گچساران صاحب کارخانه فرآوری گیاهان دارویی می‌شود

A
۰

شایان نادری، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام در کهگیلویه و بویراحمد گفت: نخستین کارخانه فرآوری گیاهان دارویی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران نیمه اول سال آینده به بهره برداری می رسد.

شایان نادری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ساخت کارخانه فرآوری گیاهان دارویی گچساران با ظرفیت سالیانه ۱۶۰ تن دست اجراست که در این واحد تولیدی فرآوری، بسته بندی مرکبات و دیگر محصولات تولیدی کشاورزان پیش بینی شده است.

نادری با اشاره به اینکه ساخت کارخانه گیاهان دارویی در ایجاد اشتغال و رونق این شهرستان بسیار تاثیرگذار است.اظهار داشت: تاکنون ۳۰۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح از سوی ستاد اجرایی فرمان امام هزینه شده است.

کارخانه گیاهان دارویی در زمینی به مساحت ۶هزار متر مربع با زیر بنای چهارهزارو ۵۰۰متر مربع در دست ساخت است که با بهره برداری از این طرح ۶۰ نفر به صورت مستقیم و ۲ هزار نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد.

مرحله اول کارخانه گیاهان دارویی در قالب تولید عصاره، اسانس و بسته بندی اجرا می شود.
در راستای توسعه تولید گیاهان دارویی و تسریع در روند اجرای این کارخانه، بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.

پروژه کشت گیاهان دارویی در منطقه سربیشه به منظور ترویج الگوی کشت در مهرماه ۹۶ به تصویب ستاد فرمان امام (رة) رسید و در سال ۹۷ در دستور کار شرکت هربی فارمد قرار گرفت.

بنیاد برکت امسال در شهرستان های دنا، گچساران،بویراحمد، کهگیلویه، باشت بهمئی و چرام این استان بیش از۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی پرداخت کرده است.

این میزان تسهیلات برای اجرای بیش از ۴۳۷ طرح اشتغالزایی پرداخت شد و این طرح های اشتغالزایی در زمینه های دامداری، صنایع دستی، کشاورزی و صنعتی است.

برای اجرای هریک از طرح های اشتغالزا ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی براساس نیاز پیش بینی شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها