فواید تخم شنبلیله برای مو | ماسک شنبلیله برای ریزش مو | رشد مو با شنبلیله

 روش های استفاده از شنبلیله برای پرپشت شدن موها

A
۰

اگر به دلیل کمبود مواد مغذی دچار ریزش مو شده باشید با استفاده از بذر شنبلیله می توانید همه املاح لازم را دریافت کنید. شنبلیله برای جلوگیری از ریزش مو گل سر سبد سبزی هاست.

اگر تا به حال انواع و اقسام راه های جلوگیری از ریزش مو را امتحان کرده اید و هیچکدام موثر نبوده است برای پر پشت شدن موها از شنبلیله استفاده کنید. به همین سادگی ریزش مو متوقف شده و موهایی پر پشت و سالم خواهید داشت. شنبلیله برای پر پشت شدن موها به تازگی بر سر زبان ها افتاده ولی این نسخه جادویی از گذشته مورد استفاده قدیمی ها بوده است.

مصرف همه گروه های غذایی در سلامت بدن و موها موثر است. در این میان شنبلیله برای جلوگیری از ریزش مو گل سر سبد سبزی هاست.

ترکیبات موجود در شنبلیله که در تقویت مو موثر است

شنبلیله یکی از ادویه های طبیعی است که حاوی پتاسیم، سدیم و منیزیم است. در کنار همه این ها، پروتئین، ویتامین C ، آهن، اسید نیکوتینیک و لسیتین نیز دارد که به سالم و قوی تر شدن فولیکول های مو کمک می کند. برای بهبود رشد مو و بازسازی ساختار فولیکولار مو موثر است.
متخصصان گیاه شنبلیله را به عنوان یکی از بهترین روش ها برای جلوگیری از ریزش مو و همچنین به عنوان یک راه برای درمان شوره سر معرفی می کنند.

مزیت‌ های باور نکردنی شنبلیله

  • درمان شوره سر
  • تقویت رشد مو
  • کاهش ریزش مو
  • تقویت مو
  • ترمیم موی آسیب‌ دیده
  • آبرسانی به فولیکول مو
  • تقویت ریشه ‌های مو
  • تاخیر در سفید شدن زود هنگام مو
  • پیشگیری از ریزش مو و طاسی سر
  • درمان مشکلات مربوط به چرب شدن پوست سر
  • کمک به پوست سر خشک و خارش‌ سر
  • مرطوب ‌کننده مو

شنبلیله برای پرپشتی مو

شنبلیله یک درمان طبیعی موثر برای ریزش مو است. اگر به دلیل کمبود مواد مغذی دچار ریزش مو شده باشید با استفاده از بذر شنبلیله می توانید همه املاح لازم را دریافت کنید. دانه های شنبلیله غنی از اسید فولیک، ویتامین A ، ویتامین K و ویتامین C هستند. این بذرهای ریز و کوچک منبع غنی از مواد معدنی هستند. پتاسیم، کلسیم و آهن فراوانی در بذر شنبلیله وجود دارد. دانه شنبلیله همچنین دارای مقدار زیادی پروتئین، اسید نیکوتینیک و لیسیتین است.

بیشتر بخوانید: شنبلیله چه خواصی دارد؟

مجموعه این ویتامین ها و املاح در جلوگیری از ریزش مو مفید بوده و موها را پر پشت و حجیم تر می کند. از شنبلیله در درمان ریزش مو، شوره سر، برطرف کردن خشکی پوست سر و موها، طاسی و کم پشتی مو استفاده می شود. لسیتین موجود در شنبلیله، موها را آبرسانی کرده و ریشه ها یا فولیکول های مو را تقویت می کند. دانه ها همچنین به مرطوب سازی مو و بازگرداندن درخشش و براقیت مو کمک می کنند.

آب شنبلیله برای رشد مو

ابتدا دانه های شنبلیله را در دو لیوان آب بجوشانید، سپس دانه ها را دور ریخته و جوشانده آن را نگه دارید. سیر را پوست کنده و با روغن نارگیل و روغن زیتون بجوشانید، موهایتان را با جوشانده شنبلیله شسته و دو ساعت آن را روی سر نگه دارید، سپس موها را با آب بشویید، مخلوط سیر را روی ریشه مو قرار دهید و بعد با آب و شامپو بشویید.

طرز گرفتن آب شنبلیله و رویش مجدد مو

مراحل زیر را دنبال کنید تا بتوانید برای رویش مجدد مو آب شنبلیله تهیه کنید.

دو قاشق غذا خوری دانه شنبلیله را از شب قبل در آب خیس کنید. صبح روز بعد، یک لیوان آب دیگر به آن اضافه کنید و دانه شنبلیله را بجوشانید. بگذارید سرد شود و آن را آبکش کنید. می ‌توانید به طور مستقیم بر روی ریشه موها با اسپری بزنید. بعد از این مرحله باید ۴ تا ۵ ساعت یا طول شب را منتظر بمانید. در نهایت با شامپوی ملایم بشویید.

استفاده از تخم شنبلیله برای درمان ریزش مو

یک فنجان تخم شنبلیله را در آب بخیسانید و اجازه دهید تا صبح روز بعد خیس بخورد. صبح روز بعد تخم شنبیله ها را آسیاب کنید تا خمیری حاصل شود. خمیر تخم شنبلیله را روی موهایتان بمالید و سعی کنید در قسمت ریشه بیشتر انجام دهید و موهایتان را با یک کلاه پلاستیکی بپوشانید و بعد از ۴۰ دقیقه موها را آبکشی کنید.

تخم شنبلیله

مصرف جوانه شنبلیله برای رشد مو

ساده ترین راه این است که بذر شنبلیله را به صورت خوراکی مصرف کنید. به اندازه 2 تا 3 قاشق غذا خوری از بذر تازه گیاه شنبلیله را شسته و در آب خیس کنید. درست به همان صورتی که شاهی را برای سبزه عید نوروز سبز می کنید، بذر شنبلیله را نیز سبز کنید. در یک ظرف مناسب بذرهای شسته شده شنلیلیه را قرار داده و روی آن آب بریزید. آب باید روی همه بذرها را گرفته باشد. حالا در ظرف را با دستمال بپوشانید. معمولا خیلی زود دانه ها جوانه می زند. به محض دیدن اولین جوانه ها باید بذر شنبلیله را مصرف کنید.

روغن شنبلیله برای مو

به دو روش روغن شنبلیله را تهیه کنید.

  1. نصف فنجان دانه شنبلیله و دو فنجان روغن نارگیل یا روغن زیتون را در دو دیگ بخار بریزید. ۵ تا ۱۰ دقیقه آن را گرم کنید. بگذارید روغن در آن دم بکشد. وقتی سرد شد از آن استفاده کنید.
  2. یک ظرف شیشه ‌ای تمیز بردارید، داخل آن کمی دانه شنبلیله و روغن نارگیل بریزید. در آن را ببندید و سه تا ۴ هفته منتظر بمانید. بعد از سه تا چهار هفته می ‌توانید از آن استفاده کنید.

دانه شنبلیله برای درمان مشکلات مو

دانه شنبلیله یک درمان طبیعی و بسیار موثر برای موها ست. استفاده از شنبلیه کار سختی نیست، مقداری از دانه ر در آب بریزید و بگذارید یک شب در آب بماند. بهترین درمان طبیعی برای مشکلات پوستی مانند اگزما، جوش، خراش، زخم‌ ها، سوختگی، مشکلات پوستی ناشی از نقرس و نیز ضخیم و پرپشت شدن موها، استفاده موضعی از پودر دانه شنبلیله است. پودر دانه شنبلیله را با آب داغ مخلوط نمایید و سطح آسیب ‌دیده پوستی و یا مو را با این مخلوط بپوشانید.

ماسک شنبلیله برای رویش مجدد مو و درمان شوره سر

2 قاشق غذا خوری دانه شنبلیله را از شب قبل در آب خیس کنید. با کمک یک میکسر آن را خرد کنید تا خمیر نرمی به دست آید. یک قاشق غذا خوری روغن زیتون یا روغن نارگیل اضافه کنید و دوباره هم بزنید. این خمیر را روی ریشه‌ و ساقه ‌های مو قرار دهید. 20 دقیقه منتظر بمانید. با شامپوی ملایمی بشویید و به موهای خود نرم ‌کننده بزنید. اگر شوره سر دارید و یا دچار خارش پوست سر هستید، می ‌توانید چند قطره لیمو به این خمیر اضافه کنید.

دانه و پودر شنبلیله
دانه و پودر شنبلیله

بلند شدن مو با شنبلیله

برای تهیه این ماسک به روغن خردل و دانه شنبلیله نیاز دارید. برای ساخت محلول رشد سریع مو، به نیم لیتر روغن خردل نیاز دارید. یک تابه را روی شعله بگذارید که گرم شود. بعد از گرم شدن، تمام روغن خردل را در تابه بریزید. 50 گرم دانه شنبلیله را به روغن خردل داخل تابه اضافه کرده، تابه را روی شعله کوچیک اجاق قرار بدید. نیازی نیست که روغن به جوش بیاید، فقط کافیست دانه‌ های شنبلیله سیاه شوند. سپس روغن را ۳۰ دقیقه کنار گذاشته تا سرد شود. بعد از سرد شدن این محلول رشد سریع مو، آن را از صافی عبور دهید و روغن را داخل یک بطری بریزید. این روغن را هر ۳ روز یک بار روی موها بزنید.

 

رویش مو با ماست و شنبلیله

برای این که از ماست و شنبلیله برای مو استفاده کنیم، 2 قاشق غذا خوری دانه شنبلیله را از شب قبل خیس کنید. روز بعد با کمک میکسر آن را مخلوط کرده و کمی هم ماست اضافه کنید. این ترکیب را روی پوست سر بگذارید و ماساژ دهید. بعد از یک ساعت با شامپوی ملایمی بشویید. هفته ‌ای 3 بار تکرار کنید تا شاهد نتایج شگفت ‌انگیز آن باشید.

دمنوش شنبلیله برای مو

از دمنوش شنبلیله می ‌توانید برای درمان شوره سر استفاده کنید. دانه شنبلیله را کاملا له کنید. در یک کتری آب را بجوشانید و آن را در یک قوری بریزید. دانه‌ های شنبلیله له شده را اضافه کنید. به مدت 3 دقیقه صبر کنید. موهایتان را با این دمنوش آبکشی کنید، نیم ساعت بعد با شامپو بشویید.

تخم شنبلیله برای جلوگیری از خاکستری شدن زود رس موها

ترکیب تخم شنبلیله و برگ کاری در برطرف کردن مشکل خاکستری شدن زود رس موها موثر است. برگ های کاری را بجوشانید و همراه با تخم های شنبلیله خیس خورده در مخلوط کن بریزید و به هم بزنید. خمیر نرمی از دو ترکیب بسازید. آن را به ریشه موهای خود بمالید و بگذارید برای حدود ۳۰ دقیقه بماند. این روش یک روش هوشمندانه برای جلوگیری از خاکستری شدن زودهنگام موها است. آن را با یک شامپوی خفیف و آب سرد بشویید.

مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها