گیاهانی که با پف کردگی و التهاب پوست مبارزه می‌ کنند

A
۰

شایع ترین نوع التهاب پوست، درماتیت تماسی است و هنگامی رخ می دهد که پوست شما تماس مستقیمی با یک عامل مضر داشته باشد.

التهاب یک واکنش طبیعی است که هر روز در بدن ما رخ می‌ دهد، وقتی این التهاب در زیر چشم شما باشد پوست زیر چشم شما یک ظاهر پف کرده به خود می‌ گیرد. با گیاهان زیر که ویتامین‌ ها و مواد غذایی کلیدی دارند از خود دفاع کرده و از التهاب پوست و پف کردگی جلوگیری کنید. التهاب راهی است که بدن از خود در برابر عفونت و بیماری محافظت می‌ کند. شایع ترین نوع التهاب پوست ، درماتیت تماسی است و هنگامی رخ می دهد که پوست شما تماس مستقیمی با یک عامل مضر داشته باشد. واکنش پوست شما به مواد التهاب زا اغلب شامل تورم و قرمزی است یا این که ممکن است پوست شما بطور ناگهانی دچار خارش شدید شود . دراین جا به گیاهانی که به درمان التهاب پوست کمک می کنند می پردازیم.

خیار

گذاشتن برش‌ های خیار بر روی چشم‌ ها از قدیم روشی برای مبارزه با پف کردگی چشم بوده است، اما خوردن آن هم می‌ تواند در رفع پف کردگی به شما کمک کند. زیرا بیشتر خیار از مقداری آب تشکیل شده، بنابراین با خوردن آن، آب به پوست می‌ رسد و باعث دفع سموم می‌ شود و التهاب ناشی از پف کردگی را تسکین داده و تورم را کاهش می‌ دهد. در خیار اسید اسکوربیک، ویتامین C و اسید کافئیک یافت می‌ شود. این دو ماده غذایی خارش پوست را تسکین داده و از حبس آب جلوگیری می‌ کند. وجود آن ها هم به این دلیل است که وقتی به صورت موضعی مصرف شد، می‌ تواند به چشم‌ های متورم، سوختگی‌ ها و التهاب پوست کمک کند. این سبزی خنک کننده کمک خوبی برای کاهش پف کردگی پوست شماست.

چغندر

دانشمندان طی تحقیقاتی که انجام داده‌ اند، دریافتند که لبو پوست را زیبا می‌ کند. لبو بـه دلیل مقدار بالای آنتوسیانین‌ ها که آنتی اکسیدان‌ های قوی بوده، رنگ قرمز یاقوتی سیر دارند. چهره قرمز و متورم بر اثر التهاب ایجاد می‌ شود که فرآیند طبیعی بسیاری از آسیب‌ ها ازجمله رادیکال‌ های آزاد است. آنتی اکسیدان‌ ها بهترین سلاح عليه ایـن آسیب هستند و آنتوسیانین‌ های موجود در چغندر ، دیگر محصولات قرمز یا ارغوانی، مانند انواع میوه‌ های توتی شکل و همچنین کلم پیچ قرمز، آنتی اکسیدان‌ های نیرومندی هستند.

چغندر

گل کلم

این سبزی بی‌ رنگ، مواد غذایی ارزشمندی دارد که می‌ تواند بدن شما را سم‌ زدایی نموده و با سرطان بجنگید تا پوست شما را در برابر پف کردگی ایمن نگه دارد. گل کلم که منبع بزرگ ویتامین C و ویتامین‌ های گروه B و همـه مـواد معدنی مورد نیاز پوست شما برای سالم ماندن است، تنها غذای سفیدی است که به بدن شما کمک می‌ کند. گل کلم دارای مواد غذایی گیاهی است که تولید آنزیم‌ های بدن را تحریک نموده تا ترکیب‌ های مضر را سم زدایی و پاکسازی کنند. این آنزیم‌ ها رادیکال‌ های آزاد و مواد شیمیایی سرطان‌ زا را هم از پوست پاکسازی می‌ کنند.

گلابی

گلابی سرشار از مواد معدنی کمیاب مس است. یک گلابی، ۱۰ درصد نیاز روزانه مس بدن شما را تامین می‌ کند. مس توانایی شما را در پیشگیری از التهاب بیشتر می‌ کند. مس برای محو کننده سوپر اکسید لازم بوده و یکی از مهم‌ ترین آنزیم‌ های آنتی اکسیدان می‌ باشد و پوست را از آسیب حفظ کرده و نیاز به التهاب را برطرف می‌ کند. مس، سلامت استخوان‌ ها و بافت پیوندی را حفظ کرده و در تولید ملانین (رنگ دانه حافظ پوست) آن را از آسیب آفتاب حفظ می‌ کند. یکی از آنتی اکسیدان‌ های مورد نیاز پوست (ویتامین C) را می‌ توان در این میوه یافت. این ویتامین رادیکال‌ های آزاد را خنثی نموده و از آسیب پوستی که محرک التهاب است پیشگیری می‌ کند.

انار

انار یک ابر غذا به حساب آمده و ظرفیت بسیار بالایی در جذب رادیکال اکسیژن که معیار قدرت آنتی اکسیدان یک غذاست را دارد. طبق این فرمول، انار هفت برابر چای سبز توانایی خنثی کردن رادیکال‌ های آزاد را دارد و به پوست برای مقابله با التهاب کمک می‌ کند.

شاهدانه

شاهدانه یک محصول چند منظوره است که برای تولید طناب، لباس، کاغذ و چیز های دیگر مصرف می‌ شود. بعد از گرفتن پوست شاهدانه، این محصول یکی از بهترین غذاهای روی کره زمین می‌ شود. تخمه آن که معمولا به روغن، کره و آرد تبدیل می‌ شود، منبع فیبر، پروتئین و بسیاری از چربی‌ های سالم بوده که از التهاب پوست پیشگیری کرده و چهره‌ ای درخشان‌ تر به شما می‌ دهد.

زیتون

زیتون از دیر باز با مواد غذایی مفیدش شناخته شده است. روغن زیتون به خاطر همه کاره بودن، یک غذای معمول مصرفی مردم سراسر دنیاست. خوردن چربی‌ های سالمی مانند روغن زیتون، کلید سلامتی و داشتن پوستی سالم است.

زيتون منبع چربی‌ های غیراشباع مونو است. این چربی‌ ها به آسانی آسیب نمی‌ بیند. بنابراین وجود آن‌ ها برای سلول‌ های پوست مفید است. پایداری چربی‌ های غیر اشباع مونو یعنی احتمال آسیب دیدن سلول‌ های پوستی کمتر می‌ شود، بنابراین پوست زیبا و درخشان می‌ ماند، حتی وقتی این چربی‌ ها با نیروی آنتی اکسیدان ویتامین E ترکیب شدند می‌ توانند خطر آسیب و التهاب را عملاً کاهش دهند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها