خواص روغن بابونه برای درد مفاصل | روغن بابونه برای ماساژ

با روغن بابونه از دردهای عضلانی خداحافظی کن + خواص

A
۰

روغن بابونه طبع گرمی دارد و برای تسکین درد های عضلانی و گرفتگی عضلاتت مفید است. در ادامه از خواص این روغن گیاهی برای مفاصل بیشتر می خوانید.

دردهای عضلانی و گرفتگی استخوان ها را می توانید با استفاده موضعی از روغن های گیاهی تا حدودی تسکین دهید. یکی از روغن هایی که می توان برای درد استخوان استفاده کرد روغن بابونه است که به خاطر طبع گرم، ویژگی آرامبخش و تسکین دهنده ای که دارد برای دردهای عضلانی مفید است.

فواید روغن بابونه برای درد مفاصل

روغن گل بابونه یکی از بهترین و پر کاربرد ترین روغن‌ های گیاهی برای رفع کمردرد، تسکین درد مفاصل، کوفتگی و خستگی بدن است. همچنین روغن بابونه برای اغلب ورم‌ها مانند ورم ملتحمه چشم، معالجه روماتیسم و دردهای عصبی و نقرس نیز بسیار مفید است.

طبیعت، طبع یا مزاج روغن بابونه‌ از منظر طب سنتی گرم و خشک است، این روغن تسکین دهنده دردهای عضلانی و مفصلی است، روغن بابونه محلّل بلا جذب ماده است، بابونه ضد التهاب مفاصل است و سبب تسکین درد استخوان‌ها می‌شود، این روغن برای برطرف کردن خستگی و کوفتگی اعضا و عضلات بدن بسیار مفید است و همچنین ترمیم کننده، جوان کننده و تقویت کننده‌ی پوست است و پوست شما را شاداب و جوان نگه می‌دارد، چراکه خاصیت ضد التهابی برای پوست دارد. این روغن بر روی سیستم اعصاب مرکزی اثر آرام بخش دارد، روغن بابونه دارای خاصیت ضد اسپاسم قوی است و ماساژ با آن تسکین دهنده درد سیاتیک است و در درمان زکام و آب ریزش بینی و محافظت از مزاج مغز از دیگر خواص روغن بابونه است

بیشتر بخوانید:روغن های گیاهی برای دیسک کمر

گیاه بابونه خاصیت آرام بخش برای خواب دارد. و روغن بابونه نیز مانند گیاه بابونه خاصیت تسکین درد دارد روغن بابونه برای کاهش التهاب و کاهش درد مفاصل مفید است روغن را در محل درد بریزید و ماساژ دهید.

روغن بابونه برای عضلات

روش های استفاده از روغن بابونه برای دردهای عضلانی

استفاده در رایحه درمانی

  • استنشاق روغن بابونه در درمان بسیاری از بیماری ها کمک می کند از جمله در درمان اضطراب و بهبود خواب. می توانید روغن را در بخورسوز ریخته یا در بطری اسپری بریزید.

  • برای ریختن روغن بابونه به درون اسپری، ده تا پانزده قطره از روغن بابونه را داخل سی میلی لیتر آب بریزید. ترکیب را به بطری اسپری اضافه کرده و قبل از مصرف خوب تکان دهید. از بطری اسپری پلاستیکی استفاده نکنید زیرا با گذشت زمان روغن بطری پلاستیکی را می خورد. به هنگام بخور دادن روغن بابونه، حتما باید فضای مورد نظر دارای تهویه باشد. زنان باردار، شیرده، کودکان و حیوانات خانگی را در معرض بخور قرار ندهید.

استفاده موضعی

  • روغن ماساژ: برای استفاده از روغن بابونه به عنوان روغن ماساژ، ابتدا باید آن را با روغن حامل رقیق کنید. روغن های حامل مختلفی وجود دارد از جمله روغن نارگیل و جوجوبا.

  • روغن حمام: روغن بابونه را با روغن حامل رقیق کرده و به آب گرم حمام اضافه کنید.

  • در لوسیون بدن: شما می توانید یک یا دو قطره از روغن بابونه را به لوسیون بدن یا مرطوب کننده خود اضافه کرده و روی پوستتان بمالید.

  • در کمپرس: با خیساندن حوله یا پارچه در آب گرم و یک تا دو قطره روغن رقیق شده بابونه، کمپرس آب گرم تهیه کرده و سپس روی موضع درد مانند کمر یا شکم قرار دهید.

منبع: دکتر کرمانی
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها