ادویه های طبع گرم | ادویه با طبع گرم | فواید ادویه های گرم

با ادویه هایی که طبع گرم دارند؛ آشنا شو! + خواص

A
۰

اگر غذا با طبع سرد درست می کنید بهترین کار استفاده از ادویه های طبع گرم است تا بتواند اثرات سردی آن را از بین ببرد.با ادویه های گرم آشنا شوید.

ادویه ها اصلی ترین بخش هر غذای ایرانی هستند که به عنوان طعم دهنده به آن ها اضافه می شوند و در معطر شدن غذا نقش زیادی دارند. اما در مصرف ادویه باید مراقب باشید که هر نوعی استفاده نکنید ممکن ادویه های مصرفی همگی گرم و یا سرد باشند و باعث اذیت شدن گوارش شوند. در ادامه ادویه های طبع گرم را معرفی کردیم.

لیست ادویه ها با طبع گرم

فلفل سیاه

فلفل سیاه از خانواده Piperaceae بوده و فقط برای استفاده در آشپزی مفید نیست. این ادویه گرم دارای خواص ضد آرتریت بوده و جریان خون را به گردش در می آورد که باعث کاهش خشکی عضلات و مفاصل می شود. هضم غذا را بهبود می بخشد و دارای خواص آنتی اکسیدانی مناسبی می باشد.

هل

هل از خانواده Zingiberaceae بوده و باعث افزایش سلامت روانی می شود. این ماده مفید با ایجاد گرما در بدن، تعرق را افزایش می دهد، سیستم تنفسی را تقویت کرده و از سردرد و صرع جلوگیری به عمل می آورد. هل به ملکه ادویه جات نیز مشهور است.

فلفل کاین (Cayenne)

فلفل کاین یکی از اعضای خانواده Solanaceae بوده و سرشار از ویتامین c می باشد. این ماده از سرماخوردگی جلوگیری می کند و به سرفه و احتقان کمک می کند. این نوع خاص از فلفل علاوه بر خواص بالا برای کاهش درد، بهبود سلامت قلب و هضم غذا مناسب است

دارچین

دارچین از خانواده Lauraceae بوده که باعث خشک شدن رطوبت بدن و گرم شدن آن در افرادی می شود که از سرد شدن بدن و گردش خون ضعیف رنج می برند. دارچین یک ضد عفونی کننده و تونیک گوارشی عالی است. این ادویه گرم باعث کاهش گازهای گوارشی، گرفتگی عضلات و درد آرتروز می شود.

زنجبیل

زنجبیل از خانواده Zingiberceae بوده و یک گرم کننده، آنتی اکسیدان طبیعی و ضد عفونی کننده می باشد. این خوراکی طبیعی گردش خون را به تمامی قسمت های بدن تسهیل می کند و باعث کاهش التهابات در بدن می شود. حمام زنجبیل می تواند گرم شدن، آرامش عضلات و جلوگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا کمک شایانی نماید. هنگامی که احساس سرما کردید یک فنجان چای زنجبیل می تواند به تعدیل دمای بدن شما کمک کند.

ادویه با طبع گرم

سیر

سیر از خانواده Liliaceae بوده و به شما کمک می کند تا در مقابل عفونت ها مقاوم تر باشید. همچنین به بهبود گردش خون کمک می کند و از خون ریزی جلوگیری به عمل می آورد.

ترب کوهی

ترب کوهی که نام انگلیسی آن Horseradish بوده و از خانواده خردل می باشد. سرشار از ویتامین c بوده و به هضم غذاهای پر چرب کمک می کند. ضد عفونی کننده بوده و برای باز کردن مجاری تنفسی مفید است

زردچوبه

زردچوبه یکی از محبوب ترین ادویه های گرم در سراسر جهان به شمار می رود. مطالعات آزمایشگاهی نشان داده است که زردچوبه دارای خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی، ضد باکتریایی، ضد ویروسی و ضد انگلی است. تحقیقات نشان می دهد که زردچوبه به دلیل خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی آن موثرتر است.

زردچوبه به عنوان یک آنتی اکسیدان زنجیره‌شکن، استرس اکسیداتیو را و رادیکال‌های آزاد سمی در بدن را از بین می برد. رادیکال‌های آزاد مولکول‌هایی هستند که به بافت آسیب می‌رسانند و منجر به بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان می گردند. زردچوبه با محتوای آنتی اکسیدانی بالایی که دارد می تواند خطر تشکیل رادیکال های آزاد را کاهش داده و از اثرات استرس بر بدن بکاهد.

گلپر

گلپر گیاهی گرم کننده، رفع احتقان، معطر و تلخ است و به عنوان یک کمک هضم استفاده می شود. در آلمان، ریشه گلپر اغلب برای درمان اختلالات گوارشی استفاده می شود. این گیاه به تحریک اشتها، کاهش سوء هاضمه و نفخ معده کمک می کند. مصرف این ادویه گرم همچنین برای مبارزه با کبد موثر است. این ادویه به تحریک گردش خون کمک می کند، بنابراین با گرم کردن، آرامش، رفع احتقان و تحریک جریان خون، دردهای قاعدگی را تسکین می دهد.

گلپر دارای اثر خلط آور بر روی ریه ها است و می تواند به تسکین و التیام آسم، سرفه، برونشیت و علائم سرماخوردگی یا آنفولانزا کمک کند. از لحاظ تاریخی، برای درمان عفونت‌های مثانه و بیماری‌های روماتیسمی نیز استفاده می‌شود. جالب است بدانید دمنوش این ادویه گرم، تب را پایین می آورد.

 

منبع: عطار مارت
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها