خواص لیمو ترش برای پوست | ماسک لیمو ترش برای پوست

چرا همه میگن لیمو ترش برای پوست خوبه؟ | فواید لیمو ترش برای صورت

A
۰

برای اینکه پوست را پاکسازی کنید و با از بین بردن آلودگی ها صورت صاف و درخشانی داشته باشید از لیمو ترش استفاده کنید تا با مواد معدنی که دارد برای پوست شما معجزه کند.

لیمو ترش مقدار زیادی ویتامین C دارد که می تواند برای پوست مفید باشد همچنین دیگر مواد معدنی این میوه برای رفع لک های پوست و آبرسانی به صورت خواص زیادی دارند. برای اینکه با مهم ترین فواید لیمو ترش برای صورت آشنا شوید و روش استفاده از آن را یاد بگیرید با ما همراه باشید.

فواید لیمو ترش برای پوست

روشن کننده پوست

لیمو ترش حاوی اسید سیتریک است که یک آلفا هیدروکسی اسید (AHA) است. AHA ها می توانند سلول های مرده پوست را از بین ببرند و پوست را روشن تر کنند.

ضد لک

لیمو ترش حاوی ویتامین C است که یک آنتی اکسیدان قوی است. ویتامین C می تواند به کاهش تولید ملانین، رنگدانه ای که باعث ایجاد لک می شود، کمک کند.

ضد آکنه

لیمو ترش دارای خواص ضد باکتریایی است که می تواند به کاهش باکتری های ایجاد کننده آکنه کمک کند.

ضد التهاب

لیمو ترش دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به کاهش التهاب پوست کمک کند.

جوان کننده پوست

لیمو ترش حاوی ویتامین C است که می تواند به تحریک تولید کلاژن کمک کند. کلاژن یک پروتئین ضروری برای جوان ماندن پوست است.

بیشتر بخوانید:ملون بخور تا پوست صاف و یکدستی داشته باشی

لیمو ترش برای پوست

نحوه استفاده از لیمو ترش برای پوست

  • لیمو ترش را می توان به صورت مستقیم روی پوست استفاده کرد یا در محصولات مراقبت از پوست استفاده نمود.

  • برای استفاده مستقیم از لیمو ترش روی پوست، می توانید آب لیمو را با مقداری آب مخلوط کنید و آن را روی پوست خود بمالید.

  • برای استفاده از لیمو ترش در محصولات مراقبت از پوست، می توانید آن را به صورت تازه یا خشک به محصولات مراقبت از پوست خود اضافه کنید.

لیمو ترش ممکن است پوست را خشک کند. بنابراین، بهتر است آن را با مقداری آب مخلوط کنید یا از محصولات مراقبت از پوست حاوی لیمو ترش استفاده کنید که حاوی مرطوب کننده نیز هستند.اگر پوست حساسی دارید، بهتر است قبل از استفاده از لیمو ترش روی پوست خود، آن را روی یک قسمت کوچک از

بیشتر بخوانید:فواید آناناس برای صورت + ماسک

ماسک صورت با لیمو ترش

ماسک لیمو ترش و عسل

این ماسک برای روشن کردن پوست و کاهش لک ها مفید است. برای تهیه این ماسک، 1 قاشق غذاخوری آب لیمو را با 1 قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و آن را روی پوست خود بمالید. بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب ولرم بشویید.

ماسک لیمو ترش و خیار

این ماسک برای آبرسانی و روشن کردن پوست مفید است. برای تهیه این ماسک، 1 قاشق غذاخوری آب لیمو را با 1 قاشق غذاخوری آب خیار مخلوط کنید و آن را روی پوست خود بمالید. بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب ولرم بشویید.

ماسک لیمو ترش و بلغور جو دوسر

این ماسک برای لایه برداری و روشن کردن پوست مفید است. برای تهیه این ماسک، 1 قاشق غذاخوری آب لیمو را با 1 قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر مخلوط کنید و آن را روی پوست خود بمالید. بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب ولرم بشویید.

 

منبع: دیامگ
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها