درمان بواسیر بیرون زده در خانه | درمان خانگی بواسیر

بهبود بواسیر با بهترین روش های خانگی

A
۰

بواسیر ممکن است به دلیل اضافه وزن زیاد یا بلند کردن اجسام سنگین رخ بدهد. در ادامه راهکارهای خانگی درمان بواسیر را می خوانید.

بواسیر یا هموروءید زمانی اتفاق می افتد که رگ های اطراف مقعد متورم و برجسته شوند و هنگام اجابت مزاج افراد مشکل داشته باشند. این بیماری دلایلی مانند بارداری، داشتن رابطه زناشویی مقعدی یا خوردن غذاهای کم فیبر دارد. اگر بواسیر بیرون زده دارید ادامه مطلب را بخوانید تا راه حل خانگی برای این بیماری را بدانید.

بواسیر چیست؟

بیماری بواسیر یا هموروئید به وضعیتی گفته می‌شود که عروق خونی مقعد یا انتهای راست‌روده متورم و دردناک می‌شوند و به مرور با خارش، درد و خونریزی از مقعد در هنگام اجابت مزاج، وضعیت ناخوشایندی برای فرد به وجود می‌آورند. بواسیر نیازمند درمان است و اینکه با کدام روش باید برای درمان آن اقدام شود به نظر پزشک باز می‌گردد.

راهکارهای خانگی بواسیر

روغن نارگیل

این روغن نقش مهمی در کاهش خونریزی ناشی از بواسیر دارد و می‌تواند با نرم کردن زخم بواسیر از سوزش آن جلوگیری کند. استفاده موضعی از این روغن باید به شکل روزانه و با استمرار باشد.

 روغن زیتون

استفاده از روغن زیتون در ناحیه مقعد باعث نرم شدن این ناحیه و جلوگیری از خارش می‌شود. برای استفاده از این روغن باید ناحیه مقعد را تمیز و خشک نمود و بعد با روغن زیتون ناحیه را آغشته کرد. این کار را می‌توان سه بار در روز انجام داد.

روغن بادام

روغن بادام می‌تواند با نفوذ به لایه‌های زیرین پوست نقش مهمی در نرم کردن آن داشته باشد. این روغن همچنین باعث از بین رفتن سلول‌های مرده پوست می‌شود و با تولید سلول‌های تازه از خارش و التهاب پوست جلوگیری می‌کند.

بواسیر

روغن زنجبیل

روغن زنجبیل خاصیت گرمی دارد و به خوبی پوست را نرم و آبرسانی می‌کند و می‌تواند باعث نرم شدن ناحیه بواسیر شود.

زردچوبه

می‌توان برای درمان خانگی بواسیر زردچوبه را با آب یا ژل آلوئه‌ورا مخلوط کرد و به شکل یک خمیر بر روی زخم بواسیر مالید تا به کاهش درد و التهاب کمک شود.

موم عسل

موم عسل خواص نرم‌کننده دارد و می‌توان آن را به صورت موضعی بر روی بواسیر استفاده کرد تا باعث تسکین التهاب و درد شود.

چای سیاه

چای سیاه دارای «اسید تانن» است و می‌تواند به کاهش تورم و درد کمک کند. برای استفاده از چای سیاه باید یک عدد چای کیسه‌ای را در آب داغ قرار داد و پس از سرد شدن روی ناحیه بواسیر به مدت ۱۵ دقیقه گذاشت. روزانه تا ۳ بار می‌توان این کار را انجام داد.

آلوئه‌ ورا

آلوئه‌ورا خواص مرطوب‌کننده و آب‌رسان دارد و از طرفی ضدالتهاب است. برای استفاده از خواص آن می‌توان ژل آلوئه‌ورا را بر روی زخم بواسیر قرار داد.

سرکه سیب

سرکه سیب خواص آنتی‌اکسیدانی دارد و می‌توان از آن برای شستشو و ضدعفونی کردن ناحیه بواسیر استفاده کرد.

منبع: درمان فوری
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها