.

چند سالی است که نام میوه استوایی آووکادو به عنوان یک میوه جادویی و شگفت ‌انگیز برای سلامت کلی بدن و البته پوستی لطیف و شفاف بر سر زبان ‌هاست. آووکادو را به هر شکلی که استفاده کنید، چه به عنوان یک میوه روزانه، پوره روی نان، سس روی غذا، ماسک خانگی و دست ‌ساز برای صورت و بدن و حتی مو و البته به صورت لوسیون، کرم و شامپو، در تمام موارد میوه ‌ای جادویی و شگفت ‌انگیز است. میوه آووکادو برای شفافیت، درمان لک و لطافت پوست و بازسازی موهای شما معجره می کند.

چرا آووکادو برای پوست و موی شما مفید است؟

  • میوه آووکادو سرشار از «بیوتین» است. یک نوع ویتامین B که گاهی اوقات به نام ویتامین B7 و ویتامین H هم شناخته می‌شود. به همین دلیل از جمله خواص آووکاو برای پوست این است که به خاطر این ویتامین به حفظ رطوبت پوست کمک کرده و مانع از خشک شدن مو هم می‌شود.
  • آووکادو سرشار از ویتامین‌ های A و K است، ویتامینی که به عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی آفتاب سوختگی پوست را درمان می‌کند.
  • یکی دیگر از خواص آووکادو برای زیبایی پوست و مو، روغن آووکاو است که در اغلب محصولات لوکس، معتبر و گران ‌قیمت آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. روغن آووکادو به سرعت و به صورت کامل جذب پوست می‌شود.
  • از جمله خواص آووکادو برای پوست «استرولین‌» موجود در این میوه جادویی است. استرولین از جمله ساختارهای مولکولی کوجود در روغن ‌های گیاهی است که به افزایش کلاژن سازی پوست و نیز درمان لکه ‌های ناشی از بالا رفتن سن کمک می‌کند.

مصارف آووکادو در زمینه آرایشی و بهداشتی

در میان میوه‌ هایی که می ‌توان از آنها برای تهیه ماسک‌ های صورت خانگی استفاده کرد، آووکادو لقب پادشاه را دارد و ماسک آووکادو بهترین گزینه برای شادابی، ترمیم و تغذیه مو است. برخی معتقدند استفاده از روغن آووکادو برای مو می تواند به تقویت و سلامت موهای شما کمک کند.

لایه بردار پوست صورت

لایه برداری سلول های مرده پوست یک روشی است که به حفظ زیبایی و جوان بودن پوست کمک می کند، آووکادو یکی از بهترین مواد برای سم زدایی و لایه برداری است، زیرا حاوی نیاسین و ویتامین E می باشد.

طرز تهیه:

یک عدد آووکادوی رسیده را به صورت خمیری همراه دبا دو قاشق غذا خوری پودر جوی دو سر و یک قاشق غذا خوری عسل ترکیب کنید، سپس به صورت حرکات دایره ای روی صورت ماساژ دهید و بعد از 10 دقیقه با آب گرم بشویید، یک روش را یکبار در هفته تکرار کنید.

درمان سیاهی و پف زیر چشم

سیاهی ها و پف زیر چشم ها به دلیل گردش خون ضعیف و التهاب ظاهر می شود، ویتامین های A ،D ،C و B3 که در آووکادو یافت می شود، می تواند به کاهش این مشکلات کمک کند. روغن آووکادو تیرگی، چین و چروک و خطوط ریز دور چشم را برطرف کرده و پوست دور چشم شما را صاف و لطیف می ‌کند.

طرز تهیه:

نصف یک عدد آووکادو را با 4 حلقه خیار درون یک مخلوط کن بریزید، مخلوط را به مدت یک ساعت درون یخچال بگذارید تا خنک شود، سپس زیر چشم هایتان اعمال کنید. این درمان را هر روز تکرار کنید.

از بین برنده کشش پوست

اگر از علائم کشش پوست خود اذیت می شوید ، می توانید کرم آووکادو را امتحان کنید، این میوه حاوی ویتامین های C و E است که پوست را سفت تر می کند و علائم کشش را کاهش می دهد.

طرز تهیه:

ابتدا آووکادوی رسیده را به صورت خمیری در آورید و یا دو تا قاشق غذا خوری روغن بادام ترکیب کنید، سپس کرم را با انگشتانتان روی صورت ماساژ دهید و بعد از 35 دقیقه با آب گرم بشویید، این روش را 2 تا 3 بار در هفته تکرار کنید.

کرم اصلاح

کرم های اصلاح تجاری حاوی مواد شیمیایی بسیاری هستند، اما شما می توانید خودتان آن را در منزل تهیه کنید، یک آووکادو حاوی ویتامین های A و E است که پوست را تغذیه کرده و آن را نرم می کنند.

طرز تهیه:

یک عدد آووکادو رسیده را پوست بکنید و سپس نصف کنید و دانه هایش را در بیاورید و آن را در مخلوط کن بریزید تا به شکل یک کرم غلیظ بدست آید، قبل از ذاصلاح این کرم را روی پوست خود اعمال کنید،( درست مثل یک کرم اصلاح معمولی ) و زمانی که کارتان تمام شد، باقیمانده را درون یخچال نگهداری کنید.

ماسک مو

اگر می خواهید حجم موهایتان را افزایش دهید و آن را نرم و براق کنید، سعی کنید که از ماسک نام برده، استفاده کنید، به دلیل ویتامین ها و اسید های چرب موجود در آووکادو، تمام این ناخواسته ها را انجام میدهد.

طرز تهیه:

یک عدد آووکادوی رسیده را نصف کنیدو با دو قاشق غذا خوری روغن بادام و یک قاشق چای خوری نمک ترکیب کنید، مخلوط بدست آمده را روی موهایتان اعمال کنید و به آرامی ماساژ دهید و بعد از 25 دقیقه با آب گرم شستشو دهید، این درمان را 3 بار در هفته تکرار کنید.

اسکراپ پا

اگر به دنبال راه هایی برای نرم کردن ترک های پاشنه های خود هستید، یک اسکراپ آووکادو تهیه کنید.

طرز تهیه:

یک قاشق غذا خوری نمک، یک قاشق غذا خوری شکر، دو قطره روغن پرتقال و خمیر شده و یک آووکادوی نصفه را با یکدیگر ترکیب کنید. پاهایتان را بشویید و سپس این ترکیب را روی پاهایتان اسکراب کنید.

پاک کننده آرایش

مخلوط روغن آووکادو و دآووکادو خمیر شده، می تواند یک جایگزین عالی برای پاک کننده های آرایشی باشد، این ترکیب نه تنها آرایش را پاک می کند، بلکه با ویتامین های مفید و اسید های چربی که دارد، پوست را تغذیه می کند.

طرز تهیه :

یک قاشق غذا خوری روغن آووکادو و یک قاشق غذا خوری آووکادوی له شده را با هم ترکیب کنید، مخلوط را روی پوست خود اعمال کنید و به آرامی و به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید و بعد با آب ولرم شستشو دهید.

خواص ماسک‌‌ صورت خانگی آووکادو چیست؟

  • آووکادو سرشار از چربی ‌های سالم است. چربی‌ آووکادو پوست را نرم و مرطوب کرده و باعث بهبود خشکی آن می‌شود.
  • آووکادو می‌تواند به بهبود تحریک ناشی از خشکی پوست کمک کند.
  • این میوه تولید کلاژن و الاستین را تحریک کرده و به پیشگیری از بروز چین و چروک صورت و خطوط ظریف کمک می‌کند.
  • آووکادو حاوی ویتامین‌ C و E است که هر دو برای حفظ جوانی پوست اهمیت دارند. این ویتامین‌ ها از پوست در مقابل رادیکال ‌های آزاد محافظت کرده و از بروز نشانه‌ های پیری زود رس جلوگیری می‌کنند.
  • پالپ آووکادوی له‌‌ شده به ترمیم و احیای پوست بعد از مواجهه با نور خورشید کمک می‌کند.
  • آووکادو التیام ‌بخش است و با تحریک رشد سلول ‌های پوستی جدید، به بازسازی پوست ترک‌ خورده و بهبود سریع ‌تر آن کمک می‌کند.
  • شما می‌توانید از این ماسک برای درمان جوش و لک های پوستی استفاده کنید.
  • آووکادو برای تمام انواع پوست مناسب است.
  • ماسک صورت خانگی آووکادو، پوست کدر و خسته را فوراً درخشان می‌‌کند. آووکادو رطوبت، مواد معدنی، ویتامین‌ ها و آنتی‌اکسیدان‌ های مختلفی را به پوست می‌رساند. این ماسک پوست شما را سفت و شاداب کرده و آن را نرم، صاف و درخشان می‌سازند.
اخبار روز سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار مرتبط سایر رسانه ها